Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko verrnpaineeni korkea?

Vierailija
14.02.2017 |

Mittasin aamulla ja näytti 141/79 mmHg. Olen 27 vuotias pian ja mielestäni lukema on korkea. Mistä voi johtua perus terveellä ihmisellä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on yläpaine aika koholla. Mittasitko kotona vai muualla? Jos sinulla ei ole kotona verenpainemittaria, suosittelisin ostamaan kotiin oman, jotta voit päivittäin rauhassa mitata ja tarkkailla onko aina lukemat samat.

Vierailija
2/10 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lukeman takia ei kannata hermostua. Mittaile useampana päivänä ja oikealla tavalla = istu rauhallisesti 10-15 minuuttia ennen mittausta. Moni asia voi nostaa verenpainetta tilapäisesti. Minulta on mitattu 225/180...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden lukeman takia ei kannata hermostua. Mittaile useampana päivänä ja oikealla tavalla = istu rauhallisesti 10-15 minuuttia ennen mittausta. Moni asia voi nostaa verenpainetta tilapäisesti. Minulta on mitattu 225/180...

Provo, ei noin korkea verenpaine voi olla ellei ole hypertensiivinen kriisi, tuossa vaiheessa keho ei kestä

Vierailija
4/10 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo, ei noin korkea verenpaine voi olla ellei ole hypertensiivinen kriisi, tuossa vaiheessa keho ei kestä

Mulla oli 220/120 ja verenpainelääkitys, mittasin useamman kerran. Soitin päivystykseen että mitäköhän pitäis tehdä. Nyt pitäis lähteä tulemaan tänne. 

Mitään syytä ei löytynyt ja sain piikin jotain alentavaa ja toisen verenpainelääkkeen rinnalle.

Vierailija
5/10 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittasin aamulla ja näytti 141/79 mmHg. Olen 27 vuotias pian ja mielestäni lukema on korkea. Mistä voi johtua perus terveellä ihmisellä?

Ei tuo vielä kovin korkea ole.

Syynä voi olla tupakka, suola, salmiakki, stressi, ylipaino .........

Vierailija
6/10 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitko? Se pelkästään nostattaa ainakin hetkellisesti verenpainetta.

Vierailija
7/10 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli verrnpaineet viimeks 150/96 ja mulle sanottiin et tarkkailuun joudun, lääkitys pitää aloittaa jos ei ilman lähde laskemaan.

Vierailija
8/10 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapaineesi on optimaalinen, mutta yläpaineesi on lievästi koholla.

Vierailija
9/10 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkös- ja kakkosvastaajat tietävät mistä puhuvat.

Vierailija
10/10 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä vain oli, minulla on sairaalan paperit asiasta. Sain päivystyksessä verenpainelääkettä pistoksena ja jouduin osastolle, jossa piikitettiin vielä useampana päivänä. Mutta minulla on sellainen verenpaine että se nousee karmeasti kun vain näenkin lääkärin, kotona ei ollut ollenkaan tuollaisia lukemia. -2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan