Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon rintojen koko vaikuttaa äidinmaidon määrään?

Vierailija
10.03.2017 |

Itse olen koko elämäni ollut pienirintainen. Tarkoittaako automaattisesti sitä, että imetysajasta tulee olemaan lyhyt?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta oikeastaan mitenkään.

Vierailija
2/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat eivät siinä mielessä ole kannut, että mitä isompi, niin sitä enemmän maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta. Olemattomat rinnat ja maitoa tullut runsaasti. Rinnat on pääosin rasvaa

Vierailija
4/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitorauhaset tuottavat maidon ja niiden koko on kaikilla naisilla vakio.

Tissien koosta ei voi päätellä maidon määrää.

Vierailija
5/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita. Maito erittyy rauhasista, rintojen iso koko johtuu rasvakudoksesta. Pienillä rinnoilla imettää yhtä hyvin kuin suurilla.

Vierailija
6/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen koolla ei ole merkitystä, vaan rintarauhasten määrällä. Mullakin pienehköt rinnat ja kärsin pikemminkin maidon ylituotannosta. Vauva nyt lähes 7kk, eikä ole mitään merkkejä maidon loppumisesta. Imetyksen onnistumiseen liittyy aivan muut asiat kuin rintojen koko.

Vierailija
7/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä imetin 2 lasta 1-vuotiaaksi AA-koolla. Että eipä sillä mitään väliä ole :)

Vierailija
8/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla  on keskikokoiset rinnat ja äidilläni suuret. Äiti oli aivan varma, etten pysty imettämään, kun hänelläkin oli ollut vaikeaa. Olin molempien lasten kanssa kuin lypsylehmä. Maitoa tuli todella runsaasti ja molemmat vauvat kasvoivat nopeasti pelkällä rintamaidolla.

Vierailija
9/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jopa vähän koomista, kun minä ja kaverini imetettiin samaan aikaan. Tai siis minä imetin AA-A kupin rinnoilla ja  kaverillani oikeasti on F-kupin rinnat ja häneltä ei tullut maitoa.   Multa roiskui maitoa sellasena suihkuna vaatteille ja sohvalle ja kaveri katsoi ihmeissään...

Vierailija
10/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla rintojen koolla merkitystä maidontuloon. Itsellä tosin on todella isot rinnat vaikka olen muuten hoikka. Maitoa tulee paljon. Mutta tunnen naisia joilla on myöskin isot rinnat mutta maitoa ei tule. Kaikessa on myös geenit pelissä. Kuinka hyvin sinun äidiltä tuli maitoa?

Vierailija
11/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella pienet rinnat (AA) ja maitoa tuli aivan suihkuten. Sitä siis lensi kovalla paineella monen metrin päähän, kerran huvin vuoksi mittasin. :-D Osuin kerran maitosuihkulla miestäni vahingossa silmään.

Vierailija
12/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että usein pienirintaisilla tulee enemmän maitoa (t: lääkäri). Isoissa rinnoissa on paljon rasvaa, joka painaa maitoa tuottavia rintarauhasia kasaan, kun taas pienissä rinnoissa on vain maitorauhaskudosta, joka pääsee vapaasti tuottamaan maitoa.