Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan/Alkon kassa. Miksi pidättelet kuittia?

Vierailija
25.02.2017 |

Miksi et anna kuittia samalla kun ojennat minulle vaihtorahat? Miksi pidättelet kuittia? Tiedätkö, mitä laki asiasta sanoo?

Se, että pakotat asiakkaan muiden kuullen ääneensä pyytämään kuittia tai vastaamaan kysymykseesi "Haluatko kuitin?" ei ole kuitin automaattista tarjoamista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitti tulee aina antaa mutta koska suurin osa ei kuittia ota ainakaan Alkossa niin on kohteliasta kysyä haluatko kuittia. Jos sen kuitin siihen tiskille aina laittaa niin moukkamaiset asiakkaat heittävät ne pitkin poikin.

T. Alkon myyjä

Vierailija
2/19 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kanssasi. Itse ojennan aina kuitin heti enkä kysele "haluatko kuitin", koska se on mielestäni typerää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitti tulee aina antaa mutta koska suurin osa ei kuittia ota ainakaan Alkossa niin on kohteliasta kysyä haluatko kuittia. Jos sen kuitin siihen tiskille aina laittaa niin moukkamaiset asiakkaat heittävät ne pitkin poikin.

T. Alkon myyjä

Kysyminen ei ole kohteliasta, koska kuittia pitää aina tarjota. Automaattinen ojentaminen on eleettömin tapa tarjota.

Juuri Alkosta kuitin saaminen on käsittämättömän vaikeaa. Miksi hidastutatte pidättelyllänne asiointia? Antakaa vaan se kuitti! Todella ärsyttävä tapa jäädä siihen vaihtorahojen antamisen jälkeen ihmettelemään, mitä se asiakas vielä siinä odottelee.

Tuskin kukaan kuitteja heittelee, ne vain lennähtävät ilmavirran vuoksi lattialle. Tuoko on sitten pätevä syy olla tarjoamatta kuittia automaattisesti? Ei ole. Silkkaa laiskuutta ja mukavuudenhalua.

Vierailija
4/19 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei kuittia halua. Väistellään ninjaliikkein kuittia niin että rahat tippuvat pitkin lattioita ja hihnan välejä, mielenosoituksellinen rutitus isolla ärrällä ja kuitin lattialle heitto, ei käy verotukseen ja jopa on kehoitettu mun pyyhkimään perseeni sillä v*tun kuitillas. En enää anna vaan kysyn ensin.

Ei tarvi olla iso vamma kun se päässä....

Vierailija
5/19 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei kuittia halua. Väistellään ninjaliikkein kuittia niin että rahat tippuvat pitkin lattioita ja hihnan välejä, mielenosoituksellinen rutitus isolla ärrällä ja kuitin lattialle heitto, ei käy verotukseen ja jopa on kehoitettu mun pyyhkimään perseeni sillä v*tun kuitillas. En enää anna vaan kysyn ensin.

Miksi toimit juuri noiden ääliöiden tahdon mukaisesti, etkä lain hengessä ja asiallisten kuitinottajien toiveiden mukaan?

Vierailija
6/19 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Aikuisten ihmisten käytöstapojen puuttuminen. Kuinka vaikeaa on sanoa "en tarvitse kuittia".

Samoin monet kipittävät nopeasti pakkaamaan eivätkä edes nosta katsettaan ja vastaa, kun tarjoan kuittia tai kysyn haluatko kuitin. On nöyryyttävää ja aikaavievää huudella ja tarjota kuittia ihmiselle, joka ei reagoi millään tavalla. Ja näitä on kymmenittäin päivässä. Siksi olenkin lopettanut kuitin tarjoamisen sellaisille, joiden ruuminkieli vihjaa, että eivät halua kuittia.

Olen muuten töissä ketjussa, jossa ei voi perua tai korjata kuittia, jos sitä alkuperäistä kuittia ei ole jäljellä.

Kaikki nuo mussuttajat voisivat itse kokeilla muutaman päivän kassatyötä.

t: myyjä

Vierailija
7/19 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Kävinpä tunti sitten Alkossa. Taas kävi näin: myyjä ei tarjonnut kuittia, vaan rutisti sen jo palloksi käteensä. Kun näytin odottavalta, hän sitten kysyi, että otatko kuitin? Juu, otanhan minä...rytistetyn.

Jos korkkiviallisesti viinistä hakee hyvitystä Alkosta, kuitenkin kysytään ensimmäiseksi kuittia. Mikä idea on siis rytätä kuitit heti kädessä? Varsinkin kun rypistetyt kuitit täyttävät roska-korin nopeammin kuin sileät.

Ilmeisesti kellään kuitteja hylkivällä ei ole koskaan mitään reklamoitavaa eikä asiaa yhdessä kaupassa käynnin jälkeen enää toiseen kauppaan.

Vierailija
8/19 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut. Alko ilmeisesti kehottanut myyjiä antamasta kuittia, sen verran järjestelmällistä touhua. Turha valittaa että roskataan tms., koska niin se on muissakin kaupoissa. Usein joutuu tivaamaan kuittia myyjältä joka kaivaa sen roskiksesta ja nyrpeänä hidastellen antaa ryppyisen kuitin. Jotain hämärää tässä on...

Vierailija
9/19 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, ei ole kuitin ruttaajia tullut itsellä vastaan. Pienten ostosten kohdalla kysytään haluanko kuitin, isompien se annetaan automaattisesti.

Vierailija
10/19 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Kävinpä tunti sitten Alkossa. Taas kävi näin: myyjä ei tarjonnut kuittia, vaan rutisti sen jo palloksi käteensä. Kun näytin odottavalta, hän sitten kysyi, että otatko kuitin? Juu, otanhan minä...rytistetyn.

Jos korkkiviallisesti viinistä hakee hyvitystä Alkosta, kuitenkin kysytään ensimmäiseksi kuittia. Mikä idea on siis rytätä kuitit heti kädessä? Varsinkin kun rypistetyt kuitit täyttävät roska-korin nopeammin kuin sileät.

Ilmeisesti kellään kuitteja hylkivällä ei ole koskaan mitään reklamoitavaa eikä asiaa yhdessä kaupassa käynnin jälkeen enää toiseen kauppaan.

Sulle noita korkkiviallisia ilmeisesti osunut ihan tuhkatiheään? Ymmärrän hyvin, että kassalla toimitaan suuren enemmistön mukaan, eikä automaattisesti työnnetä kuittia käteen. Sitä en ymmärrä, että jo ennen kysymistä rutataan. Enkä kyllä sitäkään, että ihmiset eivät jo maksuvaiheessa itse sano, etteivät halua tai että haluavat kuitin, vaan passiivisena odottavat kassan toimintaa/kysymystä. Itse sanon jo heti maksaessa, etten tarvitse kuittia, jolloin aikaa ei tuhlaannu turhaan kyselyyn ja vastailuun. Tällöin kassakin voisi luottaa siihen, että jos toisin ei kerrota, kuitti halutaan.

Vierailija
11/19 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarviit kuittia, vai ihan vain varmuudeksiko otat?

Vierailija
12/19 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yks ja sama tyyppi tsemppaa itseään. Vähissä on ideat ja elämä, kun kuitista pitää jankata.

Vierailija
13/19 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ei varmasti kuittia halua enää 2018 vuonna, sillä kuitissa on vaikka mitä myrkkyjä, joita ei todellakaan kannata käsissä pyöritellä. Itse en halua koskea kuittiin , paitsi totta kai jos sen tarvitsen jostain syystä. Minusta on kätevää, että kysytään haluaako kuitin vai ei. Totta kai sen voi myös ojentaa ja katsoa asiakasta kysyvästi, johon voin vastata ei kiitos. Tämä toimii myös. Oikeastaan minulle on aivan sama tyrkytetäänkö kuittia vai ei, koska voin olla ottamatta tai ottaa kuitin, oli miten oli.

On kyllä kumma maailma on ihmisillä on niin hirveä hoppu, että jopa kuitin antamisesta pitää valittaa. 

Vierailija
14/19 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on saatu pyytämättäkin.  

Vierailija
15/19 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitti on annettava aina pyytämättä. Liidissä ollaan jo melko lähellä ratkaisua, kuitti työntyy asiakkaan ulottuville, josta sen voi ottaa tai jättää.

Huomautan aina asiastä, jos kyselevät.

Vierailija
16/19 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni on kuittimyrkytykseen kuollut?

Vierailija
17/19 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle noita korkkiviallisia ilmeisesti osunut ihan tuhkatiheään? Ymmärrän hyvin, että kassalla toimitaan suuren enemmistön mukaan, eikä automaattisesti työnnetä kuittia käteen. Sitä en ymmärrä, että jo ennen kysymistä rutataan. Enkä kyllä sitäkään, että ihmiset eivät jo maksuvaiheessa itse sano, etteivät halua tai että haluavat kuitin, vaan passiivisena odottavat kassan toimintaa/kysymystä. Itse sanon jo heti maksaessa, etten tarvitse kuittia, jolloin aikaa ei tuhlaannu turhaan kyselyyn ja vastailuun. Tällöin kassakin voisi luottaa siihen, että jos toisin ei kerrota, kuitti halutaan.

Asetuksen mukaan on toimittava, ei "enemmistön".

Vierailija
18/19 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni on kuittimyrkytykseen kuollut?

Aiheuttaa syöpää, eli vaikea arvioida.

Vierailija
19/19 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ollenkaan mihinkään kuittien ruttaamiseen, ap:n nyt vaan pitää päästä valittamaan jostain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi