Te, joilla on työsuhdepuhelimet
...ja työsähköpostit yms. aina nähtävillä; miten saatte työstä vapaata aikaa? Mulla työpuheluita tulee välillä ilta-aikaankin ja sähköpostia pukkaa. Pomo/kollega tuuppaa tekstarillakin välillä vapaa-ajallani. Tää ahdistaa, en pääse ikäänkuin töistä ikinä pois! Vinkkejä? :(
Kommentit (8)
Puhelin äänettömälle, etkä lue sähköposteja. Itselläni on edelleen työpuhelimen lisäksi siviilipuhelin, kun olen lomalla on työpuhelin äänettömällä.
Sillä, että minulla on oma privaattipuhelin enkä käytö työpuhelintani kuin työasioihin. Lomat ja illat ovat siitä vapaata aikaa.
En lue työsähköposteja vapaalla. Tekstaiseita ei onneksi tule.
Hommaa oma puhelin tai pistä työluuri kiinni.
Pidän kännykkää käsilaukussa. En kuule, jos tulee tekstiviesti. Jos puhelin soi, sen kuulen.
Mulla on lisäksi oma puhelin, joten työpuhelimen voi laittaa vaikka äänettömälle kaappiin. Tosin onneksi mulla on fiksut työkaverit, joten harvoja poikkeuksia lukuunottamatta puhelut tulevat vain ns. virka-aikaan. Sähköposteja en taas katsele yleensä vapaa-ajalla.
No, mulla ei ole privapuhelinta. Mutta viimeistää nyt harkitsen sen hankintaa, ei tätä muuten kestä. Vapaalla haluaisi unohtaa työjutut, eikä ennen nukkumaanmenoa saada jotain työpuhelua tai -viestiä sekoittamaan pollaa. Ihmiset voisivat kunnioittaa toistensa vapaa-aikaa ja toimittaa työasiansa sitten työaikana! >:(
Työpuhelin kiinni vapaa-aikana?