Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole tottunut aikaisiin aamuherätyksiin kahden vuoden aikana

Vierailija
27.02.2017 |

Aamuisin herätys 5:30. Illalla menen sänkyyn noin 22:00, mutta unta saan vasta joskus keskiyön jälkeen. Yöllä kun herään, mieleen tulee heti jokohan kello kohta soi. Kun pääsen syvään uneen niin sittenhän se jo soi. En meinaa millään päästä sängystä ylös.

Päivällä nukuttaa ihan älyttömästi, silmät menee väkisin kiinni, mutta koitan olla ottamatta päiväunia, koska sitten nukahtaminen illalla venyy vieläkin pidemmälle.

Miten muilla? Mikä tähän avuksi? Kahvia en juo ollenkaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouse joka aamu kello 5.30. Joka ikinen aamu, myös sunnuntaisin, vaikka väkipakolla.

Mene nukkumaan vasta kun nukuttaa, mutta päiväunia ei saa ottaa.

Kumma, jos ei kuukaudessa ala rytmi järjestyä itsekseen.

Vierailija
2/6 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikaisiin aamuihin totu koskaan. Arki paska viikot nouse ennen kuin laki sallii niin heti lauantaina nukkuu pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan luontaisesti iltavirkku.

En minäkään tuohon aikaan ylös pääse helpolla. En ole tottunut aikaisiin aamuihin kohta 35 vuoden ikään mennessä!

Lapseni ovat yhtä lukuunottamatta aamuvirkkuja ja voi sitä tuskaa kun piti herätä aamulla kuudelta. Aamupalat lapsille ja lastenohjelmat päälle ja sohvalle torkkumaan muutamaksi tunniksi. Onneksi ovat jo isoja ja saa aamulla nukkua ainakin viikonloppuisin.

Kauhulla odotan syksyä kun meille tulee vielä yksi vauva ja toivon niin että hän olisi aamu-uninen.

Ei sitä pysty muuttamaan että alkaisi aamuvirkuksi. Kyllä nykyään herään aiemmin kuin nuorempana mutta ikinä en vapaaehtoisesti ennen kahdeksaa nouse. Mielellään en ennen yhdeksääkään.

Vierailija
4/6 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia, kaikki eivät ole aamuvirkkuja luonnostaan. Klo 5.30 herääminen on todella varhain ihmiselle, joka on enemmän illanvirkku. Ei siihen välttämättä koskaan totukaan niin hyvin, ettei väsymyksestä kärsisi.

Voit tietysti kokeilla sitä, että alat vapaapäivinäkin nousemaan klo 5.30. Se saattaa auttaa ja saattaa olla, että itseasiassa vain lisää väsymyksen tunnetta, jollei edes vapaalla saa nukuttua tarpeeksi ja riittävän levollisesti. Itse vaihdoin aikoinaan työtä sellaiseksi, ettei jatkuvasti tarvitse herätä viimeistään kuudelta aamulla. Jo se, että saa parina työpäivänä viikossa nukkua 7-7.30 asti tekee ihmeitä mun jaksamiselle.

Vierailija
5/6 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile nukkua 20-30min päiväunet joka päivä töiden jälkeen. Ne piristää kummasti ja luulisi, että ei vaikuta yöuniinkaan. Olen itse saairaanhoitajaopiskelija ja nyt näin lomalla kun teen sh:n sijaisuuksia, olen aivan rikki. Eilen herätys oli 5.20 ja unta sain vasta ehkä yhden aikaan yöllä. Mulla menee vielä niin, että jos tiedän aamulla olevan aikainen herätys, stressaan sitä illalla eikä uni tule.

Vierailija
6/6 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle parikymppisenä heräsin aina viideltä vaikka ei olisi tarvinnutkaan ja olin silti pirteä. Nyt kolmekymppisenä sama herätys tuntuu kuolemalta.