Töiden haku ja töihin meneminen pelottaa
Elikkä lyhykäisesti olen yli 20 nuori ja minua ahdistaa suunnattomasti ajatus hakea töitä tai mennä töihin. Ei se että en haluaisi työelämään päinvastoin, kotona kituttaminen ahistaa. Olen ollut työelämässä aikasemmin muutamien vuosien ajan useammassa paikassa. Työt ovat aina vain loppuneet ikävästi. Ammattipaperitkin jäänneet harjoittelusta, koska en pysty hakemaan töitä. Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia ja neuvoja. Enkä nyt ekana kaipaa neuvoa että siit vaan haet. Sen tekisin jos siihen pystyisin.
Kommentit (9)
No sitten olen, mutta olisiha se kiva mennä tekee töitä jollasta olisi jotain valmiutta pystyä tekemään heti. Jos nyt oikein on kouluajoist muistaminen niin ei se taida onnistua iha vaa sil ett pistetää puikkoa ja röökiä jos nyt merkist niin väliä käryämään ja sohitaan vähä liitoskohtaa.
Kyllä minä tiedän "Don't feed the troll" mut eihä sitä aina pidä totella.
Kaikkia töihin meneminen jännittää jossain määrin. Kuitenkin jos sinne uskaltautuu, niin todella nopeasti totut. Mikä on kauheinta, jota tuolla voi tapahtua? Et osaa hommaa ja sinut irtisanotaan. Mitä sitten? Ainakin opit, että se ei ehkä ole sinun alasi tai ainakaan sinun työpaikkasi.
Ensiksi, kiitos asiallisesta viestistä. Kyllä niin jännittää ihan varmasti. Muistan kun itse hain työpaikkoja niin viimeistään haastattelun alkamisvaiheissa ja ekana päivänä ihan paiseis, mutta hyvin ne sitten meni ottaen huomioon ekan päivän hämmennyksen. Tätä en niinkään, mutta mitä sen jälkeen. Työpaikka kiusaaminen, harjoittelun viimeisellä viikolla potkujen antaminen vaikka viikko sitten kehuttiin hyväksi työntekiäksi. Jatkuva "etkö osaa tätä" vaikka kukaan ei ollut ees alottanut kertomaan asiasta. Tiedossa jo siis että minut oli palkattu ilman kokemusta kun työhön perehdytetään. Yhden virheen tekeminen ja siksi siirto pois työtehtävistä jossa muuten kehuttiin eikä vika ees ollut omani. Nämä nyt muutamia. En ole koskaan kokenut ees hivenen hyvää työilmapiiriä. Joku tähän että senkun kovetut etkä välitä mutta en pysty olemaan sellainen ihminen. Kestän kritiikkiä kyllä kuhan se annetaan asiallisesti.
Mulla on melkein sama tilanne. Oon aatellut laittaa hakemuksia mutta pelottaa ajatus haastattelusta. Ok, se viäl menöö mutta mitä jos saankin paikan. Oon ollut n. 7v poissa työelämästä. En myöskään haluu mitn suojatyöpaikkaa. Ahdistaa aika paljon.. 😞
Kivaa että muitaki. Jep saaha se jännittää vähä se töihi meno. Jänniti se kouluunki meno sillo kauan sitte mutta sit ku se menee niin pahaks että pistää stopi koko yritykselle mennä.
Tekemällä oppii, kokeile ammatteja ja aloja niin voit päättää mistä oikeasti palavasti tykkäät ja missä voisit olla hyvä.
Muuten hyvä mutta monta epäkohtaa. Yksi: En usko, että hitsaushommiin otetaan ihan vain kävelemällä koska ensimmäinen asiakin jota kysytään varmaa että millä hitsausluokilla mä oon liikenteessä. Kaksi: Taitaa olla vähä väärä rahayksikkö saada palkkaa kun ei tuota vanhaa valuttaa taida enää voida vaihtaa. Pirtulla tekee nyt mitä kuki tekee. En usko, että sen ekan päivän jälkeen enää oteta uudestaan kun saa tietää etten pahemmin osaa hitsata.