Miksi kalenterissa ei ole miestenpäivää?
Naisille on oma päivänsä. Miksi syrjäytyneitä miehiä ei kukaan muista omalla liputuspäivällä, heitä kun on nykyään paljon, enemmäin kuin naisia.
Kommentit (37)
Pitää olla aikamoinen miestenmies, jos tuollaista viettää.
A. miestenpäivä on, ja B. naistenpäivä ei ole Suomessa liputuspäivä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas, kansainvälinen miestenpäivä, 19.11 ja mun syntymäpäivä :D
Mun syntymäpäivä on naistenpäivänä :-D
Tänään on naistenpäivä - ne loput 364 päivää on miestenpäiviä!
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla aikamoinen miestenmies, jos tuollaista viettää.
Eli tänään onkin lesbojenpäivä?
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla asia on näin, mutta Suomessa vietetään vain naistenpäivää, ei miestenpäivää.
Molemmat päivät vois yhdistää siten, että naisten päivä olisi samalla kun on äitienpäivä, isänpäivänä samalla miestenpäivä.
Silloin saisi lapsettomat naiset kuin miehetkin "huomiota" eikä vain "lapselliset.
En edes ymmärrä kuka idiootti on keksinyt tuon marraskuulle, juuri kun on juhlittu isänpäivää.
Ensimmäistä kertaa vuosiin ei näköjään työpaikka muista ollenkaan naisiaan. Ei sitten! Onneksi olenkin koko päivän palstaillut.
Kaikki muut kalenterin päivät ovat miesten päiviä, niin kauan kunnes tasa-arvo toteutuu, esim. palkkauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei usko "hömppään".
Jep. Lapsia, vähämielisiä ja naisia pitää tsempata ja valaa niihin "uskoa itseen". Sekä tietenkin lahjoa prinsessoja joilla on muovitiara yhden päivän päässä, mielellään jotain ihquja sirkushuveja.
Vierailija kirjoitti:
muuten "hauska" vitsi , mutta voisitte tämän vitsin kertojat onnitella miehiä näinä 364 päivänä . lahjoja ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut kalenterin päivät ovat miesten päiviä, niin kauan kunnes tasa-arvo toteutuu, esim. palkkauksessa.
siihen asti kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Palkkaus on sinullekin sama, jos teet naisen 32 viikkotyötunnin sijasta miesten 38 viikkotyötuntia.
Muutoin voisit esittää edes yhden alan yleisen työehtosopimuksen palkkataulukon, jossa on eri palkka naisille ja miehille. Tuo ulina palkkauksesta on valheellista ja säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaus on sinullekin sama, jos teet naisen 32 viikkotyötunnin sijasta miesten 38 viikkotyötuntia.
Muutoin voisit esittää edes yhden alan yleisen työehtosopimuksen palkkataulukon, jossa on eri palkka naisille ja miehille. Tuo ulina palkkauksesta on valheellista ja säälittävää.
Olen ollut töissä palkkahallinnossa yli 20 vuotta, joten tiedän tarkkaan miten paljon enemmän miehille maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla asia on näin, mutta Suomessa vietetään vain naistenpäivää, ei miestenpäivää.
No sehän on kainsainvälinen miestenpäivä, eli kyllä sitä voi Suomessakin viettää. Mikä kummoinen päivä tää naistenpäiväkään edes on? Ainakin mulla ihan normipäivä. Ei miehet kyllä menetä yhtään mitään vaikka eivät miestenpäivää viettäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muuten "hauska" vitsi , mutta voisitte tämän vitsin kertojat onnitella miehiä näinä 364 päivänä . lahjoja ei tarvita.
Miksi pitäisi onnitella? Eihän miehetkään onnittele naisia tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on kainsainvälinen miestenpäivä, eli kyllä sitä voi Suomessakin viettää. Mikä kummoinen päivä tää naistenpäiväkään edes on? Ainakin mulla ihan normipäivä. Ei miehet kyllä menetä yhtään mitään vaikka eivät miestenpäivää viettäisikään.
Kun sanotaan, että jotain päivää "vietetään", silloin tarkoitetaan Suomen kalenterin liputus- ja juhlapäiviä. Miehet menettävät tässä sen, että heihin kohdistuvat ongelmat ja heidän asemansa eivät saa yhtä paljoa huomiota kuin naisten. Klassista sukupuoleen perustuvaa syrjintää.
https://almanakka.helsinki.fi/fi/liputus-ja-juhlapaivat/suomen-kalenter…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä palkkahallinnossa yli 20 vuotta, joten tiedän tarkkaan miten paljon enemmän miehille maksetaan.
Älä viitsi valehdella. Säälittävää.