Öky-ihmisen lähellä oleminen, miten pystytte siihen?
Oletteko vapaaehtoisesti tai tahtomattanne henganneet ökyilijän seurassa tai kuuluuko ystäväpiiriinne tuollaisia ihmisiä? Miten kestätte olla heidän seurassaan?
Tuli aihe mieleeni kun pääsin viettämään aikaa ympäristössä, joka on siinä mielessä poikkeuksellinen että vierekkäin oleskelevat varaskas ökyilijä ja tavan köyhä duunari, enkä ikinä olisi odottanut että se menestynyt varakas henkilö on näistä kahdesta se typerykseltä kuulostava, kun suunsa avaa.
Hyvin pukeutuva ja huoliteltu henkilö, yleisesti kiva silmälle, mutta suu suoltaa vaan leveilyä veneillä, kesämökeillä, autoilla, suhteilla, kaupoilla, lomilla jne.
En vaan pysty olemaan tuollaisessa seurassa. Eikö ne tajua miten typeriltä kuulostavat? Eikö kukaan sano niille sitä suoraan?
Kertokaa omia kokemuksianne ja kohtaamisia ökyilijän kanssa!
Kommentit (2)
Minä jouduin opiskeluaikana sellaisen henkilön seuraan ja hän pitää minua nykyäänkin kaverina. Tyypillä ei ole yhtään mitään muuta puheenaihetta kuin raha. Aina pitäisi vaan puhua hänen palkankorotuksesta, isän maksamista reissuista, sijoitusrahastoista, bonuksista, autojen hinnoista, hänen tyttöystävälleen ostamasta laukusta joka oli tietysti älyttömän kallis jne. Vastailen aina vain lähinnä jaa. Itse olen varattomasta perheestä alunperin enkä tiedä mitään tollompaa kuin perinnöllä leveily.
On sietämätöntä olla siinä. Ei kestä samaa mieltä. Rahasta voi sairastua myös eikä saa pakkomielle diagnooseja.