Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin paikkoihin alaikäinen teinisi on hakenut kesätöihin?

Vierailija
22.02.2017 |

Meillä vasta 1 paikka johon on hakenut, sairaalaan siivoomaan. Joka paikkaan muualle pitäis olla 18v.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä McDonald's tai muut vastaavat? Ainakin 15 vuotta sitten kun olin itse siellä töissä, työkavereista useampikin oli alaikäisiä.

Vierailija
2/20 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelökioskille? Mansikoita poimimaan? Mainosten jakajaksi? Torimyyjäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna lupaa hakea kuin kaupungin kuukauden pestiä. Peruskoululaisen kuuluu saada olla lomallakin, ehtii niitä töitä tehdä myöhemminkin.

Vierailija
4/20 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo hakenu mihinkään, kun ei halua tehdä mitään, kotonakaan ei tee mitään töitä.

Vierailija
5/20 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna lupaa hakea kuin kaupungin kuukauden pestiä. Peruskoululaisen kuuluu saada olla lomallakin, ehtii niitä töitä tehdä myöhemminkin.

Itse en anna lupaa noihin tienaa tonni-vedätyksiin. Melkein kaikki muut käy.

Vierailija
6/20 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 3 paikkaan ja etsin vielä lisää jaettavia paikkoja. Olen hakenut 3 vuotta kesätöitä. Hain viime vuonna 12 paikkaan. En ole ikinä saanut kesätyöpaikkaa koska kaikkialle mennään suhteilla tai sitten palkataan ne jotka ovat olleet edellisenä vuonna/tehneet vastaavaa työtä aiemmin.

Alle 18 vuotiaana on vaikea saada kesätöitä. Ärsyttää kun vielä kaiken lisäksi työttömyyttä sanotaan laiskuudeksi. Eli syy on vain minun. Niitä paikkoja on oikeasti todella vähän alaikäisille. Monille aloille myös vaaditaan alan koulutus tai ainakin opiskeluvaihetta alalle.

Olen nyt 17-vuotias, täytän kesällä 18. Saa nähdä onnistuisiko tänä vuonna vai joudunko taas vain nielemään pettymyksen.

Vierailija
7/20 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidliin voi hakea. He tarjoavat mielestäni nuorille viikon työkokeilua. Tosin voi olla, että hakuaika jo umpeutunut

Vierailija
8/20 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut alaikäisiä monena kesänä. Ollaan maatila.

Vierailija
9/20 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä McDonald's tai muut vastaavat? Ainakin 15 vuotta sitten kun olin itse siellä töissä, työkavereista useampikin oli alaikäisiä.

Mäkkiin tulee olla 18 vuotta, lukee heidän sivuillaan. Hese tarjoaa poikkeustapauksissa alaikäisille mutta kuka palkkaisi alaikäisen kesäksi, ja kun koko loman ei lain mukaan saa edes alaikäistä työllistää.

Vierailija
10/20 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en anna lupaa noihin tienaa tonni-vedätyksiin. Melkein kaikki muut käy.

Täh? Jos tarkoitat näitä kauppojen kahden viikon paikkoja, niin oma teinini oli sellaisessa pari vuotta sitten. Minusta se oli hyvä paikka ja palkkakin oli ihan kohtuullinen työn vaativuuteen ja kuuden tunnin työpäiviin nähden.

Vierailija
11/20 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vasta 1 paikka johon on hakenut, sairaalaan siivoomaan. Joka paikkaan muualle pitäis olla 18v.

Sairaalasiivoukseen ei kyllä alalle kouluttamaton teini ole sopiva.

Vierailija
12/20 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalasiivoukseen ei kyllä alalle kouluttamaton teini ole sopiva.

Vaatimuksena 16v ikä ja työ tehdään toisen siivoojan parina.

Ap.

Vierailija
13/20 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/20 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haki yhteen paikkaan ja pääsi, kuten aiempinakin kesinä. Ruohonleikkaushommia ja vähän jotain traktorilla ajelua, pieniä pihatöitä. Ei ollut suhteita ko. paikkaan aiemmin.

Vierailija
15/20 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilaan tiskariksi ja tiskien kerääjäksi? Facebookissa ainakin huomasin pari päivää sitten että kahvila caruselliin Helsingissä haettiin kesätyöntekijöitä.

Vierailija
16/20 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis alaikäisetkö näihin oikeasti pääsee? Itse olen parina kesänä näitä yrittänyt hakea, olen siis parikymppinen AMK-opiskelija eikä minua ole edes pyydetty haastetteluun. Mitä järkeä kaupungille ottaa alaikäisiä jos täysi-ikäisiäkin hakijoita olisi.

Vierailija
17/20 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen ollut vanhainkodissa siivoamassa alaikäisenä.

siskoni oli kaupan kassalla.

kaveri huoltamon kassalla.

Mut nämä oli ennen nykyistä lamaa, jolloin työt on kiven alla. Tai ei sielläkään. (Moni pääsi aiemmin hautausmaalle kesäksi istutuksia tekemään jne, vaikka oli alaikäinen?)

Vierailija
18/20 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiin tettipaikkoihin ovat menneet kuukaudeksi, lasten leireille, kauppoihin, jakaneet mainoksia.

Vierailija
19/20 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

(olen ollut myös vanhainkodin keittiöllä tiskaamassa alaikäisenä, mutta se ei ehkä onnistu enää, jos vaaditaan hygieniapasseja tms.? Tosin silloinkin taisi olla salmonellanäytteen vienti. Toisaalta ne nyt vaan on asioita, jotka kuuluu työssäkäyntiin länsimaissa tietyissä hommissa.)

Vierailija
20/20 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nurmikonleikkaajaksi ym kiinteistöhuoltoyritykseen ja kaupungille. Ei ehkä pääse ajamaan päältäajettavaa, mutta syystä tai toisesta siellä leikataan nurmikenttiä paljon ihan työnnettävilläkin koneilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi