Onko seksiä sisältävä seurustelusuhde ok, jos tyttö on syntynyt v. -02 ja poika -98 tai -97?
Kommentit (13)
Ei todellakaan, seksin kanssa jopa laitonta. Mieti onko normaali -98 tai -97 teini kyseessä jos haluaa seurustella neljä/viisi vuotta nuoremman kanssa? Kyse on kuitenkin nuoresta aikuisesta. Toisaalta onko normaalia että 14/15 vuotias hengailee aikuisen seurassa, jolloin teini vaihe jää kokematta.
Alle 15v. ei todellakaan ole valmis seksiin eikä suurin osa ole kehittynyt edes fyysisesti aikuiseksi. 15vkin on todella nuori seksiin, parempi aloittaa 16+.
Toisaalta 02, osa jo rippikoulun käynyt ja naimaluvan saanut.. Onneksi meillä poika!
4. Kysymys.
Mistä sä tiedät kuka on valmis, minkä ikäisenä ja milloin mihinkin? Yleistys taas vahvasti käytössä. Haloo.
Siis seksin kanssa kyseessähän on laiton teko joten ei. Ilman, en aina tiedä mitä nuorison päässä liikkuu, mutta tuossa iässä 4-5 vuotta ikäeroa on aika paljon. Sitten kun on nuorempi yli 20 vuotias niin tuo ikäero ei ole enää mitään.
Riippuu yksilöistä, onko seksi tai seurustelu psykologisesti haitallista. Mutta ihan joka tapauksessa seksi voi johtaa ongelmiin lain kanssa. On syytä odottaa, että tyttö täyttää 16.
Aivan normaalia ja yleistä. Suorastaan oletus.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu yksilöistä, onko seksi tai seurustelu psykologisesti haitallista. Mutta ihan joka tapauksessa seksi voi johtaa ongelmiin lain kanssa. On syytä odottaa, että tyttö täyttää 16.
Jos fyysinen kehitystaso molemmilla osapuolilla on samassa vaiheessa, henkinen kehitysvaihe siinä kohtaa että pystyy päättämään itsestään ja akti on molempien haluamaa, ei oikeus mitään tuomioita siinä vaiheessa antaisi vaikka joku huolestunut vanhempi ilmoituksen tekisikin. Osa on valmiita seksiin aiemmin osa myöhemmin. Suojaikäraja on suojaikäraja, tarkoitettu suojaamaan niitä joilla henkinen ja fyysinen kehitys ei seksin harrastamiseen ole riittävä, ei ikäraja niin että sitä ennen seksi laitonta olisi. Toistan vielä itseäni: jos henkinen ja fyysinen kehitys molemmilla osapuolilla on samalla tasolla niin seksin harrastamiseen ei ole estettä. Itse 16 vuotiaana menin yhteen nykyisen avopuolisoni kanssa joka on minua kolme vuotta vanhempi. Seksielämäni aloitin jo kaksi vuotta ennen sitä. Kroppaani rupesin tutustumaan jo ihan junnuna, samoissa naisen mitoissa kun nyt olin jo n.13-14 vuotiaana, murrosikäni alkoi jo n. 10 vuotiaana. Nyt olen parikymppinen ja tyytyväinen tekemiini päätöksiin itsestäni. Yksilökohtaisia asioita nämä, ei pidä heti tuomita mutta järkevä pitää olla.
No mieti. EI OLE! Oot ihan dinosaurus, syntynytki eri vuosituhannella!!
Ei ole ok. Ei seksillä eikä ilman. Liian iso ikäero ja -02 syntynyt on seksin harrastamiseen liian nuori.