Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei puhuta koskaan suola/rasva-addiktiosta? Aina vaan sokeriaddiktiosta?

Vierailija
16.03.2017 |

Itse en ymmärrä sokeriaddiktiota. Miten kukaan himoitsee tai edes kaipaa mitään makeaa? Sokeria en ole käyttänyt 20 vuoteen ja kaikki makea maistuu kamalalta.
Itse himoitsen suolan ja rasvan kombaa: pizzat, kebabit, hampurilaiset. Miten oppisin inhoamaan myös noita makuja?

Some täynnä ohjeita vähentää sokerin käyttöä, mites rasvaisen lohturuoan käyttäjät?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola ja rasva ei addiktioi. Noissa mainitsemissasi addiktion aiheuttaa sokeri.

Vierailija
2/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Itselläni ei ole koskaan himottanut hiilari ja sokeri, vaan rasvainen ja suolainen! "Yllättäen" en karppauksella tai paleodieetillä sitten laihtunutkaan ollenkaan... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Itselläni ei ole koskaan himottanut hiilari ja sokeri, vaan rasvainen ja suolainen! "Yllättäen" en karppauksella tai paleodieetillä sitten laihtunutkaan ollenkaan... 

Kuinka paljon söit karppina ja paleolla hh/prot/rasva? Mä syön hh n.30-50g hh, n. 70g prodea ja 150-240g rasvaa ja laihdun. Hiilari+rasva combolla minä itseni läskistytin, mutta rasvalla laihdun jättämällä hh vähäisiksi.

Vierailija
4/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon söit karppina ja paleolla hh/prot/rasva? Mä syön hh n.30-50g hh, n. 70g prodea ja 150-240g rasvaa ja laihdun. Hiilari+rasva combolla minä itseni läskistytin, mutta rasvalla laihdun jättämällä hh vähäisiksi.

Aika suuri osa näistä "innoissaan karppauksen aloittaneista" eivät ymmärrä (uskalla) syödä rasvaa. Proteiinia vaan lisätään hurjia määriä. Vaikka karppaukseen ei todellakaan kuulu liika proteiini.

Vierailija
5/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalta osaltani voin vain sanoa, että no koska kärsin siitä itse. En näe syitä puhua muista riippuvuuksista, koska niistä kärsivät saavat puhua niistä itse.

Sokeririippuvuus on varmaan aika yleinen ja siksi siihen on tarjolla vinkkejä niin paljon.

Pidän myös sipseistä, pizzasta ja hampurilaisesta, mutta en ole niihin samalla tavalla koukussa.

Jos olet itse oikeasti koukussa noihin ja koet eroon pääsemisen vaikeaksi, niin olisihan se kiva, että löytäisit helposti vinkkejä siihen.

Vierailija
6/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites esim. juusto? Tai maustamattomat sipsit? Ei niissäkään ole sokeria ja silti ne addiktoi.

Vierailija
7/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalta osaltani voin vain sanoa, että no koska kärsin siitä itse. En näe syitä puhua muista riippuvuuksista, koska niistä kärsivät saavat puhua niistä itse.

Sokeririippuvuus on varmaan aika yleinen ja siksi siihen on tarjolla vinkkejä niin paljon.

Pidän myös sipseistä, pizzasta ja hampurilaisesta, mutta en ole niihin samalla tavalla koukussa.

Jos olet itse oikeasti koukussa noihin ja koet eroon pääsemisen vaikeaksi, niin olisihan se kiva, että löytäisit helposti vinkkejä siihen.

Sipsiriippuvuudessa ja hampurilaisriippuvuudessa ja pitsariippuvuusessa ei ole riippuvainen rasvasta vaan nimenomaan sokerista eli hiilihydraatista. "Suolainen" ruoka eli sipsi ja pitsa on sokeriruokaa ravintoainemielessä koska ne on täynnä hiilareita. Jos kehittäisi riippuvuuden vaikkapa pelkiltään syötäviin juustoihin niin sitten se olisi rasvariippuvuus.

Vierailija
8/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites esim. juusto? Tai maustamattomat sipsit? Ei niissäkään ole sokeria ja silti ne addiktoi.

Sipsit nimenomaan ovat täynnä sokeria eli hiilihydraattia. Oli ne maustettuja tai ei. Koska ne on tehty perunasta ja peruna on käytännössä pelkkää sokeria.

Vierailija
9/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ei tarkoita samaa kuin makea. Sokeri tarkoittaa samaa kuin hiilihydraatti. Myös suolaiset asiat on usein hyvin hiilihydraattisia.

Vierailija
10/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipäs, vaan ne herkut jotka sisältävät sokeria. Vai auttaako sokerinhimoosi kidesokerin popsiminen pussista?

Vierailija
11/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs, vaan ne herkut jotka sisältävät sokeria. Vai auttaako sokerinhimoosi kidesokerin popsiminen pussista?

Sokeri aiheuttaa addiktiota, oli se sitten karkissa tai hampparissa.

Vierailija
12/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juustossa ei ole sokeria, mutta sipseissä on.

Vierailija
13/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taffelin sipseissä 0,4g/100g sokeria. Tuskinpa toi määrä sokeria on se joka niissä sitä addiktiota aiheuttaa vaan ennemminkin se rasva ja suola?

Vierailija
14/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeririippuvuus tarkoittaa hiilihydraattiriippuvuutta. Sokeririippuvuus ei tarkoita makeariippuvuutta.

Vierailija
15/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taffelin sipseissä 0,4g/100g sokeria. Tuskinpa toi määrä sokeria on se joka niissä sitä addiktiota aiheuttaa vaan ennemminkin se rasva ja suola?

Taffel sipseissä on hiilareita 58 g / 100 g. Eli ne on lähes tulkoon pelkkää hiilaria. Hiilihydraatti on sama kuin sokeri. 

Vierailija
16/17 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä komppaan tätä suola/rasva -himoa. Ihan oikeasti, pahimillaan olen syönyt oivariiniä ihan sellaisenaan. En paljon, mutta kuitenkin. Siinä tuskin on näitä hiilareita....

Vierailija
17/17 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä voi, kerman, suklaan ja juuston addiktio. Mistään en ole saanut apua. Mäkään en koskaan syö makeita enkä edes pidä roskaruuasta.

syön valtavia määriä pastaa voin ja ja suolan kanssa.