EDUPOLI KOKEMUKSIA
Hei,
Olen harkinnut Edupolissa opiskelua vastaanottovirkailijana, mutta mistään ei löydy ihmisten kokemuksia siellä opiskelusta, joten onko täällä ihmisiä jotka voisivat kertoa kokemuksia nimeomaan aikuispuolen opiskelusta?
Kiitos paljon jo etukäteen!
Kommentit (4)
Edupoli on Itä-Uusimaalla, ja mm. Helsingissä ja Vantaalla toimiva koulutusorganisaatio. Sen toimintaa näytetään käsittelevän www.ita-uusimaa-tietovayla.net -sivustolla. Vaikuttaa siltä, että toiminnassa on toivomisen varaa.
Opiskelin taloushallintoa 2 vuotta edupolin aikuislinjalla. Opetus täysin ala arvoista, lähipäivät oli täysin vitsi. Tein pitkät työharjoittelut, ja opin sainkin työpaikalla. Työharjoitteluihin en oli päässyt ilman koulupaikkaa joten ainoa hyöty edupolista oli että sain opiskelija statuksen.
Harjoittelupaikat täytyy etsiä itse, ja kannattaa itse selvittää tutkinto kriteerit etukäteen ja sopia harjoittelupaikan kanssa että saat myös oikeasti tehdä niitä tehtäviä joita vaaditaan.
Suosittelen jos olet luonteeltasi henkilö joka tarttuu hrkää sarvista ja tekee itse kaiken päästäkseen tavoitteeseensa. Jos taas odotat tukea ja opetusta koulusta, en suosittele lainkaan.
Edupolissahan ei tarvitse oikeasti opiskella tai osallistua lähiopetukseen. Riittää että työssäsi täytät vaaditut kriteerit näyttöä varten.
Täällä myös yksi Edupolissa opiskeleva. Lähipäivät on tosiaan pelkkä vitsi, näköjään linjalla kuin linjalla. Täyttö ohjelmaa, hyvin usein sellaista joka ei todellakaan opeta mitään tulevaa ammattia varten. Leikkejä leikitään hyvin usein. Siis ihan oikeasti leikitään. Kouluttajaa ei todellakaan saa kiinni vaikka Alussa niin hehkutettiin kuinka aina voi kysyä ja jättää viestiä. Kun lähetät viestin niin vastausta saatkin odottaa. Päiviä.. Tai sitten sitä ei tule koskaan. Ensin puhutaan joidenkin päivien hyväksilukemisista ja kun niitä sitten ihmisillä on, aletaan valittaa että ei taida opiskelu napata vaan olette laiskoja joita kiinnostaa vaan lintsaaminen. Ahaa.. Jos olisin löytänyt itsekin kokemuksia tästä ns. Oppilaitoksesta ennen hakemista niin olisin miettinyt toisen kerran. Jää meilläkin ihan täysin työharjoitteluun vastuu oppia mitään, se on lyhyt aika siihen kun koulussa et saa mitään varsinaista opetusta. Rikkinäinen puhelin ja hippa ei sitä ehkä ole.
Opiskelen Edupolissa datanomiksi aikuiskoulutuksessa, en suosittele kennellekkään. Tunneilla ei kerkeä oppia kaikkea sitä mitä pitäisi oppia. Näyttötutkintoja ei pääse läpi kun työt pitäisi suorittaa oikeissa työelämän tehtävissä, miten suoritat jos et ole töissä "IT-tuessa" tai edes osaa?