Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pikkuvauva-aikana muskareihin yms? Koska ootte menneet?

22.02.2017 |

Mulle ja pikkuiselle on tuputettu oikeastaan ihan parin viikon ikäisestä asti muskareita, jotain mammojen kokoontumispiirejä, ryhmäneuvolaa jne.. Onko jotenkin huono, jos en missään ole käynyt ja vauva kohta 3kk? Neuvolatäti suorastaan ahdistelee että miksi en ilmoittaudu kaikkiin mahdollisiin ryhmiin, ja samaa kysellään perhetyöstä (olen yh ja heiltä saan tarvittaessa apua). Painostus on niin kovaa, että tunnen sillointällöin itseni jotenkin kehnoksi äidiksi, kun ei juosta jokaisessa mahdollisessa kokoontumisessa. Okei, siis yhdessäkään. Ollaan pikkuisen kanssa tutustuttu ja oltu rauhaksiin, nähty ystäviä ja ulkoiltu paljon yms enkä oikeasti ole kokenut tarvetta millekkään mammatapaamisille, ainakaan vielä. Vauvakin on alusta asti kärsinyt melko kovista vatsavaivoista, jotka useasti valvottavat öitä ja näinollen on hankalaa lähteä yhtään mihinkään heti aamusta. Ja jollei sitten vatsavaivat huudata päivisin niin sitten se ettei saatu viime yönä hyvin nukuttua.

Koska ootte alkaneet käymään pikkuistenne kanssa ryhmissä tms? Onko joku, joka ei ole käynyt ollenkaan? Itse kun tosiaan haluaisin ehkä vielä muutaman kuukauden odottaa, ja jossain kohtaa alkaa käymään kun haluan kuitenkin että lapsi tottuu hyvissä ajoin olemaan muidenkin ihmisten kanssa ja isommassa porukassa..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttöni on myös hieman päälle 3kk. Olemme käyneet kerran värikylvyssä, mutta siinäpä se. En jaksa lähteä huonosti nukkuneena ja variksenpelätin näköisenä minnekään ventovieraiden sekaan, kun olen muutenkin todella ujo ja introvertti tyyppi. :D Mutta en toki halua tuomita lastani sosiaaliseen eristykseen, joten aion käyttää häntä noissa matalan kynnyksen humpsutuksissa kerran kuussa, kunnes syksyllä tyttö menee isänsä kanssa muskariin.

Vierailija
2/5 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli 10kk. Olisin mennyt jo 6kk iässä, mutta ne jäi just kesätauolle ja aloitettiin sit vasta syyskuussa. Oli vähän huono aika, kun meillä osui just vierastuskauden alkuun. :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nuo kuukaudet alkaa kuulostaa jo vähän paremmalta. Kai mulle tyrkytetään kaikenmaailman kissanristiäisiä kun oon tosiaan yksin, en tiedä. Oon muutenkin huomannut et vauva on paljon itkuisempi ja kiukkuinen jos on hurjasti kaikenlaista säätöä ja menoa lyhyellä aikavälillä, että en mielelläni vielä provosois sitä lisää.. Joku vauvauinti tai muskari sillointällöin kuulostais kivalta kyllä, mut en koe että kumpikaan meistä olis vielä ihan valmis lähtemään mihinkään. Ihan tarpeeks mukavaa puuhaa jo arjessakin! Tympii vaan, kun kieltäydyn menoista tai vähän vihjaan että ei nyt vielä jaksais, niin muunmuassa neuvolatäti alkaa heti leikkia psykiatria ja epäilee että olen masentunut ja diipadaa.. Siksi ettei jaksa juosta vauvakerhoissa heti ensimmäisestä kuusta lähtien?? Hnnnggh.

4/5 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitettiin vauvauinti kun tyttö oli 3kk ja muskari kun oli noin 5kk. Ei kai siinä ole mitään pahaa jos ei halua käydä :) Itse taas tulen ihan hulluksi kotona joten kuljettiin joka paikassa siitä lähtien kun tyttö oli muutaman viikon vanha.

Vierailija
5/5 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

paivanvarjo kirjoitti:

Me aloitettiin vauvauinti kun tyttö oli 3kk ja muskari kun oli noin 5kk. Ei kai siinä ole mitään pahaa jos ei halua käydä :) Itse taas tulen ihan hulluksi kotona joten kuljettiin joka paikassa siitä lähtien kun tyttö oli muutaman viikon vanha.

Ei tietenkään ole mitään pahaa :) En vain ymmärrä, miksi tuputetaan melkein alusta saakka kaikkea mahdollista ja sitten ihmetellään onko jokin vikana kun ei haluta osallistua.. :o Itse kun olen muutenkin ollut aikamoinen kotihiiri ja tykännyt omasta rauhasta ja pienemmistä porukoista isojen väkijoukkojen sijaan. Mut tuo vauvauinti kiinnostaa ehdottomasti itseäkin! Toivottavasti vauvaakin, tää kun ei tykkää yhtään kylpemisestä vaan käy mun kanssa aina suihkussa.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä