En pitänyt mieheni antamasta lahjasta
Mieheni antoi lahjaksi minulle monen sadan euron konserttilipun. Olin maininnut hänelle joskus kuinka olemme ystäväni kanssa suunnitelleet erääseen konserttiin menoa jos työkiireet ja lasten hoitopaikat järjestyvät. Mieheni ajatteli että se olisi hyvä tapa yllättää minut ja myönnän että se oli todella kultainen ele häneltä. Harmittaa kuitenkin koska ystäväni ilmoitti kerrottuani mieheni yllätyksestä että hän ei pääse konserttiin kanssani ja oli sanojensa mukaan juuri tulossa kertomaan minulle asiasta. Kuultuani tästä en osannut enää esittää että olisin ilahtunut yllätyksestä ja muutuin todella hiljaiseksi enkä osannut kuulostaa enää ilahtuneelta. Minulle tuli todella huono omatunto koska mieheni ei yleensä yllätä minua ja vihdoinkin kun hän sen tekee en osaa edes iloita yllätyksestä. Miten saisin miehelleni (ja itselleni) paremman mielen?
Yksin en halua mennä kyseiseen konserttiin koska tapahtumaan kuuluu suuressa osassa ystäväni kanssa ajan viettämien ja yksin en usko saavani konsertista paljoa irti. Mieheni tulisi muuten mukaani mutta hän inhoaa sellaisia tapahtumia ja häntä jännittää olla keskellä isoa ihmismassaa.
Kommentit (3)
Voiko lipun vielä palauttaa? Ainakin varmaan voisit myydä eteenpäin. Tärkeintä minusta on, että ilmaiset miehellesi selvästi, miten paljon arvostat hänen ajattelevaisuuttaan ja että innostuksen puutteesi ei todellakaan johdu hänestä. Hän on tehnyt kaiken juuri niin oikein kuin voi edes toivoa, nyt vaan muut olosuhteet eivät osuneet kohdalleen.
Eikö konsertti sinua kiinnosta sitten yhtään ilman ystäväsi seuraa? Siis et missään nimessä halua mennä yksin tai yrittää löytää toista kaveria mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Voiko lipun vielä palauttaa? Ainakin varmaan voisit myydä eteenpäin. Tärkeintä minusta on, että ilmaiset miehellesi selvästi, miten paljon arvostat hänen ajattelevaisuuttaan ja että innostuksen puutteesi ei todellakaan johdu hänestä. Hän on tehnyt kaiken juuri niin oikein kuin voi edes toivoa, nyt vaan muut olosuhteet eivät osuneet kohdalleen.
Eikö konsertti sinua kiinnosta sitten yhtään ilman ystäväsi seuraa? Siis et missään nimessä halua mennä yksin tai yrittää löytää toista kaveria mukaan?
Lippua ei voi enää palauttaa ja myydessä siitä ei saa lähellekään omia rahoja takaisin. Olen kysynyt muita ystäviäni mukaan mutta heillä on muita suunnitelmia juuri konsertin ajaksi minkä ymmärrän hyvin sillä moni ystävistäni on saanut lapsia viime vuonna/tämän vuoden alussa. Voisin ottaa asian puheeksi tänään hänen kanssaan ja kertoa kuinka paljon arvostin hänen elettään.
Mee vaikka jonkun toisen kaverin kanssa.