POHJOIS-ALGERIASSA KÄYNEET....
Kuinka pienet lapset ovat olleet teidän matkassa mukana?
Eli tarkoitan sitä, että haaveilemme matkasta syksyllä ja vauva syntyy toukokuun lopussa. Onko 4kk:n ikäinen teidän mielestänne liian pieni,
koska tiedän ettei tämä hygienia asia ole sama kuin täällä meillä.
2-vanhan kanssa ei varmaan mitään isompia ongelmia tule, vai?
Löytyykö sieltä vaippoja ja purkkiruokia?
Kommentit (6)
Helteiden takia juuri ajattelimme syyskuuta, mutta kannattaa varmaan lähteä vasta loka-marraskuussa (ei vain jaksais odottaa niin kauaa). Mutta lasten takia...
En ole aikaisemmin siellä käynyt, joten kaikki tieto otetaan vastaan.
Jos jollekin tulee mieleen jotain mitä pitäisi tietää ennen lähtöä, niin kirjoita ihmeessä.
Ja suuret kiitokset teille kaikille vastanneille. :)
Vaippoja löytyy, niitä saa ihan pakkauksissa tai ostettua yksittäin. Kehottaisin ostamaan yksittäin liberoa/pampersia tai sitten vastaavaa tuotemerkkiä paketissa. Paikallisia vaippojakin löytyy, ne on halvempia, mutta usein muovipintaisia eikä hyviä kuumalla ilmalla.
Purkkiruokaakin sieltä löytyy marketeista, mutta itse ne ole ostanut. Vein mukana purkkiruokaa joitakin purkkeja sekä puurojauhetta tms. Saahan niitä mössöjä tehtyä suht helposti itsekin.
Sanoit että vauva syntyy toukokuussa eli olette ilmeisesti lähdössä matkaan syyskuussa? Sitten varmaan ei ole enää niin kuuma, joten ihan ok matkustaa. Olen itse ollut 6 kk:n ikäisen vauvan kanssa kesähelteillä siellä, enkä kyllä suosittele sitä kovin innokkaasti. Hyvin meillä silloin meni, mutta vauvalla meni pari viikkoa tottua kuumuuteen.
hei,on matkusteltu algeriaan lasten kanssa monen monta kertaa.lasten ollessa 5kk ikäisiä ja muistaakseni oli toukokuuta.sieltä saa ihan kaikkea,purkkiruokia on moneen makuun(en lähtisi suomesta niitä raahaamaan) itsekin niitä voi tehdä kunhan muistaa keittää veden todella hyvin .Vaipat ovat ihan hyviä samoja kuin suomessa pampers yms. syyskuussa on vielä lämmintä . muista suojata vauvaa myös hyttysiltä,ainakin niitä riittää.
Heissan,
Olen myös käynyt useasti Algeriassa, meillä ensimmäinen oli 6 kk kun matkustettiin katsomaan Mummia.
Itselläni oli mukana myös omat puurojauheet + maitojauheet, oma vedenkeitin on myös ehdoton mukana, saa nopeasti keitettyä sillä vettä. Sieltähän saa kyllä ostettua myös kaikkea kaupoista ja apteekeista, mutta kivempi vauvan syödä jotain míhin on jo tottunut.
Niin ja sit voin kertoa, että elo ja syyskuu ovat todella kuumia Algeriassa, viime syyskuussa oli todella kuuma nimenomaan pohjoisessa, päivällä reippaasti yli 40 astetta..että silleen...
Itse yritän aina välttää noita aikoja jolloin on todella kuuma, ennen kesää (toukokuu) on hyvä matkustaa ja sitten seuraavan kerran vasta marra-joulukuussa on hyvä.
-Linda-
Mutta Afrikassa olen muualla :) ja nimenomaan lastenkin kanssa.
Itse en lähtisi 4kk vauvan kanssa syyskuussa koska silloin todennäköisesti vielä aika kuuma. Mutta muuten kyllä 4kk on helppo matkaseuralainen erityisesti jos imetät. Kiinteätkin kannattaa silloin aloittaa vasta matkan jälkeen.
olimme n.8kk vauvan kanssa ja ilma oli todella kuuma, joku jo mainitsikin että40 astetta. meillä oli täältä ostettu korviketta, puurohiutaleita, kalapurkkiruokaa(mikä ei kuitenkaan kelvannut vaaville) muksu-jogurtteja ja hedelmäsoseita jonkun verran. sieltä saa ainakin nan-korvikejauhetta, maku oli enemmän makea kuin suomesta ostettu. puurojauheita ja hedelmäsoseita löytyi. itse keittelin kasvissoseet ja lihaa en antanut lainkaan. yritin olla muutenkin tarkka veden suhteen ja keitin sitä n.5 min ennen antamista. maitopullo on kätevä lämmittää vedenkeittimellä. ei tullut mitään vatsaoireita tms. vaan jotain kummallisia näppylöitä kauheesti ja emme tiedä oliko ne hyttysten aiheuttamia vai mitä. mutta tosiaan jos vauvasi on täysimetyksellä muista itse vaan juoda todella paljon koska kuuma ilma hikoiluttaa siellä yllättävän paljon, että vauvasi saa rittävästi maitoa.