Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haittaako liian tumma ääni?

Vierailija
01.03.2017 |

En jaksa hävetä ääntäni enää. Alakouluiältä jäi kuitenkin kammo enkä ole uskaltanut kuunnella itseäni nauhoitettuna

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, jos et johonkin radiopersoonaksi tai laulajaksi halua. Tavallisella ihmisellä ihan sama, millainen ääni on. Itselläni on myös hyvin matala ja tumma ääni, ja joskus puhelimessa minua luullaan mieheksi. Ihan sama.

Vierailija
2/13 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa tumma? Joka tapauksessa: ääntään ei kannata hävetä, suurimmalle osalle oma ääni nauhotettuna kuulostaa oudolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa tumma? Joka tapauksessa: ääntään ei kannata hävetä, suurimmalle osalle oma ääni nauhotettuna kuulostaa oudolta.

Silleen niinku matala, mutta sen lisäks jotain muutaki sävyeroa. Ei oo mulla kauhean matala kuitenkaan. Oon siis mies, jäi äsken kertomatta. Joskus väsyneenä ei jaksa keskittyä aina puheeseen, jos ei muista, ja silloin joskus huomaa että ihmiset reagoivat ääneni poikkeavasti. Mutta tavallisissa tilanteissa sillä pärjään. Mutta miten pääsen edelleen olevasta häpeästä eroon?

Vierailija
4/13 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/13 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma ääni on sexy.

Vierailija
6/13 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nenään puhuminen haittaa, ja puhetyyli voi haitata. Äänen sävyllä ei ole merkitystä.

N48

Vierailija
8/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen äänen taustalla on tupakka ja alkoholi niin sitten haittaa.

Vierailija
9/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain nenään puhuminen haittaa, ja puhetyyli voi haitata. Äänen sävyllä ei ole merkitystä.

N48

Kyllä minua ainakin salaa naurattaa miehet, jotka puhuvat kimakan korkealla äänellä. Vaikea ottaa sellaista tosissaan.

Vierailija
10/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useita ääni-ihastuksia. Suurin osa niistä just tummia, ne saa värinää aikaa mun sisuksissa. Tuskinpa oon ainoa tummiin ääniin ihastunut, luulen että aika moni yrittää tietoisesti pakottaa äänensä sellaiseksi. Sen teeskentelyn kyllä huomaa.  

Vaikka ääni on miten ihana tahansa, puheen sisältö ratkaisee aina. Kiroilut ja kännijutut ym. vie kiinnostuksen, oli ääni millainen vaan.

Vierailija
11/13 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/13 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/13 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko tummaääninen nainen. Kun vastasin 12-vuotiaana kotimme lankapuhelimeen, minua luultiin usein äidikseni, jopa äidin tuttujen toimesta. Olen suhtautunut ääneeni aika neutraalisti, mutta nyt olen alkanut suorastaan pitämään siitä. Liityin nimittäin naiskuoroon, jossa laulan matalinta altto 2 -äänialaa. Suosittelen kuorolaulua myös ap:lle. Kaikissa kuoroissa ei tarvitse mitään aiempaa musiikkitaustaa, joten rohkeasti etsimään sopivaa vain. :)