Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä työntekijät varaavat matkan ja vasta sen

Vierailija
18.03.2017 |

jälkeen esitetään lomatoive esimiehelle. Joskus käy niin että useampi on varannut samalle viikolle matkan ja se viikko kärvistellään sitten alimiehityksellä. Mitä outoja tapoja teidän firmassa on?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun pyydetään lomaa matkaa varten etukäteen, niin pomo vaan sanoo että katotaan sit lähempänä. Se kun ei ymmärrä, että niitä lentoja ym pitäisi varata jo etukäteen.

Vierailija
2/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa varmaan se, että osaamme työkavereiden kesken keskustella lomista ja mihin ajankohtaan oman lomamme toivoisimme. Pomoa ei tuohon asiaan tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomo puolustaa jatkuvaa saikuttajaa ja samalla kyttää tunnollisia työntekijöitä. Näin meillä.

Vierailija
4/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lomalistat tehtiin ennen "perheiden ehdoilla" eli käytännössä työntekijöiden miesten lomien mukaan.

Onneksi jo vuosia on ollut kiertävä lista, jonka perusteella loma'ajastaan ainakin kaksi viikkoa tietää varmasti (koska toukokuussa lomaileville on annettu oikeus säästää viikko syksymmälle, joten ihan päivälleen loma-aikaansa ei ennen maaliskuun loppua tiedä). Näin pystyy kuitenkin esim. matkan tai muut liput varaamaan ajoissa (periaatteessa vaikka vuosia etukäteen).

Vierailija
5/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vakkarit saa päättää lomansa itse ja määräaikaisille jää mitä jää. Tämä käytäntö myös aika monessa muussa asiassa

Vierailija
6/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ennen kiertävä, eli puolet sai loman ennen heinäkuun puoltaväliä, loput sit heinäkuun loppupuolella ja elokuussa. Nyt väkeä sen verran vähän, että itse sumplitaan lomat. Jos tulis ongelmia, niin sit pomo päättäis.

Vierailija
7/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama systeemi, lomat varataan ensin ja sitten alkaa se vinkuminen. Toiset taas haluaa ehdottomasti aina olla heinäkuussa lomalla. Ilmeisesti nyt alkaa taas tämä vanha kiertosysteemi, mikä on kyllä ihan järkevä, välillä nakki napsahtaa kesäkuulle, välillä elokuulle. Tämä siis sairaalan polilla.

Vierailija
8/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vakkarit saa päättää lomansa itse ja määräaikaisille jää mitä jää. Tämä käytäntö myös aika monessa muussa asiassa

Maan mainio syy olla tekemättä lainkaan määräaikaisia työsopimuksia.

Vierailija
9/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin ja varaan itsekkin. Mutta jos meillä on pakko pätkiä loma vähintään 2+2 tai jopa viikko kerrallaan niin vittu pakko varata kun ei ole paljoa liikkumavaraa reissupäivissä. Esimies itse tietenkin pitää lomansa 4 viikkoa putkeen ja tietenkin juhannukselta....

Vierailija
10/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lafka kiinni heinäkuun. Loma on pakko pitää silloin, kaikkien. Yksi työkaveri olisi väen väkisin halunnut tulla istumaan tyhjään paikkaan heinäkuuksi koska hänellä oli suunnitelma lomailla tammikuussa Thaimaassa. Ei ihme kyllä onnistunut.

Vierailija
11/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisia sopimuksia tekemällä on kaikkista helpoin sanoa milloin ei ole käytettävissä.

Vierailija
12/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo johtuu ainakin meidän työpaikalla siitä, että vakkareilla on enemmän lomapäiviä käytössä, kun taas sijaisilla niitä ei välttämättä ole ollenkaan käytettävissä, vaan he joutuvat ottamaan palkatonta palkatonta. Vuosilomat on pakko myöntää, palkatonta ei.

Vierailija
13/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin meilläkin ja varaan itsekkin. Mutta jos meillä on pakko pätkiä loma vähintään 2+2 tai jopa viikko kerrallaan niin vittu pakko varata kun ei ole paljoa liikkumavaraa reissupäivissä. Esimies itse tietenkin pitää lomansa 4 viikkoa putkeen ja tietenkin juhannukselta....

Etkö muka itsekin tekisi niin, jos olisit esimies ja sinulla olisi mahdollisuus?

Vierailija
14/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo johtuu ainakin meidän työpaikalla siitä, että vakkareilla on enemmän lomapäiviä käytössä, kun taas sijaisilla niitä ei välttämättä ole ollenkaan käytettävissä, vaan he joutuvat ottamaan palkatonta palkatonta. Vuosilomat on pakko myöntää, palkatonta ei.

Toisilla aloilla onnistuu paremmin toisilla huonommin... riippuu siitäkin kuinka paljon määräaikaisi on pakko tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi