Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten käy jos leipoo vanhalla kananmunalla?

Vierailija
24.02.2017 |

Siis jossa päiväys viikko takaperin mennyt ja rakenne oli sellainen että keltuainen ei ollut ehjä kun tippui astiaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä tietäisit jos kananmuna olisi pilalla, haju olisi karmiva.

Vierailija
2/9 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se muna ei haise millekkään niin on kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunapakkauksista voisi aivan hyvin poistaa päiväyksen kokonaan.  Sillä ei ole mitään merkitystä munan säilyvyyden kannalta.  Sama juttu kuivatuotteissa.

Vierailija
4/9 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vanhalla lerpahtaneella munalla alkaa leipomaan, mieluummin nuori ja tuore

Vierailija
5/9 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmunapakkauksista voisi aivan hyvin poistaa päiväyksen kokonaan.  Sillä ei ole mitään merkitystä munan säilyvyyden kannalta.  Sama juttu kuivatuotteissa.

Minä taas luulen että monet heittäisivät ilman noita päivämääriä pois, vaikka nykyisellään ovat hyvinkin käyttäneet parasta ennen -päivänkin jälkeen? Helpottaahan se arviointia ja varastojen täydennystä kun nyt suurinpiirtein tietää.

Vierailija
6/9 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas luulen että monet heittäisivät ilman noita päivämääriä pois, vaikka nykyisellään ovat hyvinkin käyttäneet parasta ennen -päivänkin jälkeen? Helpottaahan se arviointia ja varastojen täydennystä kun nyt suurinpiirtein tietää.

Eihän niillä päivämäärillä ole merkitystä  kananmunissa ja kuivatavarassa. Pilaantuneen näkee ja haistaa ilman päiväystä. Meinaatko, että joku heittää roskiin varmuuden vuoksi :)

Vierailija
7/9 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen käyttökelpoisuuden saa testattuakin veteen tiputtamalla? Huonoksi mennyt kelluu

Vierailija
8/9 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niillä päivämäärillä ole merkitystä  kananmunissa ja kuivatavarassa. Pilaantuneen näkee ja haistaa ilman päiväystä. Meinaatko, että joku heittää roskiin varmuuden vuoksi :)

Meinaan. En välttämättä luottaisi aisteihini jos en tiedä onko jokin vuoden vai 10 vuotta vanha. Munia en nyt tarkoita, tosin eiväthän nekään ole parhaimmillaan enää... no joo.

Vierailija
9/9 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen käyttökelpoisuuden saa testattuakin veteen tiputtamalla? Huonoksi mennyt kelluu

Vanha kelluu, koska siitä on haihtunut nestettä ja ilmatila on isompi. Terve muna kelluu oikein päin, eli tylppä pää veden pinnalla.

Vanha muna vaahtoutuu paremmin kuin aivan tuore, eli tulee parempi ja ilmavampi vaahto.