Fibromyalgiaa sairastavat!
Onko kipuja aina symmetrisesti esim molemmat polvet kipeät jne? Onko kaikilla fibromyalgiaa potevilla saunakrapulaa? Mietin vain kun itselläni on kyynärpää ja käsivarsi kipeä, kainalot kipeät sekä polvitaipeet kipeät. Aikanaan todettu reumatekijä verikokeista, kun oli niveloireita. Oireet loppui joten tutkimukset lopetettiin. Lääkärin mielestä ei voi olla fibroa, kun kivut ei ole symmetrisiä.
Kommentit (5)
Mulla diagnosoitiin fibro yli 20 vuotta sitten ja silloin kivut olivat kyllä symmetriset. Aina oli joko ranteet, olkavarret, sormet, lonkat, polvet kummaltakin puolelta yhtä aikaa, vaikka kipu vaihtoikin paikkaa. Mulla on myös saunakrapula enkä siksi ole käynyt vuosiin saunassa. Nykyään mulla laitetaan kaikki vaivat fibron piikkiin, vaikka ne olisivat toispuoleisia. Ihan järkyttävä yöllä herättävä kipu toisessa lonkassa on kuulemma fibroa, kipu toisessa jalkapöydässä öisin tai kävellessä on fibroa, kipu, rutina ja ja polven lukkoon meneminen tai pettäminen vain toisella puolella on muka fibroa. Minä en tuohon usko, mutta mitään ei tutkita fibrotaustan takia. Syön särylääkkeitä niin, että närästää jatkuvasti ja kohta on varmaan mahahaava.
Ei fibroa sairasteta, kuten ei päänsärkyäkään tai selkäsärkyä. Se on kimppu oireita, ei itsenäinen tauti. Itse oon pyyhkinyt ko.diagnoosilla takapuolen. Sama kuin pääkipuiselle annettaisi diagnoosiksi pääkipu.
Eikä ole ainakaan mulla kivut symmetrisiä, tsemppiä kaikille kipuilijoille.
Kivut on mitä kummallisempia ja ainakaan mulla eivät oo symmetrisiä. Voi olla myös kausia ettei oo mitään
Ei ne kivut aina ole symmetrisiä ja joskus vaihtavat paikkaakin tunneissa.