Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei ole käynyt 17 vuoteen hammaslääkärissä

Vierailija
01.03.2017 |

Mitä hampaille saattaa tapahtua vai eikö välttämättä sen enempää kuin kerran, pari vuodessa käyvällekään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä luulisit

Vierailija
2/14 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi olla ettei mitään ihmeellistä o tapahtunut tai sit voi olla että koko suu on täynnä mätäsiä hampaantynkiä. Miksi et o käynyt ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti kuinka olet hampaita hoitanut. Mutta todennäköisesti siellä on ainakin hammaskiveä ja jos yhtään on ollut oireita niin ne hampaat joille aikaisemmin olisi riittänyt paikkaus voi ollakkin nyt juurihoidon tai poiston tarpeessa.

Vierailija
4/14 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en käyny 13 vuoteen eikä siellä muuta ollut kuin vähän hammaskiveä.

Vierailija
5/14 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muistaakseni vuosi/puolitoista sitten hammaslääkärillä. Minulla oli etuhampaissa ienrajalla pienet harjausvauriot. Halusin että ne täytetään. Hammaslääkäri sanoi vastaanotolla, että ei niille tarvitse välttämättä tehdä mitään (koska hänen ei tarvitse tehdä sitten muuta kuin kirjoittaa lasku, laiska paska kun on :) ). Kummassakin etuhampassa oli pienet kolot joissa oli vähän beigeä/rusehtavaa/harmaata väriä. Näyttivät rumilta. Sanoin että ne täytetään ja teki sitten sen happamasti. Täyttäessä vielä mäkätti, että minulla on niin paksu ylähuuli, ettei kolot edes näy.....

Kun varasin ajan, sain pidemmän, noin 50-60 min ajan. Loppuaika oli tarkoitus käyttää hammaskiven rapsutteluun ja tästä oli sovittu ajanvarauksessa. Harjausvaurioiden täyttämiseen meni 30 min. Eikä lääkäri sen jälkeen viitsinyt katsoa hampaita enempää. :) 

Suuhygienistillekin on hankala saada aika. En ole halunnut varata aikaa puolen vuoden päähän, koska saatan unohtaa sen tai se ei välttämättä silloin käy (jos olen eri paikkakunnalla tms). 

:)

Vierailija
6/14 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

* sanoi jotain että minulla on paksu ylähuuli tai lihas on paksu tms. Sitten sanoi vielä että minulla ei varmaan hymyillessä näy ikenet. Sanoin että ei näy, niin kuin ei näy.... 

Vierailija
7/14 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/6 kommentin alanuolettajat voivat perustella.... Muuten niillä ei ole mitään väliä. Voin kaivaa jostain hammaslääkärin nimen, jos se on vielä tallessa ja jos epäilyttää. 

8/14 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli täytenä yllätyksenä parissa hammasvälissä oleva karies, vaikka ei nyt ihan noin pitkää taukoa edellisestä käynnistä ollutkaan. Paljastui vasta röntgenissä ja kuvittelin ettei mun hampaista hammaskiveä kummallisempaa löydy, kun ei ole ennenkään yhtään reikää ollut.

Tiedä sitten, kuinka kauan noi reiät olivat hammasväleissä muhineet mutta olivat täysin kivuttomia ja selvisin pelkällä paikkauksella.

Vierailija
9/14 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Mulle tuli täytenä yllätyksenä parissa hammasvälissä oleva karies, vaikka ei nyt ihan noin pitkää taukoa edellisestä käynnistä ollutkaan. Paljastui vasta röntgenissä ja kuvittelin ettei mun hampaista hammaskiveä kummallisempaa löydy, kun ei ole ennenkään yhtään reikää ollut.

Tiedä sitten, kuinka kauan noi reiät olivat hammasväleissä muhineet mutta olivat täysin kivuttomia ja selvisin pelkällä paikkauksella.

Miksi otettiin röntgen-kuva?

Vierailija
10/14 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei oo käyny ainakaa sinä 15 vuoden aikana mitä on tunnettu. Ikinä ei oo hampaat kuulemma vaivanneet, mutta mua itseäni on alkanut ällöttää se näkyvä hammaskivi alahampaissaan ja haju, mikä ei lähde vaikka pesee. Yäk.

Hienotunteisesti olen yrittänyt vihjata, mutta eräälle henkilötyypille ei voi sanoa suoraan ilman veristä loukkaantumista tiedätte varmaan.

No lopetin pussailun. Ehkä tästä tajuu.

11/14 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Miksi otettiin röntgen-kuva?

Kuuluu käsittääkseni ihan tavalliseen hammastarkastukseen ensikäynnillä hammaslääkärin vastaanotolla. Edelliset rtg:t otettu eri kunnassa vuosia sitten ja halusivat siksi ottaa uudet.

Vierailija
12/14 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu yksilöstä, onko taipuvainen kariekseen vai ei. Itse kävin ensimmäistä kertaa noin 8 vuoteen hammaslääkärissä ja tuloksena 5 juurihoitoa ja monen monta paikkaa. :( Pelkäsin hammaslääkäriä niin hirveästi ettei vaan uskaltanut. Onneksi ryhdistäydyin, kuka tietää mitä olisi tapahtunut jos olisin odotellut toiset 8 vuotta. 

Vierailija
13/14 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole käynyt hammaslääkärissä 17 vuoteen, viimeksi vuonna 2000 kun olin armeijassa. En uskalla mennä, vaikka välillä on ollut hammaskipua pari viikkoa putkeen. Jouduin lapsena, 80-90-luvuilla, käymään usein hammaslääkärissä ja sieltä jäi kammo, kun repivät hampaita irti ja porasivat (poraaminen ilman puudutusta) ja jouduin pitämään oikomishäkkyröitä suussani vuosikausia. Minut pitäisi huumata jollain että en tajuaisi mitään, että voisin mennä hammaslääkäriin. Tiedän että tämä on vaarallista. M35

Vierailija
14/14 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle 15 vuoteen en käynyt, järjettömän pelon takia. Sitten oli pakko mennä, kun poskihammas lohkesi. Lohjenneen hampaan lisäksi löytyi yksi poistettava viisuri ja hammaskiveä, ei muuta.

Kammokin helpotti ja nykyään käyn nätisti kerran vuodessa tarkastuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme