Osaatko käyttää astianpesukonetta?
Toisessa ketjussa kävi ilmi, että yllättävän moni ei osaa käyttää astianpesukonetta. Jotkut pesevät/huuhtelevat astiat ennen koneeseen laittamista ja pesevät ne sitten koneella uudelleen. Nykykoneiden automatiikkaa moni piti vitsinä. Esim. sitä ei näköjään moni tiennyt, että automaattiohjelmalla kone tunnistaa poistoveden likaisuuden ja säätää pesuohjelmaa (veden määrää ja lämpötilaa) tämän perusteella.
Osaatko sinä siis käyttää astianpesukonetta?
Kommentit (12)
Osaan. Pesen astiat ensin fairilla käsin ja laitan sitten koneeseen.
Osaan käyttää, myös omaa vanhaa kuten myös teollisuus konetta (johon esim. lautaset joutuu joskus huuhtelemaan)
Kyllä. En koskaan huuhtele astioita ja puhdistuvat hyvin, vaikka välillä odottelevatkin koneessa kolmekin päivää pesua.
Tietty myös pesuaine vaikuttaa, kerran oli jotain huonoja geelityynyjä ja niillä osa astioista jäivät melko usein likaisiksi. Normaalisti käytetään finishh-pesutabletteja ja puhdasta tulee.
Kone pesee muutenkin kauan, jos huuhtelemalla astiat, nopeutan ohjelmaa, se on mielestäni hyvä asia. Aina kone ei täyty kerralla, silloin myös on kiva huuhdella , ettei kone ole täynnä töhnäisiä kuivuneita ruoan jämäisiä astioita.
En osaa. Minä eikä vanhempani ole koskaan omistanut astianpesukonetta enkä sellaista ole ikinä käyttänyt.
Uusi vesipihi koneeni jättää astiat pesuaineelle haiseviksi. Pyöräytän ylimääräisen huuhtelun ja sitten ei enää haise. Osaan siis käyttää paremmin kuin kone itse!
No mun anoppi ei ainakaan osaa. Tiskaa ensin käsin ihan perinteisin menoin (kuten kotsassa 80-luvulla mulle opetettiin), sit laittaa ne tiskikoneeseen ja sit vielä huuhtelee kuumassa vedessä pesukonejäämät pois...
Mä huuhtasen irtoliat pois joko hanan alla tai wc-paperin palasella, siis tyyliin jauhelihanmuruja jne, ja sit laitan koneeseen. Hyvin puhdistuvat. Ainoastaan uunivuoat, joihin on reunalle palanut jotain, esipesen.
Vierailija kirjoitti:
Toisessa ketjussa kävi ilmi, että yllättävän moni ei osaa käyttää astianpesukonetta. Jotkut pesevät/huuhtelevat astiat ennen koneeseen laittamista ja pesevät ne sitten koneella uudelleen. Nykykoneiden automatiikkaa moni piti vitsinä. Esim. sitä ei näköjään moni tiennyt, että automaattiohjelmalla kone tunnistaa poistoveden likaisuuden ja säätää pesuohjelmaa (veden määrää ja lämpötilaa) tämän perusteella.
Itse et ilmeisesti ymmärrä, että koneen poistovesiputki voi mennä tukkoon ruoantähteistä.
Meillä kestää noin 2-3 päivää saada tiskikone täytee astioista. Ruoantähteet joko huuhdotaan tai muuten poistetaan ennen koneeseen laittoa, astiat eivät ole silti puhtaita vain kiinteä osio poistetaan. Astiat ehtivät mainiosti kuivahtaa ennen kuin kone käynnistetään ja hyvin ovat tulleet puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse et ilmeisesti ymmärrä, että koneen poistovesiputki voi mennä tukkoon ruoantähteistä.
Niin, paitsi että ei voi mennä. Se vesi kun ei mene suoraan sinne poistoputkeen, vaan koneen pohjassa olevan suodattimen kautta. Ja sen suodattimenhan me osaamme kaikki puhdistaa, eikö niin?
En osaa, en ole ikinä omistanut/käytttänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kestää noin 2-3 päivää saada tiskikone täytee astioista. Ruoantähteet joko huuhdotaan tai muuten poistetaan ennen koneeseen laittoa, astiat eivät ole silti puhtaita vain kiinteä osio poistetaan. Astiat ehtivät mainiosti kuivahtaa ennen kuin kone käynnistetään ja hyvin ovat tulleet puhtaaksi.
Ei meillä ainakaan ruuantähteitä sinne koneeseen laiteta. Jos jotain tähteitä lautaselle/kattilaan tms jää, niin ne kaavitaan roskiin. Kerran kuussa tsekkaan sihdin ka puhistan jos tarvis, mutta harvemmimpa sieltä mitään on löytynyt. Huuhtominen on turhaa veden tuhlausta.
Juu en osaa, ei ole koskaan tarvinnut käyttää moista laitetta.