Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksi kysymys uskoville

Vierailija
21.02.2017 |

Te, jotka uskotte jumalaan. Uskotteko jumalan olevan joku pilven päällä oleva heppu (tämä tuntuu ainakin täällä palstalla olevan monen ateistin käsitys siitä, mihin uskovainen uskoo) vai uskotteko jumalan olevan jokin suurempi voima?
Muutenkin kuulisin mielenkiinnolla teidän käsityksiänne jumalasta, ohjaako hän ihmisiä ynm, mutta lähinnä haluaisin tietää vastauksen ylempänä olevaan kysymykseen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on kolmiyhteinen. Jumala on isä, Jeesus on ihmiseksi syntynyt poika ja Pyhä henki on Jumalan henki.Nämä kaikki ovat olleet ikuisesti. Jeesus on Jumala, joka syntyi ihmiseksi maan päälle ja kuoli ristillä meidän syntiemme tähden. Pelastumme uskomalla Jeesukseen ja ottamalla hänet vapahtajaksemme yksin armosta ja Jumalan rakkaudesta meitä kohtaan. Emme tekojemme kautta ettei kukaan ylpistyisi. Kuitenkin kun ihminen antautuu Jumalalle hänessä alkaa elämään Jumalan henki, Pyhä henki ja hän alkaa haluamaan elää Jumalalle kunniaksi. Syntiä ei ole enää raskasta hylätä. Toki ihminen tekee tahatonta syntiä, josta meidät pelastaa armo.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon, koska muutenhan olisimme robotteja. Ennen ihmisiä Jumala oli luonut enkelit. Saatana on langennut enkeli. Ihminen lankesi syntiin koska saatana houkutteli häntä ja tämän vuoksi maailmassa on paljon pahuutta. Enkeleitä lankesi paljon ja maailmassa on paljon pahoja henkiä, jotka houkuttelevat ihmistä ja saavat tekemään hirvityksiä.

Jumala on kaikkivaltias ja ikäänkuin kaikkialla läsnä, missä häntä rukoillaan. Jeesus johdattaa ihmistä tahtonsa mukaan, jos pyydämme häntä johdattamaan meitä.

Ja uskoisin Jeesuksenkin olevan tällä hetkellä henki, kun ruumis kuoli ristillä, mutta ilmestyy taas näkyviin tullessaan hakemaan omiansa pois.

Ylösnousemuksessa ihminen muuttuu ja hänestä tulee enkelin kaltainen, sielu elää ikuisesti, ei meidän maallinen ruumiimme.

Suosittelen lukemaan kotipetripaavola sivustoa. Olen lukenut tätä ja hänen uskonsa on omani kaltainen. Ja ennenkaikkea suosittelen lukemaan Raamatusta Uutta Testamenttia. Ihminen ei itse pysty pinnistelemään että uskoisi, vaan usko syntyy evankeliumin kautta Jumalan voimasta. Jumala kutsuu ihmistä elämän aikana muutaman kerran. Älä hylkää kutsua vaan anna sille mahdollisuus ja tulet yllättymään.

Raamatun profetioista enää 22 on toteutumatta. Israelin valtio syntyi vaikka sitä ei ollut ollut olemassa lähes 2000 vuoteen, koska Jumala on näin määrännyt. Googleta toteutuneita Raamatun profetioita ja tulet hämmästymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kristitty, mutta mulla on elämäni aikana ollut välillä aika agnostisiakin kausia. Uskon, että Jumala on niin suuri ettei sitä ihmisaivoin pysty käsittämään. Enemmän voima kuin "ukkeli pilven päällä" on mun käsitykseni. 

Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon ja ihminen on täällä maan päällä tavallaan alennustilassa, erossa Jumalasta. Jumala jonkin verran vaikuttaa täällä ihmisiin, esim. sallimalla jotkut tapahtumat ja estämällä toiset, mutta ihmiset itse tekevät täällä kuitenkin valinnat ja ohjaavat itse itseään. 

Uskon, että pelastus tulee Jeesuksen kautta. <3 Uskon senkin asian olevan niin suuri ja mystinen ettei sitä ihmisaivoin ihan kunnolla ymmärretä, tai ainakaan mun aivoilla. 

Vierailija
4/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään usko parrakkaaseen ukkoon pilven päällä, vaan kolmiyhteiseen, persoonalliseen Jumalaan, joka syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa, sovitti syntimme ristillä ja voitti kuoleman. Uskon johdatukseen vahvasti. Uskon Jumalaan, joka on vanhurskas ja pyhä, ja joka on ilmoittanut itsensä ja tahtonsa Raamatussa. Uskon voimakkaaseen, suvereeniin Jumalaan, joka rakastaa, säälii ja antaa katuvalle anteeksi.

Siinä oli vähän luonnehdintaa.

Vierailija
5/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin tyhjentävä vastaus muuten, mutta lisäisin vielä, että kukin ihminen on kolmiosainen ja jossa katsotaan ihmistä ikäänkuin hän koostuisi kolmesta sisäkkäisestä ympyrästä.

Uloin ympyrä on päällepäin näkyvä liharuumis, sitten näkymätön sielu ja sisin ympyrä on ihmisen henki. Uskovaisessa ihmisessä Pyhä Henki asuu tuossa henki-osassa, jumalattomilla siellä asuu joko paha henki tai useitakin riivaajia, tai sitten se on täysin tyhjä osio.

Kun ihminen menehtyy, vain liharuumis kuolee, mutta sielu ja henki elävät ikuisesti ja jatkavat matkaansa omiin paikkoihinsa, ihmisen tekemän maanpäällisen valinnan mukaan.

Lopullinen pääteasema tulee kunkin kohdalla vasta 1000-vuotisen valtakunnan jälkeen.

Jolloin jumalattomat kohtaavat Valkoisen Valtaistumen tuomiot ja Jeesus-uskovilla Jeesuksen Bema-istuin, joka on lähinnä palkintojen jakotilaisuus.

Vierailija
6/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen vastasi jo sen mitä aioin sanoa. Mutta lisäisin vielä että meidän ihmisten kuvailut Jumalasta jäävät aina enemmän tai vähemmän vajavaisiksi joten uskoa Jumalaan ei voi kuvailla tyhjentävästi.

Vierailija
7/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että Jumala on todella ihmisen kaltainen. Mahdollisesti jonkin vieraan sivilisaation edustaja. Toisaalta taas en usko että kyseessä olisi kaikkivoipa entiteetti, enemmänkin kyse on teknisestä ylivertaisuudesta. Raamatullinen Jumala ja hänen poikansa olivat ns. ancient astronautteja, tosin Isä ei taitanut olla näillä matkoilla mukana... Enkelit ja savupatsaat olivat käytännössä avaruusaluksia maan ilmakehässä. Ne kulkivat maahan kiertoradalla olleesta emäaluksesta.

Uskon että tämä Jumala on kehittynyt, mutta hänelläkin on "pomonsa". Avaruus on suuri.

Vierailija
8/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsin tyhjentävä vastaus muuten, mutta lisäisin vielä, että kukin ihminen on kolmiosainen ja jossa katsotaan ihmistä ikäänkuin hän koostuisi kolmesta sisäkkäisestä ympyrästä....

Tällä "tyhjentävällä vastauksella" tarkoitin siis tätä "Jeesus rakastaa sinua-nimmaria"(2/5)

Vierailija
9/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele liikaa ja yritä järkeistää jotain mitä ei voi kuitenkaan kunnolla tajuta. Riittää että uskoo ja tietää sen.

Vierailija
10/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että Jumala on todella ihmisen kaltainen. Mahdollisesti jonkin vieraan sivilisaation edustaja. Toisaalta taas en usko että kyseessä olisi kaikkivoipa entiteetti, enemmänkin kyse on teknisestä ylivertaisuudesta. Raamatullinen Jumala ja hänen poikansa olivat ns. ancient astronautteja, tosin Isä ei taitanut olla näillä matkoilla mukana... Enkelit ja savupatsaat olivat käytännössä avaruusaluksia maan ilmakehässä. Ne kulkivat maahan kiertoradalla olleesta emäaluksesta.

Uskon että tämä Jumala on kehittynyt, mutta hänelläkin on "pomonsa". Avaruus on suuri.

Hei, kysymys oli Jeesus-uskoville, ei "ufo-ukoille"!

Vierailija
11/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on hyvä vastaus.

Vierailija
12/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus rakastaa sinua kirjoitti:

Jumala on kolmiyhteinen. Jumala on isä, Jeesus on ihmiseksi syntynyt poika ja Pyhä henki on Jumalan henki.Nämä kaikki ovat olleet ikuisesti. Jeesus on Jumala, joka syntyi ihmiseksi maan päälle ja kuoli ristillä meidän syntiemme tähden. Pelastumme uskomalla Jeesukseen ja ottamalla hänet vapahtajaksemme yksin armosta ja Jumalan rakkaudesta meitä kohtaan. Emme tekojemme kautta ettei kukaan ylpistyisi. Kuitenkin kun ihminen antautuu Jumalalle hänessä alkaa elämään Jumalan henki, Pyhä henki ja hän alkaa haluamaan elää Jumalalle kunniaksi. Syntiä ei ole enää raskasta hylätä. Toki ihminen tekee tahatonta syntiä, josta meidät pelastaa armo.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon, koska muutenhan olisimme robotteja. Ennen ihmisiä Jumala oli luonut enkelit. Saatana on langennut enkeli. Ihminen lankesi syntiin koska saatana houkutteli häntä ja tämän vuoksi maailmassa on paljon pahuutta. Enkeleitä lankesi paljon ja maailmassa on paljon pahoja henkiä, jotka houkuttelevat ihmistä ja saavat tekemään hirvityksiä.

Jumala on kaikkivaltias ja ikäänkuin kaikkialla läsnä, missä häntä rukoillaan. Jeesus johdattaa ihmistä tahtonsa mukaan, jos pyydämme häntä johdattamaan meitä.

Ja uskoisin Jeesuksenkin olevan tällä hetkellä henki, kun ruumis kuoli ristillä, mutta ilmestyy taas näkyviin tullessaan hakemaan omiansa pois.

Ylösnousemuksessa ihminen muuttuu ja hänestä tulee enkelin kaltainen, sielu elää ikuisesti, ei meidän maallinen ruumiimme.

Suosittelen lukemaan kotipetripaavola sivustoa. Olen lukenut tätä ja hänen uskonsa on omani kaltainen. Ja ennenkaikkea suosittelen lukemaan Raamatusta Uutta Testamenttia. Ihminen ei itse pysty pinnistelemään että uskoisi, vaan usko syntyy evankeliumin kautta Jumalan voimasta. Jumala kutsuu ihmistä elämän aikana muutaman kerran. Älä hylkää kutsua vaan anna sille mahdollisuus ja tulet yllättymään.

Raamatun profetioista enää 22 on toteutumatta. Israelin valtio syntyi vaikka sitä ei ollut ollut olemassa lähes 2000 vuoteen, koska Jumala on näin määrännyt. Googleta toteutuneita Raamatun profetioita ja tulet hämmästymään.

Näin. Uskon että loppu tulee ennen 2030 täyttymistä. Israelin valtion perustamisen nähneet eivät kuole ennenkuin Jeesus palaa maanpäälle.

Vierailija
13/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattussa kerrotaan kuinka Lopun aikoina kuu ja aurinko pimenevät, tapahtuu maanjäristyksiä ja tulvia, on paljon nälänhätä.

Tetrad on kuunpimennysten sarja eikä tällaista ole esiintynyt ajanlaskumme aikana montaakaan kertaa. 2014- 2015 oli juutalaisten juhlapyhinä pääsisäisenä ja lehtimajajuhlan ja taas pääsiäisenä ja lehtimajajuhlan aikaan aikaan verikuiden sarja ( kuunpimennys) ja lisäksi vielä auringonpimennys.

Tällaiset Tetradit ovat olleet juutalaisille merkityksellisinä aikoina viimeisten vuosisatojen aikoina 1493, 1949 ja1967. Toiseksi viimeisenä Ostaelin valtio syntyi lähes 2000 vuoden jälkeen ja viimeisenä oli kuuden päivän sota jolloin Jerusalem tunnustettiin Israelin pääkaupungiksi.

Raamatussa puhutaan viikunapuusta ja sen lehtien puhkeamisesta ja eri Raatun tutkijat ovat sitä mieltä, että viikunapuu kuvaa Israelin valtiota. Raamatun mukaan tästä "laskettuna "viimeinen sukupolvi (70-80v Raamatun mukaan) ei kuole ennenkuin Herra saapuu. Eli Jeesuksen paluu on lähellä.

7 on Rasmatussa täydellisyyden luku. Raamatussa luku 7 toistuu monissa eri asioissa.

Ja tiedättekös, että Donald Trump oli 70v 7kk kun hänestä tuli presidentti. Tämänkin täytyy olla Jumalan suunnitelmaa.

Vierailija
14/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on jokin suurempi voima meidän yläpuolellamme. Ja kyllä Jumala ihmidiä tavallaan ohjaa tekemään oikein, mutta valinta on kuitenkin itse ihmisen, kun ihmisille oma tahto on luotu.

Vierailija
15/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuosi on ihmeellinen vuosi. Riemuvuosi päättyy syksyllä. Tuleekohan Jeesus hakemaan jo tänä vuonna omansa pois, ennen ydinsotaa. Ottakaa vastaan evankeliumi ja Jeesus vapahtajaksenne, niin teidänkin syntinne annetaan anteeksi ja pääsette taivaaseen ettekä joudu tulijärveen.

Vierailija
16/16 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan nimi on Minä olen. Jos MINÄ OLEN Pirkko, minä olen Jumala esiintymässä Pirkon muodossa. Jumala siis ei ole mitään erillistä, vaan kaiken lähde ja rakennusaine. Kaikkialla läsnä oleva, kaikkitietävä, kaikkivoipa.