Avaudutteko kaikista ajatuksista parisuhteessa?
Oma naiseni jatkuvasti kyselee että mitä mietin jos huomaa minun ajattelevan jotain. Käytännössä lähes aina jos se sen huomaa. Sitten alkaa hirveä inttäminen ja jos en kerro tarkemmin niin se suuttuu. Eikö ajatuksiakaan saa pitää omana tietonaan? Vai onko se sitten parisuhteessa ihan normaali asia että ihan kaikki pitää kertoa mitä päässä liikkuu? En minä itse ainakaan ajattele että minun pitäisi jokainen toisen mielessä liikkuva asia tietää, enkä välttämättä edes haluaisi.
Kommentit (5)
Kyllä, joskus nuorempana avauduin kumppanilleni täysin ja tiesimme toisistamme kaiken. Sitten tulin hänen taholtaan pahoin petetyksi, jonka jälkeen en ole enää uskaltanut samalla tavoin avautua ja luottaa uuteenkaan kumppaniin. Tällainen suhde ei mielestäni ole yhtä hyvä, mutta ainakin on varman päälle.
Kuulisin mielelläni lisää mielipiteitä.
-ap
Itse yleensä kerron avoimesti ajatuksistani ja tunteistani läheisille ihmisille. Se on kai persoona- ja tapajuttu, olen aina ollut sellainen. Mutta en oleta, että muut olisivat samanlaisia. Nykyinen mieheni avautuu tunteistaan ja mietteistään jonkin verran jo näin parin vuoden jälkeen, mutta paljon vähemmän kuin minä, exäni taas ei avautunut juurikaan koko kuuden vuoden suhteen aikana. Onhan se helpompi oppia tuntemaan toinen ja luoda syvempi yhteys, jos pystyy jakamaan ajatuksiaan, mutta ei sitä voi pakottaa ja olen oppinut hyväksymään sen, että toiset ihmiset haluavat usein pitää tunteitaan enemmän itsellään ja annan heille tilaa tehdä niin. Toisaalta kumppanini on myös pystyttävä tiettyyn pisteeseen asti hyväksymään se, että minulle ajatusten jakaminen on tärkeää enkä halua elää niin, että pidän kaiken sisällä.
Olen samaa mieltä. En halua edes tietää kaikkea. Mun mies vaan valitettavasti on sellainen, joka kertoo ihan jokaisen pienenkin ajatuksensa. Se vie kaiken mielenkiinnon ihmisestä, kun ei jää mitään mystiikkaa jäljelle.