Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytärtäni kiusataan lukiossa, tuntuu ihan hirveältä :(

Vierailija
20.03.2017 |

Eli jutun nimi menee siten, että ensimmäiset 2 vuotta tyttäreni viihtyi lukiossa hyvin. Häntä on kiusattu ala- ja yläasteella todella pahasti, nimittelemällä, ryöstämällä tavaroita, hakattu ja niin edelleen. Hän oli todella iloinen päästessään lukioon, jossa hänen poikaystävänsä myös on. Hän sai paljon uusia kavereita ja kaikki on näyttänyt menevän hyvin. Syksyn yo kirjoitukset menivät todella hienosti; sai yhden eximian ja yhden laudaturin.

Nyt kuitenkin kaikki on kääntynyt päälaelleen. Hänen poikaystävänsä jätti hänet, ja tämän lisäksi on alkanut sanomaan hirveitä asioita tyttärestäni hänen ystävilleen, jotka ovat kääntäneet tytölle selän. Hänellä on jatkuvasti hyvin yksinäinen olo, hänet jätetään ulos kaikesta, ja tämän lisäksi sai tietää että kyseinen poikaystävä oli pettänyt häntä hänen hyvän ystävänsä kanssa yli vuoden ajan, ja he ovat nyt yhdessä. Olen löytänyt tyttäreni huoneesta piilotettuja alkoholijuomia ja huumeita. Yo kirjoitukset ovat menneet huomattavasti kehnommin kuin syksyllä.

Olen ollut pojan vanhempiin yhteydessä, ja tehnyt selväksi, että tämän tulee loppua. Tyttäreni itsetunto on ihan maassa, häntä haukutaan rumaksi, ja hänelle on sanottu, kuinka kukaan ei häntä tule huolimaan enää ikinä. Ex-poikaystävä on kuitenkin sosiaalisesti hyvin taitava, suosittu, fiksu ja karismaattinen. Hänelle ei ole ilmeisesti kertaakaan tullut sanomista käyttäytymisestään, vaikka olemme opettajiin olleet yhdessä. Kiusaaminen on sen verran koulun ulkopuolista, ja suuri osa siitä tapahtuu vapaa-ajalla.

Kaikki kuitenkin löi yli, kun viime viikolla tyttäreni yritti itsemurhaa. Hän on kyennyt pikkuhiljaa taas alkamaan lukemaan yo kirjoituksiin, ja todennäköisesti kykenee valmistumaan. Hän oli ennen varsinainen päivänsäde, nykyään on harvinaista, jos edes tervehtii. En tiedä, mitä pitäisi tehdä. Ihmettelen, että lukiolaiset, täysi-ikäiset ihmiset, toimivat noin. Ei moista ollut minun aikanani.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä loput kurssit voisi käydä iltalukion puolella?

Vierailija
2/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vielä lisään sen, että pojalle on kyllä menty sanomaan, mutta saa itsensä puhuttua ulos yleensä asioista, ja saa myös tyttäreni näyttämään hirveältä keksien tarinoita ja leikkimällä uhria. Hän on esimerkiksi syyttänyt tytärtäni kiusaamisesta vain sen takia, että hän on ilmaissut tekstiviestillä pojalle, kuinka pahalta hänestä tuntuu, ja että olisi kiva, jos hänet otettaisiin joskus mukaan porukkaan, eikä jätettäisi aina yksin.

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tähän tarinaan. Eli provo, jossa yritystä kyllä. 

Jatkakaa te, jotka uskotte. 

Vierailija
4/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö abeilta ole koulu jo loppunut? Parempi vaan yrittää unohtaa, ei noista kiusaajista enää mitään kavereita tule.

Kun olin itse abi, niin meidän koulusta kaksi abia teki itsemurhan melkein peräkkäin marras-joulukuun vaihteessa. Eikä kumpaakaan edes kiusattu, olivat vaan masentuneita. Oli kyllä harvinaisen paska tunnelma koko koulussa pitkään, mutta toivuttiin siitä hyvin kevään kirjoituksiin.

Vierailija
5/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tähän tarinaan. Eli provo, jossa yritystä kyllä. 

Jatkakaa te, jotka uskotte. 

Kerrassaan tärkeää, että ilmoitit kaikille asiasta. Kiitoksia. 

Vierailija
6/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön täytyy tehdä täysi suunnan muutos,ei saa olla missään tekemisissä tuollaisiin tyyppeihin,estot naamakirjaan,puhelimeen ym.

kaikki kiusaajat täytyy sulkea täysin oman elämän ulkopuolelle.

Vierailija
7/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän Veronica Mars -TV-ohjelmasta hyväksi havaittu keino, eli mulkku tyyppi liisteröidään alastomana paksulla teipillä koulun pihalla olevan katulampun varteen kiinni ja annetaan olla siinä kaikkien koululaisten vittuilun kohteena. Oppii olemaan.

Vierailija
8/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö abeilta ole koulu jo loppunut? Parempi vaan yrittää unohtaa, ei noista kiusaajista enää mitään kavereita tule.

Kun olin itse abi, niin meidän koulusta kaksi abia teki itsemurhan melkein peräkkäin marras-joulukuun vaihteessa. Eikä kumpaakaan edes kiusattu, olivat vaan masentuneita. Oli kyllä harvinaisen paska tunnelma koko koulussa pitkään, mutta toivuttiin siitä hyvin kevään kirjoituksiin.

Abeilta on loppunut koulu, mutta kiusaamista jatkuu vapaa-ajalla, sekä aina kun käyvät koulussa vapaa-ajalla esim syömässä. Aina, kun kiusaajat vain kykenevät siihen. 

Vierailija
9/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumelöytöön asti tarina vaikutti uskottavalta.

Vierailija
10/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumelöytöön asti tarina vaikutti uskottavalta.

Mun mielestä ei pitäis keskittyä tarinan uskottavuuteen / epäuskottavuuteen, vaan antaa neuvoja sen sijaan. Voihan olla, että tarina on keksitty, mutta ihan hyvin tarina voi olla myös totta, jolloin tämmöiset kommentit ei kyllä auta mitään. Ristiriitaista kiusata henkilöä, joka kertoo kiusaamisesta. Mielenkiintoista porukkaa täällä. 

Vierailija
11/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abeilta on loppunut koulu, mutta kiusaamista jatkuu vapaa-ajalla, sekä aina kun käyvät koulussa vapaa-ajalla esim syömässä. Aina, kun kiusaajat vain kykenevät siihen. 

Onkstoi nyt laitaa, että käyvät vapaapäivänä koulussa syömässä???

Muutenkaan en usko tätä.

Vierailija
12/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkaan en usko tätä.

Mä kyllä käyn vapaa-ajalla koulussa opiskelemassa pääsykokeisiin ja syömässä, mitä outoa siinä on? :D

T. Abi 

Vierailija
13/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän Veronica Mars -TV-ohjelmasta hyväksi havaittu keino, eli mulkku tyyppi liisteröidään alastomana paksulla teipillä koulun pihalla olevan katulampun varteen kiinni ja annetaan olla siinä kaikkien koululaisten vittuilun kohteena. Oppii olemaan.

Tosielämässä kiusattu se liisteröity mulkku.

Vierailija
14/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks musta tuntuu et sun tyttö leikkii itse uhria mutta on kiusaaja? 

Vierailija
15/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkaan en usko tätä.

Mä kyllä käyn vapaa-ajalla koulussa opiskelemassa pääsykokeisiin ja syömässä, mitä outoa siinä on? :D

T. Abi 

Jotain kymmenen vuotta sitten lukiolaiset eivät olleet oikeutettuja kouluruokailuun, jos jaksossa ei ollut tiettyä määrää kursseja suoritettavana. Abivuoden keväänä useimmat siis eivät saaneet käydä koulussa syömässä ja ne, jotka saivat, pitivät mukana erillistä todistusta.

Vierailija
16/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettikö tyttäresi poikaystäväänsä? oletko kenties sitä pitänyt mahdollisuutena?

Vierailija
17/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks musta tuntuu et sun tyttö leikkii itse uhria mutta on kiusaaja? 

Sama

Vierailija
18/20 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkaan en usko tätä.

T. Abi 

Jotain kymmenen vuotta sitten lukiolaiset eivät olleet oikeutettuja kouluruokailuun, jos jaksossa ei ollut tiettyä määrää kursseja suoritettavana. Abivuoden keväänä useimmat siis eivät saaneet käydä koulussa syömässä ja ne, jotka saivat, pitivät mukana erillistä todistusta.

en usko, että on sallittua nytkään ilman erill. tod.

Vierailija
19/20 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkaan en usko tätä.

T. Abi 

Mä en käynyt. Olin iloinen, kun sain olla muualla. Lapsenikaan ei käynyt, koska hänkään ei viihtynyt koulussa. Päästiin silti kirjoituksista läpi.

Harmillista, että ihminen masentuu iässä, jolloin kaikki on edessä ja maailma on avoin. Ap:n tyttären kannattaisi ajatella, että hyvä, kun kohta pääsee kokonaan eroon niistä huonoista ja tyhmistä kavereista. Kannattaa keskittyä elämän hyviin puoliin. Kohta on kesäkin.

Vierailija
20/20 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks vitussa et oo puuttunu tohon