synnytyksestä 3kk eikä paino ole tippunut ollenkaan?
Mikähän mättää? Juu ei tässä kauheasti aikaa ole kulunut, mutta ihmetyttää vain kun paino junnaa paikallaan. Oon aina ollut hoikka (167cm/50-55kg) enkä lihonut mistään, mutta raskauden aikana kaikki jäi sit kiinni sinä aikana kun jouduin ennenaikaisuuden uhan myötä makaamaan monta kuukautta sohvalla ilman että edes kauppakassia sai kantaa->kotiinkuljetuksella vaikka ja mitä, ilman yhtään liikuntaa.
Nyt synnytyksestä on 3kk ja painan saman verran mitä silloin kun synnäriltä kotiuduin, vähän alta 70kg.. Liikutaan vauvan kanssa pitkiä vaunulenkkejä useamman kerran viikoissa + kauppareissut kävellen muutamia kilometrejä siihen lisäksi. Plus vauva on melko hankala ja kotona oltava jatkuvasti liikkeessä, vauva sylissä teen lähes kaiken. Syön normaalia kotiruokaa, paljon kasviksia, täysjyvää, kanaa ja kalaa, punaista lihaa en niinkään ja maitotuotteita en käytä ollenkaan. Plus vauva täysimetyksellä.
Missähän vika? Voiko synnärillä asennettu ehkäisyimplantti vaikuttaa siihen, ettei paino putoa?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Imetys ja yövalvonta voi vaikuttaa ettei tipu. Mulla tippui pari kg kun lopetin täysimetyksen ja loput pari kun lopetin imetyksen kokonaan. Mikään hoikkis ei vaikuttanut muuten kuin että maitoa tuli vähemmän.
Juu ei tulis mieleenkään laiduttaa, huomaa kyllä heti jos ei muista/ehdi syödä et maitoa ei meinaa tulla. Yöt me nukutaan täällä aikalailla jo kokonaan, kerran (noin 8-9h) unien aikana heräilee syömään, että unenpuutteesta en kovinkaan kärsi. Oon yrittänyt kans antaa korviketta vaihtelevasti, joi sitä imetyksen rinnalla semmoset puoltoistakuukautta eikä nyt huoli ollenkaan.. Ehkäpä tää tästä, inhottaa vaan kun oma ulkonäkö tuntuu niin epämiellyttävältä ja polvet ihan pirun kipeät omasta painosta ja vauvan painosta siihen päälle :(
Sama kuin ykkösellä. Kahdesta raskaudesta jäi molemmista 7-8 kg (olen lyhyt, 3-4 pykälää bmitä). Eikä kiloille tapahtunut oikein mitään vauvavuosien aikaan, ehkä pari johonkin hupeni. Mutta kun imetys ja valvominen loppuivat, niin siitä vähitellen kroppakin palautui. Liikunta auttoi, en olesäädellyt syömisiä. Nyt taas bmi23, en päässyt entisiin mittoihin vaan pari kiloa jäi, mutta laihduttaminen on niin tylsää että elelen sitten näin. Ei kannata stressata vauvavuotena kiloista, hormonit sekoilee silloin vielä, jos ei lisää tule niin hyvä.
Imetys estää luonnostaan hoikilla, joilla rasvaprosentti pysyy muutenkin alhaisena, painoa tippumasta. Turvaa imetyksen jatkumisen.
Minulle tuli 30 kg ja lähti vasta kun lopetin imetyksen
Sillon ne lähtiki kerralla.
Eiks imetys yleensä just laihduta?? Okei no hyvä tietää että se lihottaa, en haluiskaan imettää
Vierailija kirjoitti:
Imetys estää luonnostaan hoikilla, joilla rasvaprosentti pysyy muutenkin alhaisena, painoa tippumasta. Turvaa imetyksen jatkumisen.
Sillon ne lähtiki kerralla.
30kg ei kyllä itsestään tule :S
Mä laihduin imettämällä 14kg ja olen luonnostani hoikka muutenkin
Hormoniset ehkäisyvalmisteet lihottavat. Imetys laihduttaa.
Osalla ne imetyshormonit vaikuttaa just noin. Itsellä ei jäänyt raskaudesta yhtään ylimääräistä, imetys todella lihotti muutaman kilon jotka lähti 2 viikossa itsestään kun lopetin. Ei mene aina samalla lailla kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillon ne lähtiki kerralla.30kg ei kyllä itsestään tule :S
No ei tietenkää vaa syömällä :D Väitinkö, että ne itestään tuli?
Kaikki lähti kuitenki heti imetyksen päätyttyä ja painan taas onnellisesti 52kg/164cm :) rasvaprosentti oli viime mittauksessa 18 %
:) Tällainen minä olen aina luonnostaan ollut. Raskaana lihava muuten laiha ja lihaksikas.
Monillahan imetys laihduttaakin, mutta jos sattuu olemaan toisin niin iuhan turha piekseä itseään. Pidä vaan hyvinvoinnistasi huoli minkä jaksat, esim. sopiva liikunta tekee mielellekin hyvää. Ihan ihmeelliseksi on muuttunut nämä vaatimukset naisille, heti pitäisi olla spandexina ponnahtamassa takaisin ja pirtsakkana puunata kotia ja naamaa vaikka vatsasta on tipahtanut koripallo pari viikkoa aiemmin, öisin pitää nousta tunnin välein ja päivällä ei kärsisi takapuolellaan istua. Itseään ei kannata toki kokonaan unohtaa, mutta kurvien kiristelyyn on aikaa myöhemminkin, jos se oikein tarpeen on. Ja teille jotka olette ponnahtaneet, onnittelut! Ei se synti ole sekään.
Hmm, oon aina luullut että imettäminen laihduttaa! Mielenkiintoista kuulla et voi olla myös päinvastoin. Epäilen vähän että syy olis tossa implantissa.. En oo kyllä aikaisemmin lihonut kun hormonaalinen ehkäisy ollu käytössä. Olis vaan mukava vähän ainakin tiputtaa, kun noi polvet on niin älyttömän kipeät! :/
Imetys ja yövalvonta voi vaikuttaa ettei tipu. Mulla tippui pari kg kun lopetin täysimetyksen ja loput pari kun lopetin imetyksen kokonaan. Mikään hoikkis ei vaikuttanut muuten kuin että maitoa tuli vähemmän.