Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mukaan olen tyhmä, enkä tajua raha-asioista mitään

Vierailija
15.03.2017 |

Joten, kertokaapa, olenko tyhmä vai "tyhmä".

Mies on, kohta exä onneksi, käynyt viime vuonna selkäni takana veivaamassa asumistuet tulemaan itelleen. Siihen asti ne tuli meidän yhteiselle tilille, mikä oli meidän yhteiseen, ruokiin ym käyttöön. Maksoimme puoliksi vuokran omista rahoista.
Mies sai liitonrahoja mutta tipahti sitten peruspäivärahalle, ja tämän takia, kun sai vähemmän rahaa, hän päätti että meidän asumistuestamme yli puolet nyt kuului hänelle ja alle puolet hän laittaa sitten meidän yhteiselle tilille.

Nyt kuitenkin ihmettelen, kun hän väittää, että hälle kuuluu tuo summa, 446 €, koska hän ei saa muuta kuin peruspäiväraha. Mutta miksi minä en ole tälläistä tajunnut silloin kun olen ollut kotihoidontuella??
Olen kiltisti tyytynyt hoitamaan lapsia ja saanut pienen rahan. Silloin mies oli palkkatöissä.

Olenko todella tyhmä, vai tyhmä siksi että otan asian puheeksi?

Tiedän, olisi viisainta antaa olla ja odottaa vaan sitä ihanaa päivää kun pakkaan tavarat ja muutan pois. Se tapahtuu tässä piakkoin.

Mutta kun tuo mies on aiheuttanut niin paljon pahaa meille, tuo raha ei ole ainoa asia mitä hän on tehnyt. Niin olen jotenkin niin raivoissani hetkittäin.

Eihän kukaan joka on työttömyyspäivärahalla, saa esim sosiaalitoimistosta tuollaista rahaa mitä mies nyt väittää että hänelle kuuluu?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitossa asuvan tt-tuen perusosa on 405e, eli sen jättäisi Kela käyttörahaksi vuokranmaksun jälkeen. Pariskunnilla toisen tuet toki vaikuttavat.

Asumistuki on myös pariskuntien YHTEINEN tuki, se ei ole pelkästään jomman kumman. Mielestäni asumistuen voi ohjata vaikka vuokranantajalle suoraan tai laskutilille, josta se menisi heti vuokraan. Loput vuokrasta ja menot sitten tulojen mukaan.

Mutta kuten sanoit, onneksi on kohta ex. Taitaa mieheltä puuttua sellainen yhteiseen hiileen puhaltaminen...

Vierailija
2/3 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitä, mitä hän niillä rahoilla tekee, tai jos säästää, ovatko vain hänen tilillään.

Ihanko teillä aikuisten oikeasti ei ole perheenä ollut yhteiset rahat, yhteiset suunnitelmat, yhteiset ostot ja yhteiset säästöt, lasten lisäksi? Miten muuten edes voisi olla?! Näkeehän teidänkin elämästänne, miten kummankin tulot vaihtelevat vuosien myötä, elämä tosiaan muuttuu kun puolison hankkii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksoitteko silloinkin kulut puoliksi kun sinä olit kotohoidontuella ja mies palkkatöissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän