ANOREKSIA !! HELP D:
oon nyt noin vuoden sairastanut anoreksiaa ja haluun siitä siis eroon!! oon 13v tyttö. mittani olivat alimmillaan 160cm/37kg.. käyn viikottain psyykkarilla masennuksen takia. kotona äitini laittaa minulle ruoan, mutta sen jlk. tulee kamala ahdistus jos mielestäni söin liikaa :( painoni on noussut kyllä 45 kiloon, mutta ajatusmaailma on sama. ajatukset ruoasta vain pyörii päässä.. myös yritän venyttää ruokailuväliä, koska nälässä on mukavampi syödä.
en myöskään pidä ulkonäöstäni :( olen mielestäni lihava.. miten saan itsetuntoni paremmaksi? monesti itken hiuksieni takia... putoilee vain D:
Karkin ja muut herkut jätin aikoja sitten pois.. ei tee enään mielikään niitä..
äiti on kovasti tukenani, mutta iskää ei kiinnosta..
KAIKKI ON RISTIRIITAISTA!! Tunteet vaihtelee: saatan itkeä ja kiukutella koko pv mutta illalla päinvastoin. auttakaa! mun päässä on jtn. vikaa :/
TE JOTKA OLETTE PARANTUNEET, MITEN? mä haluan myös, mut se tuntuu järjettömän hankalalta!
KIITOS KAIKILLE ETUKÄTEEN ASIALLISISTA VASTAUKSISTA :)
Kommentit (9)
Jos sinulla on tietty ateriasuunnitelma (esimerkiksi 1800kaloria päivässä) ja sinusta tuntuu liian vaikealta syödä vaikkapa 5kertaa päivässä tietyn verran, voithan toki jakaa kalorimäärän vaikka 10osaan eli 10pientä ruokailua päivässä kuhan määrä täyttyy.
Voisit ehdottaa tätä kotona. Silloin sinulle ei välttämättä tulisi niin paha /ähky olo ruokailun jälkeen.
Hmm... pitää löytää se ymmärrys että ulkonäkö ei voi tehdä ketään onnelliseksi vaan todellinen hyvinvointi tulee muualta.
Ei lääkkeitä lapsille herranen aika mitä neuvoja! Moni on anoreksiasta selvinny ilman nykyajan lääkkeitä! Hävetkää, että edea ehdotatte tuollaista MURROSIKÄISELLE!!! Masennuksen voi aiheuttaa hormonimyrskykin eikä se parane douppaamalla ittiä tunteettomaksi.
Ammattimaisesti keskusteluavusta voisi olla sinulle hyötyä.
Terveyskeskuksenkin kautta pääset eteenpäin.
Kouluterveydenhoitaja voisi myös auttaa.
Hyvä, että äitisi tukee sinua.
On hyvä, että tiedostat sairauden ja halun toipua siitä.
Hae rohkeasti apua tilanteeseesi.
Tsemppiä ja toipumista kultainen tyttö 💛
Opi rakastamaan itseäsi ja kehoasi. Kroppasi on sinun oma kotisi. Parhaimmillaan se on silloin, kun olet terve, muulla ei ole väliä. Kauneusihanteet tulevat ja menevät, opi elämään välittämättä niistä.
Sinun ikäisenäsi minullekin oli todella tärkeää, että näytän hyvältä koulukavereiden silmissä ja he hyväksyvät minut. Sitten oivalsin, että koulun päätyttyä en luultavasti näe heitä enää koskaan. Enkä nähnytkään! Siksi koulukavereiden mielipiteillä ei ole mitään väliä.
Opin kuuntelemaan kehoani ja söin paljon vihanneksia ja hedelmiä, tein rentouttavia asioita, opin nauramaan herkemmin ja kävin rapsuttelemassa kotieläimiä. Eläimet eivät välittäneet ulkonäöstäni vaan halusivat minun vain olevan onnellinen.
Pidä huolta itsestäsi, olet arvokas ja kaiken huolenpidon arvoinen.
160cm/45 kg on tosilaiha. Et todellakaan ole lihava!
mä en mielellää käyttäis masennulääkkeitä, ne jotenki pelottaa mua.. mut mä syön monivitamiinitabletin päivittäin ja söin purkillisen hiuksilla ja kynsille tarkotettui tablettei, mut eipä se paljoo auttanu :( kiitti vaustauksesta !
kiitos paljon kaikille vastauksista! ❤
Onko sulla minkäänlaista mielialalääkitystä/ ylipäätään lääkitystä käytössä terapian lisäksi?
Se saattaisi helpottaa.
Osta/pyydä porukoitasi ostamaan kaikki mahdolliset vitamiinit yms sinulle. Apteekista saa hyviä tuotteita hiusten vahvistamiseen.
Paranet kyllä, kaikki vie aikansa.