Jos vanhemmilla on yliopistotausta, onko lapsilta amis poissuljettu?
Kommentit (25)
Ei ole. Vanhempien tulisi ohjata lapsiaan hyödyntämään omia vahvuuksiaan ja toteuttamaan omia unelmiaan. Jos osaaminen ja kiinnostus on selkeästi käytännönläheistä tai kädentaitoja vaativaa ja parhaan pohjakoulutuksen halutulle alalle saa amiksessa, tämä vaihtoehto tulisi hyväksyä. Tai jos koulumenestys on sellainen, että hyvät paperit lukiosta on käytännössä mahdottomuus, on amis ehkä parempi vaihtoehto.
Amis ammattikoulu vai ammattikotkeakoulu?
Joo, sen takia koulun papereissa kysytään vanhempien koulutusta.
On suljettu. Koulu tarkastaa vanhempiesi koulutustaustan.
Vierailija kirjoitti:
No kumpikohan.
Tiedän perheen jossa vanhemmilla oli huipputoimet (sen mukaan myös koulutus). Lapsi 1 suoritti aikuispuolella ammattitutkinnon. Lapsi 2 tehnyt vaan erilaisia hanttihommia hankkimatta koulutusta. Lapset eivät elä vanhempien siivellä, vaan ihan itse elettävät itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Amis on amis, amkki on amkki.
Meillä oli. Onneksi olin itsekin sitä mieltä, ettei amiksen puolella olisi ollut mitään minulle sopivaa alaa. Tai ehkä ennemminkin niin päin, että minä en ollut sopiva millekään ammattikoulussa opetettavalle alalle. Vanhemmille kyse taisi olla sekä osoittamani (toisenlaisen) potentiaalin hukkaan heittämisestä että jonkinlaisesta kunniasta ja maineesta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän perheen jossa vanhemmilla oli huipputoimet (sen mukaan myös koulutus). Lapsi 1 suoritti aikuispuolella ammattitutkinnon. Lapsi 2 tehnyt vaan erilaisia hanttihommia hankkimatta koulutusta. Lapset eivät elä vanhempien siivellä, vaan ihan itse elettävät itsensä.
Mistä tiedät etteivät elä vanhempien siivellä? Harva aikuinen sitä viitsii tunnustaa, etenkin jos opinnot ovat jääneet peruskouluun.
Usein on vähintään asunto vanhempien tai isovanhempien omistuksessa.
Joskus tulee mieleen, että huipputoimissa ei jää enää aikaa lapselle ja sitten yllätys-yllätys on lapsella todistukset ja motivaatio, jolla on vaikea päästä opiskelemaan.
Kyllä. On suljettu pois. Jos amiksessa saadaan selville vanhempien tausta, niin kettingeillä ruoskien ajavat piltin pihalle.
Kaikenlaisia sitä tyhmät kysyvätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät etteivät elä vanhempien siivellä? Harva aikuinen sitä viitsii tunnustaa, etenkin jos opinnot ovat jääneet peruskouluun.
Usein on vähintään asunto vanhempien tai isovanhempien omistuksessa.
Joskus tulee mieleen, että huipputoimissa ei jää enää aikaa lapselle ja sitten yllätys-yllätys on lapsella todistukset ja motivaatio, jolla on vaikea päästä opiskelemaan.
Mistä sen on väliä mistä hän tietää? Jos tietää niin tietää, eikä se muuksi muutu vaikka sinun uteliaisuutesi muiden asioista jättäisi tyydyttämättä.
Ei ole, itse kannustan nuoriani kulkemaan omaa polkuaan ja tavoittelemaan unelmiaan. Pojalla se on sähköasentaja ja ylioppilas ja tytöllä lääketiede. Tasavertaisesti heitä kannustan, ei ammattikoulu ole kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta jaksa päivittäin provosoitua
Tiiän että täällä heiluu samanlaisella asialla trolli, mutta tää ketju on ihan aito.
Olisin itse hemmetin pettynyt, mutta ymmärrän, etten voi asialle mitään. Kai sitä omaa lasta rakastaa aina, vaikka tekisi millaisia tekoja
No voi amiksen esim hyödyntää kaksoistutkintoon tai esim käydä rakennuspiirtäjäkoulutuksen välivuonna jos haluaa arkkitehdiksi, mutta muuten kyllä nounou.
Ei kait nykyään enää! Nykyään amis ei sulje jatko-opintoja millään tavalla pois.
Vierailija kirjoitti:
Olisin itse hemmetin pettynyt, mutta ymmärrän, etten voi asialle mitään. Kai sitä omaa lasta rakastaa aina, vaikka tekisi millaisia tekoja
Voi apua...
Ei tuosta jaksa päivittäin provosoitua