Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ainoa lihava vanhempi

Vierailija
12.03.2017 |

Lapsen luokassa ja ainoa lihava vanhempi lapseni kahdessa eri urheiluharrastuksessa. Olen yrittänyt laihduttaa varmaan miljoona kertaa. Mitä teen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa. 

Tai miten määrittelet lihavan. Olet ehkä lihavin, mutta tuskin ainoa lihava. 

Mitä tuossa nyt pitäisi tehdä? En ymmärrä, miksi lihavuudelleen pitäisi tehdä jotain mainitsemastasi syystä. Vai kärsiikö lapsi jotenkin?

Vierailija
2/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa. 

Mitä tuossa nyt pitäisi tehdä? En ymmärrä, miksi lihavuudelleen pitäisi tehdä jotain mainitsemastasi syystä. Vai kärsiikö lapsi jotenkin?

Muut on normaalipainoisia. Muĺla on 50kg ylipainoa, mies ja lapsi häpeävät mua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän!

Vierailija
4/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ruokailutottumuksiasi ja liiku. Jotain on varmasti pielessä ruokailussasi. Itsellä ylipainoa 10kg ja laihdutan, kun en löydä mieluisia vaatteita ja inhottaa vatsamakkarat. Itse ole jättänyt hiilihydraatit pois ruokavaliosta. Kasviksista ja maitotuotteista hh tulee noin 80 g päivässä.

Vierailija
5/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa. 

Pääset lihavuusleikkaukseen julkisella puolella tuolla ylipainolla. 

Tilaa aika lääkäriin ja siitä se lähtee.... 

Vierailija
6/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko katsottu että kaikki kilpirauhaskokeet kunnossa, uniapnea jne.. ettei ole mikään sairaus taustalla, joka aiheuttaisi lihomisen? Lihavanakin voi olla onnellinen, sen sijaan että päivittäin "inhoat" itseäsi, niin kokeilepa joka päivä kiittää ja kehua itseäsi. Pikkuhiljaa huomaat muutoksen.

Vierailija
7/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa. 

Pääset lihavuusleikkaukseen julkisella puolella tuolla ylipainolla. 

Tilaa aika lääkäriin ja siitä se lähtee.... 

Niin pääsisin mutta leikkaus pelottaa. Lisäksi arki olisi hankalaa järjestää sairaalassaoloajan aikana.

Vierailija
8/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta ruokailutottumuksiasi ja liiku. Jotain on varmasti pielessä ruokailussasi. Itsellä ylipainoa 10kg ja laihdutan, kun en löydä mieluisia vaatteita ja inhottaa vatsamakkarat. Itse ole jättänyt hiilihydraatit pois ruokavaliosta. Kasviksista ja maitotuotteista hh tulee noin 80 g päivässä.

Viestisi on aika ristiriitainen. Sanot jättäneesi hiilarit pois ruokavaliosta ja seuraavassa lauseessa sanot saavasi hh 80g päivässä.

Vierailija
9/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko katsottu että kaikki kilpirauhaskokeet kunnossa, uniapnea jne.. ettei ole mikään sairaus taustalla, joka aiheuttaisi lihomisen? Lihavanakin voi olla onnellinen, sen sijaan että päivittäin "inhoat" itseäsi, niin kokeilepa joka päivä kiittää ja kehua itseäsi. Pikkuhiljaa huomaat muutoksen.

Kaikki tuollaiset kokeet on katsottu ja ne on kunnossa. Vaikea on olla iloinen ja onnellinen kun lähiomaiset häpeävät kun olen näin lihava.

Vierailija
10/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että muut ovat normaalipainoisia. Tai ehkä he sinun silmissäsi ovat , mutta oikeasti painoineksi ei ole alle 25.

Voit olla ainoa sairaloisenlihava.

Jos pikaisen arvion teen omien lasten luokkalaisten vanhemmista niin ainakin 70%prosenttia on ylipainoisia. Moni jää lievään ylipainoon mitkä varmasti sinusta/sinun silmissä on sitten niitä normaalipainoisia.

Vierailija
11/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä siellä lapsen luokassa teet? Tai ne muut vanhemmat?

Vierailija
12/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestisi on aika ristiriitainen. Sanot jättäneesi hiilarit pois ruokavaliosta ja seuraavassa lauseessa sanot saavasi hh 80g päivässä.

No varmaankin tarkoitti ylimääräisiä hiilareita. Leipä, vehnä, valkoinen sokeri jne.

Vierailija
13/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen ainoa alle 40-vuotias. Olen saanut lapseni 25-vuotiaana. Lapsen kavereiden vanhemmat ovat vähintään 10 vuotta vanhempia. Lapsen parhaan kaverin äiti on minua 15 vuotta vanhempi. Välillä tulee huvittavia tilanteita, kun ollaan niin eri ikäisiä. Esim. tämän parhaan kaverin äiti on lähtenyt opiskelemaan, kun olen ollut häthätää leikki-ikäinen. Hyvin tullaan kuitenkin toimeen eikä kukaan katso kieroon, vaikka olen niin paljon nuorempi. Tuskin kukaan katsoo sinuakaan kieroon, vaikka olisitkin lihavampi kuin muut. Jaksaako aikuiset oikeasti välittää sellaisesta?

Vierailija
14/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo on todella vähän hiilihydraattia. Ruokailusta tulee todella yksipuolista, jos kaikki hiilihydraatit jättää pois. Ei voisi käyttää kuin joitain tosi harvoja kasviksia, maitotuotteita ei ollenkaan. Elän hiilihydraattitietoisesti ja katson esim. jogurttien hiilihydraatit. Syön niitä kaikkein rasvaisimpia. Virallisterveellisissä ruokailuohjeissahan hiilihydraatit on ne tärkeimmät ja ravinnon tulisi koostua siten että puolet olisi hiilihydraattia. Ei todellakaan. Ne lihottavat ja heittävät verensokeria eivätkä pidä nälkääkään poissa kauaa.

Vierailija
15/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo on todella vähän hiilihydraattia. Ruokailusta tulee todella yksipuolista, jos kaikki hiilihydraatit jättää pois. Ei voisi käyttää kuin joitain tosi harvoja kasviksia, maitotuotteita ei ollenkaan. Elän hiilihydraattitietoisesti ja katson esim. jogurttien hiilihydraatit. Syön niitä kaikkein rasvaisimpia. Virallisterveellisissä ruokailuohjeissahan hiilihydraatit on ne tärkeimmät ja ravinnon tulisi koostua siten että puolet olisi hiilihydraattia. Ei todellakaan. Ne lihottavat ja heittävät verensokeria eivätkä pidä nälkääkään poissa kauaa.

En puuttunut lainaamani viestittäjän hiilarimäärään tai sen tarpeellisuuteen, vaan hänen ristiriitaiseen viestiinsä.

Vierailija
16/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaankin tarkoitti ylimääräisiä hiilareita. Leipä, vehnä, valkoinen sokeri jne.

Tarkoitti mitä tarkoitti, ei se muuta viestin ristriitaisuutta.

Vierailija
17/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen pilkunviilaaja olet, mutta varmaan ymmärsit, mitä tarkoitan. Annoin ap:lle esimerkin, kun ei ihmiset oikeastaan välttämättä käsitä millaisia määriä ne ihmiset syövät hiilihydraattia, jotka välttävät niitä ja mitä vähähiilihydraattisuus takoittaa. Kuitenkaan täysin ilman hiilihydraattia ei voi olla, joten esimerkissä on sitten, että tuollainen 80g päivässä on todella vähän, mutta kärsii syödä kuitenkin juureksia jonkin verran ja maitotuotteita.

Vierailija
18/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen pilkunviilaaja olet, mutta varmaan ymmärsit, mitä tarkoitan. Annoin ap:lle esimerkin, kun ei ihmiset oikeastaan välttämättä käsitä millaisia määriä ne ihmiset syövät hiilihydraattia, jotka välttävät niitä ja mitä vähähiilihydraattisuus takoittaa. Kuitenkaan täysin ilman hiilihydraattia ei voi olla, joten esimerkissä on sitten, että tuollainen 80g päivässä on todella vähän, mutta kärsii syödä kuitenkin juureksia jonkin verran ja maitotuotteita.

Sori, että olen pilkunviilaaja :(  Vhh:sta kulkee niin paljon väärää tietoa, että vähän herättelin. En millään pahalla.

Vierailija
19/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin oikein lihavan vanhemman kanssa kun olen yrittänyt jutella noissa tilanteissa, joissa vanhemmat toisiaan kohtaa. Se ottaa monta viikkoa kesyttämistä, ennen kuin toinen alkaa aueta ja lämmetä ja ensimmäinen hymykin näkyy. Eli häpeän määrä täytyy olla suuri. Niin suuri, että ei se selity painolla, ennemmin paino selittyy häpeällä. Stressi ja ahdistus lihottavat sinua ehkä enemmän kuin syömiset ikinä. Miten ne yöunet, nukutko tarpeeksi? Mitä jos aloittaisit siitä, että olet ystävällinen itsellesi ja hymyilet peilille, ihan aidosti. Onnistuuko? Mikä ihmeen rikollinen sinä olet, jos et edes hymyä ansaitse?

Kyllä sitä painoakin saa tippumaan, kun alkaa huolehtia itsestään eikä syömisistään. Sopivaa puuhaa, jossa tulee liikuttua vähän väliä hiukan, niveliä säästäen. Ei kieltäydy mistään, syö sitä vain vähän vähemmän kuin aiemmin. Aina kun ahdistaa ja tulee huonommuudentunne, muistutat itsellesi, ettei kukaan muu voi sinusta välittää muuten kuin säälien jos et itsekään välitä. Ja sääli on epätasa-arvoistava tunne. Kaikilla jotain hävettävää on. Kysymys on siitä, paljonko virheitä hyväksyy, ja mitä tekee niille virheille, joita ei hyväksy. Jos vikalista on liian pitkä, se lannistaa ja tekee avuttomaksi.

Silloin on vain alettava suhtautua toisin. Ei auta tuijottaa kaukaisia, barbinnäköisiä tavoitteita, pitää keskittyä vaikuttamaan kehityssuntaan. Kulkeko se kohti syvempää itseinhoa ja kaikkea negatiivista, vaiko itsen ja maailman hyväksymistä? Siinä asiassa kaikki valta on itselläsi, eikä mitään syytä avuttomuudentunteeseen pitäisi olla.

Vierailija
20/22 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin oikein lihavan vanhemman kanssa kun olen yrittänyt jutella noissa tilanteissa, joissa vanhemmat toisiaan kohtaa. Se ottaa monta viikkoa kesyttämistä, ennen kuin toinen alkaa aueta ja lämmetä ja ensimmäinen hymykin näkyy. Eli häpeän määrä täytyy olla suuri. Niin suuri, että ei se selity painolla, ennemmin paino selittyy häpeällä. Stressi ja ahdistus lihottavat sinua ehkä enemmän kuin syömiset ikinä. Miten ne yöunet, nukutko tarpeeksi? Mitä jos aloittaisit siitä, että olet ystävällinen itsellesi ja hymyilet peilille, ihan aidosti. Onnistuuko? Mikä ihmeen rikollinen sinä olet, jos et edes hymyä ansaitse?

Kyllä sitä painoakin saa tippumaan, kun alkaa huolehtia itsestään eikä syömisistään. Sopivaa puuhaa, jossa tulee liikuttua vähän väliä hiukan, niveliä säästäen. Ei kieltäydy mistään, syö sitä vain vähän vähemmän kuin aiemmin. Aina kun ahdistaa ja tulee huonommuudentunne, muistutat itsellesi, ettei kukaan muu voi sinusta välittää muuten kuin säälien jos et itsekään välitä. Ja sääli on epätasa-arvoistava tunne. Kaikilla jotain hävettävää on. Kysymys on siitä, paljonko virheitä hyväksyy, ja mitä tekee niille virheille, joita ei hyväksy. Jos vikalista on liian pitkä, se lannistaa ja tekee avuttomaksi.

Silloin on vain alettava suhtautua toisin. Ei auta tuijottaa kaukaisia, barbinnäköisiä tavoitteita, pitää keskittyä vaikuttamaan kehityssuntaan. Kulkeko se kohti syvempää itseinhoa ja kaikkea negatiivista, vaiko itsen ja maailman hyväksymistä? Siinä asiassa kaikki valta on itselläsi, eikä mitään syytä avuttomuudentunteeseen pitäisi olla.

No voi lässyn, lässyn!!