Lapsi oksennustaudissa, ottaisitko samaan huoneeseen?
Lapsi on 9-vuotias. Tekisi mieli ottaa patjan kanssa meidän vanhempien makuuhuoneeseen kun pelottaa, että jos yöllä alkaakin tukehtumaan oksennukseensa. Antaisitko lapsen nukkua yksin omassa huoneessa?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ota patja ja nuku lapsen huoneessa, jos lapsi siellä haluaa olla. Jos haluaa olla teidän huoneessa, ota patjalle tai teidän sänkyyn.
Lapsi on täydessä unessa. Ap
Kakspiippunen juttu. Toisaalta oksentaminen voi olla tosi pelottavaa, että voisihan sillä olla turvallisempi olo vanhempien kanssa. Toisaalta saat sen ite ihan 100% varmuudella kun nukkuu samassa huoneessa
Mä menin patjalle nukkumaan lapsen (5v) huoneeseen, kun oli oksennustaudissa. Tartuntariski on minusta pulmista pienin - ei oo kiva lapsen nukkua yksin.
Jos lapsi on jo unessa, ota patja ja nuku lapsen huoneessa. Mun lapset nukkuu mun vieressä, enkä silti saa lasteni oksennustauteja.
Vierailija kirjoitti:
Mä menin patjalle nukkumaan lapsen (5v) huoneeseen, kun oli oksennustaudissa. Tartuntariski on minusta pulmista pienin - ei oo kiva lapsen nukkua yksin.
...enkä muuten saanut tautia, vaikka autoin lasta oksentamaan kippoon. Käänsin pään aina toisaalle ja pesin ja desinfioin (kädet, kipot ja pinnat) niin maan perkuleesti.
Mä oon pienemmän kanssa nukkunut patjalla lastenhuoneessa jotta herään ja saan ämpärin suun eteen kun oksentaminen alkaa. Koska yöllä peittojen yms peseminen on tosi veemäistä puuhaa.
Menisin nukkumaan lapsen huoneeseen, jos hän nukkuu siellä.
Olen itse nukkunut oksennustautisen lapsen vieressä ja siivonnut hänen oksennuksiaan eikä ole pöpö tarttunut. Pöpö tarttuu, jos on tarttuakseen, kun kuitenkin olette sanassa asunnossa.
Lapsikin on levollisempi, kun/jos herää yöllä ja huomaa, että äiti on vieressä.
Kuules, oksennustauti voi tarttua tosi helposti eli vaikka et ottaisi lasta huoneeseen niin voit saada sen. Minä siis ainakin ottaisin lapsen samaan huoneeseen. Koska todennäköisesti tartunta on jo tapahtunut jos tauti on tarttuakseen.
Vierailija kirjoitti:
Just niin. Eikä ole kiva jos oksentaa sänkyyn. Sillä äitihän sen siivoaa ja viimeistään silloin tarttuu yök.
Se on varmasti jo tarttunut jos on tarttuakseen. Menen lapsen huoneeseen nukkumaan. En saa muuten itsekkään unta jos mietin vaan nukkuuku lapsi vai mitä tekee. Toivotaan että pahin oksentelu olisi ohi nyt kun on päässyt kunnon uneen. Ap
Ota patja ja nuku lapsen huoneessa, jos lapsi siellä haluaa olla. Jos haluaa olla teidän huoneessa, ota patjalle tai teidän sänkyyn.