Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetussuunnitelma uudistettiin lukiossa v. 2016, tarvitseeko vanhat kurssit käydä uudelleen?

Vierailija
05.03.2017 |

Tarvitseeko vanhan opetussuunnitelman mukaiset kurssit käydä uudelleen jos opiskelin viimeksi lukiossa muutama vuosi sitten? Joku opettaja sanoi minulle näin, ja olen kahdelta opolta jo netissä kysynyt että onko asia näin, mutta en ole vastausta saanut. Tietäisikö joku? Olisi harmillista, jos joutuisin 30 kurssia käymään uudelleen... Keskeytin lukion siis pari vuotta sitten, ja nyt jatkaisin loppuun.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/6 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itseäkin se kiinnostaisi, opintoja on kuitenkin vanhalla opsilla joku 70

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo itseäkin se kiinnostaisi, opintoja on kuitenkin vanhalla opsilla joku 70

Niinpä. Itse säikähdin kun eräs opettaja sanoi, että uudelleen täytyy kurssi käydä jos päättötodistuksen haluaa, ihan naurettavaa jos näin on. Parilta opolta olen kysynyt netissä, mutta eivät vielä ole vastanneet. 30 kurssia kuitenkin on vienyt sen vuoden, enkä mielelläni (tai en todellakaan) uudelleen käy läpi samoja asioita muutamien lisäasioiden kanssa. Ap

Vierailija
4/6 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei joudu käymään uudestaan, koska suuressa osassa kursseista ei ole hirveästi muutoksia. Tai sitten joissain aineissa esim. kakkos- ja kolmoskurssien sisältöjä on vaihtunut päittäin ja jos on molemmat käynyt, niin ei ole väliä, onko uusi vai vanha ops.

Joissain aineissa on kokonaan uusia kurssia tai sisällöt on vaihtunut laajemmin. Voi olla, että tällaiset kurssit joutuu sitten suorittamaan uudestaan / ylimääräisenä, mutta ei suinkaan kaikkia 30 kurssia. Opon täytyy katsoa läpi kaikki suorittamasi kurssit ja katsoa, mitkä niistä voi hyväksilukea.

Vierailija
5/6 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettaja sanoi sitten, että pitää käydä uudelleen? AP

Vierailija
6/6 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä