Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mun varpaankynnessä ookaan sientä, mitäs mä nyt teen?

Vierailija
26.02.2017 |

Sen takia siis sienilääkkeet ei oo auttaneet. Muun tutkimuksen yhteydessä mainitsin siitä ja lääkäri laittoi lähetteen sieniviljelyyn. Tulos negatiivinen, ei sientä. Lääkäri sanoi vain, että tuollaisia vain joillekin tulee, eikä antanut mitään syytä eikä ohjetta. Mutta on se ilkeä, kun se näyttää sieneltä. En ilkeä mennä uimahalliin, salilla saunaan yms. Onko kokemusta, miten tuon saisi hoidatettua pois? Jalkahoitajalla? Auttaako mikään? Kun jäi nyt ihan epäselväksi, että mikä se sitten on. Kynsi on keltamusta ja mureneva. Alkoi niin, että ensin tuli valkoinen juova ja siitä sitten paheni. En käytä kynsilakkoja.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kengät? Liian pienet.

Vierailija
2/9 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriasis?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/9 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsipsoriasis on varmaan myös poissuljettu?

Vierailija
4/9 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä auta kuin hiotuttaa jalkahoitajalla ja lakata. Itsellä samanlainen, mustaa ei ole.

Vierailija
5/9 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkaanpunaista lakkaa varpaankynsiin ennen uimista? Jos olet mies, niin ihmiset ehkä tuijottavat, mutta haitanneeko tuo mitään?

Vierailija
6/9 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan pidit taukoa sienilääkkeestä ennen näytteenottoa? Saattoi olla väärä negatiivinen. Alla Huslabin näytteenottoohjeesta kopioitu ohje:

"Ennen näytteenottoa tulisi pitää riittävän pitkä hoitotauko. Suun kautta otettujen sienilääkkeiden vaikutusaika on iholla vähintään 2 kk ja kynnessä vähintään 6 kk. Amorolfiinilakan vaikutus kynnessä on ainkin 3 kk. Paikallisen lääkkeen vaikutus iholla on ainakin 2 viikkoa."

Vierailija
7/9 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriasista oon epäillyt, kun välillä pää hilseilee ja niveloireet olivat ne muut oireet. Kenkien suhteen olen tosi tarkka, ei ole niissä vikaa. Mukavuus ja käytettävyys sekä oikea koko menee muodin edelle täysin kohdallani. Tää lääkäri on ollut hyvä lääkäri aiemmin, mutta nyt ehkä jotenkin kyllästynyt, kun eläkepäivät lähenee. Tutkimuksiin kuitenkin lähetti helposti pyytämättä. Hän ei psoriakseen uskonut. Mutta miten se tutkitaan? Mulla oli tulehdus, eikä psori ilmeisesti aiheuta tulehduksia. Reuma on poissuljettu, eikä reuma kai tee tuollaista kynsiongelmaa.

Mulla on nyt niveloireiden takia fysioterapiaa, mutta kun se on ohi, käyn uudelleen yksityisen puolen lääkärillä tai ihotautilääkärillä. Sellaista perinteistä psoriin liittyvää ihohilseilyä ei ole. 

ap

Vierailija
8/9 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan pidit taukoa sienilääkkeestä ennen näytteenottoa? Saattoi olla väärä negatiivinen. Alla Huslabin näytteenottoohjeesta kopioitu ohje:

"Ennen näytteenottoa tulisi pitää riittävän pitkä hoitotauko. Suun kautta otettujen sienilääkkeiden vaikutusaika on iholla vähintään 2 kk ja kynnessä vähintään 6 kk. Amorolfiinilakan vaikutus kynnessä on ainkin 3 kk. Paikallisen lääkkeen vaikutus iholla on ainakin 2 viikkoa."

En käyttänyt sienilääkettä ainakaan puoleen vuoteen, kun se ei auttanut. Sisäistä lääkettä en käyttänyt. Kaikki tein ihan ohjeen mukaan, joten siitä ei ole kyse. Lääkäri kyllä heti epäilikin, ettei se ehkä sientä ole, mutta laittoi silti viljelyyn. 

Vierailija
9/9 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa tuollainen kynsi, ei ollut sientä. Sitten ostin sellaista luontaistuotelientä ja kynnestäni tulikin kova ja kiiltävä. Se alkoi sitten kuperoitua ja kasvaa sisään. Kiilasektio on tehty varmaan 5 kertaa, ja kynsi poistettu muutaman kerran, mutta ei auta. Helvetinmoinen säätäminen ja kivut on tuon kynnen kanssa välillä. Puoli vuotta aina pärjää leikkauksen jälkeen ja sitten taas tulehtuu ja kipenee.

Jos saisin takaisin, niin ottaisin sen ruman keltaisen kynteni mieluummin, voihan sitä hioa ja lakata vähän siistimmäksi.

Välillä kyllä mietin, että ei ole tämä maailma valmis, kun ei yhtä kynttä saada korjattua.

Kuulemma joskus vahingoittunut se kynsiaihe ja se elää ihan omaa elämäänsä.