Lue keskustelun säännöt.
Mikä teitä ärsyttää Suomen byrokratiassa?
07.03.2017 |
Minua ärsyttää yli kaiken Suomen byrokratian pilkun viilaaminen ja järjettömyys. On kuittipakko ja kaikkea säännöstellään ja kielletään, vaikkei siinä olisi mitään järkeä!
Mitkä tapaukset teitä ärsyttää Suomen byrokratiaviidakossa? Onko muilla kokemuksia järjettömistä tapauksista?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
On ihan uusi joka ei saisi olla todellista. Aloitin palkkatuella työt. Kelan kanssa meni ihan ok. Pyysivät vielä lasten tapaamissopimukset. No niitä ei sosiaalitoimisto jostain syystä voi laittaa kelalle pyynnöstäni huolimatta. Okei nyt vein loput paperit kelalle. Nyt saa nähdä saako kela lähettää tiedot muuttuneista tuloista laskettavaksi?
Elatusmaksu muuttuu heti kun tulot nousee edes palkkatuelle. Niin tässä näyttää menevän niin että käyn töissä ja joudun niin sekavaan tukiviidakkoon ettei tosi. Ensinnäkin palkka on niin pieni että siihen saa asumistukea ja soviteltua päivärahaa. Niiden suuruutta en vielä tiedä? Muilta samalla "palkalla" olevilta olen kuullut että mitä noin saa.
Tätä soviteltua päivärahaa voi hakea kun on saanut palkan. Asumistuki lasketaan uudelleen että ehkä se laskee.
Nyt jos tästä menee sopivasti elatusmaksuja niin joudun hakemaan toimeentulotukea. Mä olin jo ajatellut että töissä ei tarvisi hakea ihan kaikkia tukia.