Katsoin huvikseni ruudusta Haluatko miljonääriksi uusintoja ja ihmettelen sitä Janicaa
Että miten ei tiennyt mitä Vaahteramäen Eemeli veistää? Joutui siis miettimään pitkään ja en muista käyttikö oljenkorrenkin, mutta ihan tuurilla sanoi sitten oikein..
Mä vaan ihmettelen miten tuota ei joku tiedä? Ihan oikeasti, veikkaan että 99,99% suomalaisista tietää.
Kommentit (5)
Aika hauska, sillä itsekkään en kirjaa ole lukenut, mutta äänikirjoja ja elokuvia olen katsonut. Ainakin elokuvat ovat tulleet joskus jouluisin? telkkarista. Ihme, jos ei ole nähnyt.
En edes tiennyt, että veistää jotain. Olen lukenut muuta Astrid Lindgrenia, mutta Eemeli on vastenmielinen.
Itsekin olen varmasti kuullut mitä Vaahteranmäen Eemeli veistelee, mutta en välttämättä äkkiseltään sitä muistaisi jos joku sattuisi kysymään. Kyseinen tieto ei vaan kuulu millään tavalla päivittäiseen, tai edes viikottaiseen tai vuosittaiseen elämääni, joten helpostihan tuollaiset unohtuvat. Tuskin sinäkään muistat kaiken maailman nippelitietoja fiktiivisistä hahmoista. Varsinkaan paineen alla, koko Suomen pällisteltävänä tv-ohjelmassa.
Niin. Se mikä on sinulle helppo kysymys, ei välttämättä ole sitä kaikille.
Jotkut eivät lue klassikkokirjallisuutta, mitä syvästi ihmettelen. Tuttavapiirissäni moni ei tunne yhtäkään Astrid Lingrenin kirjaa.