Apua! Onkohan minulla kohtutulehdus?
Synnytin 7,5 viikkoa sitten ja olen vuotanut enemmän ja vähemmän koko ajan lukuunottamatta viikon taukoa, joka sekin päättyi muutama päivä sitten. Jälkitarkastus oli viikko sitten ja sillon oli tämä viikon tauko vuodossa joten neuvolassa eivät sillon olleet huolissaan. Vuoto tosiaan melko niukkaa nyt, mutta veristä kuitenkin. Lisäksi tosi pientä alavatsakipua ja ihan kun vataa turvottaisikin vähän. Mitään kovaa kipua ei ole eikä kuumetta. Nyt pelottaa että tämä on kohtutulehdus ja en voi saada kohta enempää lapsia. :( ajattelin että soittaisinko huomenna neuvolaan ja kysyisin asiasta.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on kuukautiset? Kohtutulehdus ilmoittelisi itsestään muutenkin, joten tuskin on se. Minä olen sairastanut sen 7 kertaa kätilön revittyä istukan irti väkivaltaisesti ja olen parhaillaankin raskaana.
Itsekin ensin ajattelin että voisiko olla vaan menkat, mutta vuoto ei kyllä ole niin rundasta että voisi menkoiksi sanoa. Ja epäilyttää myös tuo että olen vuotanut lähes koko ajan synnytyksen jälkeen. Luin myös netistä että tulehdus voi olla vähäoireinenkin. Ap
Runsasta* en näköjään osaa kirjottaa. Ap
Kaverilla oli kohtu tulehdus ja 40 asteen kuume ja aivan mielettömän ala vatsa. Minä itse vuoden sektion jälkeen melkein kuusi vko välillä vähemmän välillä enemmän.
Jos asia vaivaa, kannattaa kuitenkin soittaa neuvolaan.
Jälkivuodolle on aika tavallista että se voi alkaa uudelleen 1-2 viikon tauon jälkeen.
Kohtutulehduksessa on monesti alavatsa ja alaselkä kipeänä, kuumetta ym. Toki kannattaa soittaa neuvolaan, jos oireet vähänkin mietityttää.
No voiko jälkivuoto muka jatkua enää melkein 8 viikkoa synnytyksestä? Eikö maksimiaika ole se 6 viikkoa? Ap
Voi kestää myös sen 8 viikkoa. Kuten itselläni:)
Jälkivuoto voi hyvinkin kestää 8 viikkoa, itselläni taisi kestää noin 10 viikkoa, ilman mitään tulehduksia.
Mikään ei tuossa viittaa kohtutulehdukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei tuossa viittaa kohtutulehdukseen.
Ai ei edes tämä lähes jatkuva, joskin melko lievä, menkkamainen jomotuskipu? Ap
Vierailija kirjoitti:
Jälkivuoto voi hyvinkin kestää 8 viikkoa, itselläni taisi kestää noin 10 viikkoa, ilman mitään tulehduksia.
Mulla oli kanssa 10 viikkoa jälkivuotoa. Oli lääkärin mielestä normaalia. Meinasi jopa, että olisi menkat alkaneet heti jälkivuodon aikana tai jatkeeksi mutta kun toi vuoto 10 viikon jälkeen loppui, menkat tulivat vasta joskus 8 kuukauden päästä synnytyksestä.
Jos sulla on kuukautiset? Kohtutulehdus ilmoittelisi itsestään muutenkin, joten tuskin on se. Minä olen sairastanut sen 7 kertaa kätilön revittyä istukan irti väkivaltaisesti ja olen parhaillaankin raskaana.