Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on inhottavaa kun äidin uusi mies arvostelee jatkuvasti sairasta vanhaa isääni

Vierailija
16.02.2017 |

Äiti ja isä erosivat puoli vuotta sitten ihan ystävinä ja sovussa. Niihin aikoihin isä joutui sairautensa takia pysyvästi pyörätuoliin. Isällä on myös muistisairaus, minkä vuoksi meillä on hänen vara-avaimensa, ettei jää vahingossa oven ulkopuolelle. Isä asuu lähellä ja voi tarvittaessa hakea avaimen meiltä, jos on unohtanut sen. Autamme myös arjen muissa asioissa, käymme äidin kanssa hänelle kaupassa ja apteekissa.

Äidin uusi miesystävä, vaikka Sami, on inhottava isääni kohtaan. Haukkuu häntä mm. läskiksi kasaksi paskaa. Isä on lihonut huomattavasti sen jälkeen kun joutui pyörätuoliin mutta jotain rajaa. Jos isä käy hakemassa avaimen, Sami saattaa sanoa "Taas se vi*un vajaa talipallo kävi täällä pyörimässä" Joudun viemään avaimen alaovelle koska talossamme ei ole hissiä, ja Sami väittää että isä käskyttää minua tahallaan ja on vaan laiska paska joka ei viitsi nousta pyörätuolista. Isä kykenee siis vielä ottamaan muutamia askelia mutta 90% ajasta on pyörätuolissa. Olen usein alkanut itkemään kun hän haukkuu rakasta isääni ja edes äiti ei ole puolellani tässä asiassa. Jos Sami näkee minun itkevät niin sanoo, että olen "kohta aikuinen akka" eikä tuollaisesta poraa kuin kakaraT. Olen 16-vuotias. Olen ruennut olemaan enemmän isän luona, ja tästä Sami sanoo, että isä haluaa vaan ilmaisen passaajan eikä oikeasti välitä seurastani. Mitä voin tehdä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinne isäsi luo, ja ilmoita äidillesi, että niin kauan kun hän ei laita ukkoaan kuriin tai heitä kyseistä kuvotusta pihalle, sinä et kotona käy.

Ei sun tartte kuunnella tollasta roskaa.

Vierailija
2/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan tappaisin tuollaisen kuvottavan ukon, jos menisi minun vanhaa ja sairasta isääni nimittämään läskiksi kasaksi paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitelisin sen toisenkin ukon pyörätuoliin ja istuttaisin ulkona pakkasessa aina silloin tällöin.

Vierailija
4/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairas tapaus tuo uusi mies. Tsemppiä sinulle ja isällesi, olet kypsä kun ymmärrät että tässä toimitaan väärin. Jos omaa isää alkaisi joku haukkumaan noin niin olisin vähemmän kypsä.

Vierailija
5/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo miesän on ihan hullu. Hyvä puoli on, että tuo sen noin selvässti ilmi. Jos äitisi ei halua pelastaa itseään, lähde isällesi.

Googlaa epävakaa persoonallisuushäiriö.

Vierailija
6/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta isäsi luo ja sano äitilles että kattellaan sit uudestaan kun se kuvottava kasa paskaa on poistunut sieltä äidin nurkista. Kylläpä meni itelläki tunteisiin jostain syystä, ei kukaan terve ihminen puhu sairaasta ihmisestä noin ja vieläpä tämän tyttärelle. Huh!

Vierailija
7/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi uusi miesystävä on mieleltään sairas.

Näytä tämä ketju äidillesi, jos tämä saisi hänet ajattelemaan.

Millainen äiti ei mene lapsensa puolelle!? Ei taida mies olla hyväksi äidillesikään.

Vierailija
8/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin kokonaan isän luo, miesystävä kuulostaa psykopaatilta, jonka valtaan äitisikin alistuu.

Vierailija
9/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isäsi voi tehdä kunnianloukkaus syytteen. Voit auttaa häntä siinä.

Vierailija
10/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole keksittyä tarinaa niin huh huh. Kaikenlaisia hulluja tämä maa päällään kantaa. Ei kuulu millään muotoa normaaleihin käytöstapoihin tai edes normaaliin käytökseen tuollainen sairaan ihmisen haukkuminen, vieläpä tämän ihmisen lapselle. Tuo haukkuja on mieleltään sairas. Todella ala-arvoista äidiltäsi altistaa sinua tuollaiselle henkiselle väkivallalle. Ehkä tosiaan olisi parempi että muutat isäsi luo. Olet kuitenkin vielä aika nuori, lapsi oikeastaan, eikä päävastuu isäsi hoidosta voi olla sinulla. Oletko ap vielä jossain koulussa? Jos olet, niin hae apua sitä kautta joltain luotettavalta aikuiselta, koulukuraattorilta tai terveydenhoitajalta esim. He osaavat neuvoa sinua kotikuntasi soteviidakossa, mistä hakea apua tilanteeseen. Kenenkään ei tarvitse sietää tuollaista käytöstä omassa kodissaan. Lisäksi olisi tärkeä kertoa miehen käytöksestä jollekin ulkopuoliselle, juurikin jollekin sosiaali- tai terveyspuolen viranhaltijalle (kuten kouluterveydenhoitaja tms.) He osaavat neuvoa sinua, miten ratkaista tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän