Minkä ikäisen pojan petivaatteet vielä vaihdat?
Itse aloin jo ekaluokkalaisena vaihtaa. Poikani on kyllä motorisesti niin kömpelö, ettei todellakaan kykenisi siihen itse. Ei kyllä mielestäni vielä todellakaan tarvitse. Itse olen ollut aina sellainen tomera, nii välillä vaikea tietää mitä voi lapseltaan vaatia.
Kommentit (9)
En oikein ymmärrä kysymystä..
Eilen viimeksi vaihtui 13v ja 15v poikieni petivaatteet, samalla kuin koko perheen. Itse toki riipivät ne irti ja vievät pyykkikoriin tai koneeseen ja laittavat uudet, mutta ei sitä, vaihtoa siis, tapahtuisi jos en muistuttaisi tao pyytäisi toimimaan. Eivät niin välitä moisista hommista. 2vkon välein vaihtuu taloudessamme petivaatteet.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä kysymystä..
Eilen viimeksi vaihtui 13v ja 15v poikieni petivaatteet, samalla kuin koko perheen. Itse toki riipivät ne irti ja vievät pyykkikoriin tai koneeseen ja laittavat uudet, mutta ei sitä, vaihtoa siis, tapahtuisi jos en muistuttaisi tao pyytäisi toimimaan. Eivät niin välitä moisista hommista. 2vkon välein vaihtuu taloudessamme petivaatteet.
Tarkoitan nyt ihan sitä fyysistä toimenpidettä.
Poika on 13 v. ja mä hoidan vaihdon.
Minä vaihdan koko perheen lakanat samalla kertaa. Poika on 15v. Poika jopa huomaa ja arvostaa kun lakanat on vaihdettu. En kovin rasitu koska olen kotiäiti/rouva niin aikaa on vaihtaa lakanat vaikka joka päivä.
Omassa lapsuudenperheessäni äiti otti lakanat sängystä pesuun (ja pesi ne kerrostaloyhtiömme pesulassa) ja jokaisen oma homma oli laittaa puhtaat sänkyyn. Veljeni saattoi nukkua viikon makuupussissa ennen kuin sai aikaiseksi.
Kyllä kehitysvammaisenkin kannattaa antaa pikku hiljaa opetella kodin hommia, ap. Muuten teet karhunpalveluksen pojalle, joka ei opi normaaleja asioita. Tehkää vaikka alkuun yhdessä.
39 v on tuo vanhin miehenpuoli meidän taloudessa.. Senkin lakanat vaihdan :D
Lapset (ja mies, jos on kotona) ottavat lakanat sängystä veks ja minä pyykkään, ripustan ja viikkaan ne. Lapset (tytöt 9 ja 12, poika 9) valitsevat itselleen mitkä puhtaat lakanat haluavat ja laittavat ne sänkyyn, jos tarvitsevat apua niin sitä saavat. Monesti etenkin 9-vuotiailla on hankalaa vielä saada aluslakanaa napakasti tai pussilakanaa kunnolla suoraksi..
10 veestä alkaen on joutunut alkamaan hoitamaan näitä asioita, sekä tytöt että pojat.
46v on mies ja hänelle vaihdan useimmiten. Joskus sanon edellisenä iltana hänelle, että aamulla voisi ottaa petivaatteet pyykkiin.
Mies tulee kyllä kaveriksi, jos pyydän.
Meillä on osake miehen työmatkojen majapaikkana 400 km päässä. Siellä mies hoitaa petivaatteet ja pyyhkeet omatoimisesti.
Kyselen silloin tällöin niitä pyykkiin. Huolehdin puhtaat mukaan.
Ikkunat minuun tarviis siellä käydä pesemässä.
Vaihtaisitko, jos lapsi olisi tyttö?