Mitä teillä syödään, jos mies saa päättää?
Meillä mies laittaa ruokaa harvakseltaan. Kun hän päättää ruoasta, meillä syödään aina kanawrapeja. Aina.
Kymmenisen vuotta sitten hänen ruoanlaittopäähänsä ei mahtunut muuta kuin mustekalarenkaat. Niitä oli sitten pakastin pullollaan.
Kommentit (23)
Suomalaista, intialaista, kiinalaista, amerikkalaista, japanilaista ja muutakin fuusiokeittiöä. Yleensä vähintään 3 ruokalajia ja harvoin tekee samaa ruokaa.
Varmaankin tyyliä kanaa ja riisiä :D Oikeasti hyvä ruuanlaittaja, mutta itse olen mieltynyt enemmän kasvisruokiin, joten mielummin teen omat kastikkeeni.
Jotain pastaa ja kastiketta tai grillattua lihaa/kanaa salaatin kanssa. Mies osaa kyllä laittaa ruokaa ja kokkaa perheelle jos en itse ole kotona. Hänelle ruuanlaitto ei ole kuitenkaan samanlainen intohimo kuin mulle.
Lehtipihvi ja salaattia, ei perunoita, riisiä tms. - jos mies laittaa ruokaa.
Mutta jos riittää pelkkä päätös, niin sitten hirvipaistia, lohkoperunoita, uunijuureksia, raikasta vihersalaattia.
Mies osaa tehdä ihan mitä tahansa ja tekeekin ruuat useimmiten
Meillä se joka on ensin kotona, tekee ruuat.
Näin oli jo päiväkotiaikana. Toinen meni myöhemmin ja toinen tuli aiemmin
Viime viikolla mies teki uunilohta ja lohkoperunoita, kassleria, makkarakastiketta, paellaa
Milloin mitäkin. Yleensä jotain mitä minä en osaa laittaa.
Hunajakanaa _aina_ se ostaa itelleen hunajasiipiä liekkisiipiä aivan huvikseenkin iltapalaksi.
Pannulla paistettuja makkaroita, kalapuikkoja, joulukinkkuja ympäri vuoden, ranskanperunoita, perunalastuja.
Kanasuikaleita, jauhelihaa... Kunhan se on LIHAA. Mä yritän ujuttaa tarjolle välillä kasvisvaihtoehtoja.
Mies on kokeileva ja innokas kokki. Ehkä jotain kreoliruokaa, äyriäisiä tai aasialaista .
Hoitaa ruuat kun on kotitoimistolla
Lihapullia tai makkarakeittoa :'')
On niin söpö, kun aivan perusruuat on suurinta herkkua.
Vaikka mitä! Laatikkoruokia, sieniruokia, osaa tehdä oikeat mummon lihapullat, kalaruokia. Meillä melkein kisa, kumpi saa kokata, kun molemmat tykkää ruuanlaitosta.
Kyllä se tuolla makkaramuna linjalla meni, ainakin silloin kun olin saikussa.
Tekisi varmaan mitä vain..
Mies hoitaa meillä ruuanlaiton, monesti kyselee onko toivomuksia mutta kovin vähän otan kantaa.
Perusruokia: jauhelihakastike + perunat, lihapullat, wokit, pataruuat leivinuunissa ja kana- tai kalakeitto. Kesäisin savustaa kalaa kun tykkää kalassa käydä. Iltaisin yleensä marjapuuroja.
Tekee hyvin salaatteja/ kasviksia.
En valita, minä inhoan ruuanlaittoa ja tiskejä. Parikertaa kun on kysynyt toivomuksia olen sanonut kiusalla: "kaalikääryleitä" tai muuta työlästä niin aina on onnistunut.
Pihvi ja ranskalaiset. Pekonia ja kananmunia. Makkaraa. Mies kyllä kokkaa meillä lähes aina, mutta minä yleensä päätän mitä syödään. Kasvikset meinaa hänellä unohtua aina, vaikka miten jankutan, että muista pilkkoa edes kurkkua ja tekisitkö porkkanaraastetta. Iltapalan laitan itse ja siinä yritän aina syöttää miehelle jotain kasviksia myös, leivän päällä kurkkua ja tomaattia ja jotain hedelmää.
Meillä mies tekee ruoan vähintään yhtä usein kuin minä ellei jopa useammin.
On paljon permpi kokki kuin minä.
Kyllähän se usein päättää vaikka mitä, laittaminen kyllä jää minulle. Jos sen pitää laittaa niin ei varmaan mitään, (on aika pitkä odotustaistelu, luovutan luultavasti ensin) tai ehkä makkaraa. No, sillä onnistuu italianpata pussista, einesten lämmitys mikrossa, ranskalaiset, makaroni ja jauhelihaa vedessä, siinäpä ne taitaa miltei olla.
Vierailija kirjoitti:
permpi
= parempi :-D
Aika söpöä jotenkin. :) Meillä syödään jotain miehen taitamista ruokalajeista, jos hän kokkaa. Jos ihan yllättäen pitäisi jotain tehdä niin tekisi varmaan sosekeiton.