Aamuisin nenä tukossa ja pää kipeä, miksi?
Mistä voisi johtua? Ei pitäisi mitenkään erityisen pölyistäkään olla.
Todella usein on nenä ihan tukkoinen aamuisin ja varmastikin siitä johtuen sitten pääkin kipeä. Sänky ja peitto+tyyny on suht uusia, että niissä ei pitäisi mitään olla.
Todella rasittavaa herätä vähän väliä pääkipuisena ja tukkoisena.
Kommentit (14)
Jos olisi hometta, niin ei kai tukkoisuus sitten helpottaisi päivän mittaan? Tosin home tai muu sisäilmaongelma ei olisi kaukaa haettu ja sitä välillä olen pelännytkin...
Mitään kasveja ei ole makuuhuoneessa. Lakanat on pesty samalla kuin vaatteetkin ja peitot ja tyynyt on ihan tavalliset.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi hometta, niin ei kai tukkoisuus sitten helpottaisi päivän mittaan? Tosin home tai muu sisäilmaongelma ei olisi kaukaa haettu ja sitä välillä olen pelännytkin...
Mitään kasveja ei ole makuuhuoneessa. Lakanat on pesty samalla kuin vaatteetkin ja peitot ja tyynyt on ihan tavalliset.
ap.
Eli olosi helpottaa päivän mittaan, vaikka olisit koko päivän kotona? Ei sitten ehkä sisäilmaasia.
Onko tämä vaiva ympäri vuoden vai ainoastaan keväisin?
Itse alan olla jo aika tukossa, mitä todennnäköisin joku siitepölyallergia. En ole diagnoosia hankkinut, kun pärjään tämän kanssa, en käytä edes reseptivapaita allergialääkkeitä. Ärsyttäväähän nenän usein niistäminen on....
Kuulostaa pahalta.
Vaihda seuralaista, jos pää ja nenä tulevat kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Eli olosi helpottaa päivän mittaan, vaikka olisit koko päivän kotona? Ei sitten ehkä sisäilmaasia.
Onko tämä vaiva ympäri vuoden vai ainoastaan keväisin?
Itse alan olla jo aika tukossa, mitä todennnäköisin joku siitepölyallergia. En ole diagnoosia hankkinut, kun pärjään tämän kanssa, en käytä edes reseptivapaita allergialääkkeitä. Ärsyttäväähän nenän usein niistäminen on....
Kyllä tuo tukkoisuus helpottaa päivän mittaan, mutta tosi usein pitää kyllä niistää, kun tuntuu, että nenä valuu vähän väliä. Aika ympärivuotista tämä on, mutta nyt on selvästi ollut pahempana viime päivinä.
Kai tuo huone pitäisi sitten jotenkin desinfioida aina, ettei varmasti olisi tippaakaan pölyä sun muuta...
ap.
Mikkopp kirjoitti:
Refluksi.
Mulla muuten on se! Voiko se vaikuttaa nenäänkin näin?
ap.
Vierailija kirjoitti:
Mikkopp kirjoitti:
Refluksi.
ap.
Todellakin.
Mikkopp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikkopp kirjoitti:
Refluksi.
ap.
Todellakin.
Niinpä näyttää pikaisen googletuksen perusteellakin. Kiitos, täytyypä kokeilla jotenkin tuon kautta saada korjattua vaiva.
ap.
Kiinnitä huomiota etenkin iltasyömisiin, mikä kuplituttaa eniten. Kahvit ja teet ainakin veke, itsellä ruisleipä tosi paha.
Pähkinäpensas on jo hyvänaikaa kukkinut. Se on yksi aiheuttaja.
Pölyallergia ja huonolaatuinen tyyny. Ainakin Ikean halvimmat tyynyt usein jotenkin "hajoaa" sisältä ja tunkee mikrohiukkasia läpi.
Makuuuoneessa on jotain, mille olet allerginen. Huonekasvi? Avoinaisen ikkunan talana siitepölyä? Ja mitä ainetta ne sun uuden tyynyt ja peitot on? Millä lakanat on pesty?