Paljonko synnytyksenne maksoi?
Eli paljonko teidän koko prosessi lopujen lopuksi maksoi? Siitä että joudutte sairaalaan, siihen ku pääsette kotia. Tulevat vanhemmat kysyy. :)
Kommentit (9)
Muaki kiinnostaa. Maksaako erikoistoiveet enemmän? Itseäni kiinnostaisi synnyttää vedessä, jos amme on vapaana. Perhehuoneelle ei onneksi ole tarvetta.
Reilu parisataa kummallakin kerralla vuosina 2008 ja 2010.
Ihan sairaalan sivultahan voi katsoa sairaalavuorokauden hinnan. Ei sieltä pahaa laskua tule. Meillä meni useampi päivä esikoisen kanssa, taisi olla jotain n. 300€, toisen kanssa selvittiin alle200€.
Ei paljon. Alle tonnin taisi olla, koska siinä on maksukatto. Ennen synnytystä olin melkein 2 viikkoa sairaalahoidossa, sitten oli itse synnytys, sitten pääsin kotiin ja toinen vauva jäi vielä sairaalaan kolmeksi viikoksi. Äidin ja vauvan kulut menee saman maksukaton alle eli siksi pääsin noin halvalla. Vauva pääsi kotiin just ennen vuodenvaihdetta; jos hoito olisi mennyt vuodenvaihteen yli, olisi taas alkanut maksukatto nollasta ja olisin saattanut siis joutua maksamaan tuplahinnan.
Joku 180e oli Pohjois-Pohjanmaalla...
Olisko ollut joku 70 euroa tuo viimeinen, häippäsin muutaman tunnin päästä kotiin. Edellisestä olin sairaalassa joku 10h, lasku 130.
Eka oli joku vajaa 300€ muistaakseni. Oltiin perhehuoneessa kaksi yötä ja mies oli mukana.
Toinen maksoi sen poliklinikka maksun, eli 40€? Lähdin kotiin melkein heti. Vauva oli alle 10h vanha.
Tämä helsingissä.
Jotain 150-160e 4vrk perhehuoneessa Jorvissa.
Minulla oli jotain 500 euroa. 8 päivää sairaalassa ja lapsi 5 päivää lastensairaalassa.