LAHTI, minne kannattaa muuttaa?
Millaista on asua Lahdessa 2017? Rauhallisimmat paikat, missä olisi mielellään lähellä metsää ja vettä? 10km säteellä keskustasta. Omistuskämppä kerrostalosta hakusessa. Jalkaranta, Mukkula, Ahtiala, Herrasmanni?
Kommentit (46)
Kukaan järkevä ihminen ei muuta Lahteen vapaaehtoisesti.
Lahdessa melkeinpä joka paikan lähellä on vettä (paljon järviä ja lampia) ja puistoalueita. Lähes kaikkialta myösmax 10 km keskustaan.
Jalkaranta: oikein kivaa aluetta
Mukkula: huonomaineinen, asuu paljon päihteisiin menevää ja ulkomaalaistaustaista porukkaa
Ahtiala: täynnä juopoilla varustettuja kaupungin vuokra-asuntoja
Herrasmanni: en tiedä kovin hyvin, uskoakseni mukavaa aluetta mutta kaukana keskustasta
Itse suosittelisin kerrostaloasuntoa etsivälle Jalkarantaa, Ankkuria, Niemeä, Paavolaa, Kariniemeä ja Möysää. Kaikista kävelee alle puolessa tunnissa ydinkeskustaan, ovat kuitenkin kauniita ja rauhallisia alueita.
Vierailija kirjoitti:
Ahtiala on kiva, hyvä koulu
Myös Kaarlaakso, Viuha ja Karisto
Aloittaja etsii kerrostaloasuntoa. Karistossa ei taida olla.
Jos aloittajalle kelpaisi omakotitalo, ihan lähellä keskustaa on rauhallinen ja romanttisen näköinen asuinalue täynnä vanhoja taloja ja hedelmäpuita, nimi Anttilanmäki. Vähän kauempana sitten Renkomäki, joka myös hyvää aluetta.
Suosittelen Jalkarantaa, Karjusaarta, Kilpiäistä, Solttia ja Ankkurin aluetta. Mielestäni parhaimmat ja kauneimmat alueet Lahdessa.
Lahdessa on paljon radonia. Etenkin Möysässä ja Metsäkankaalla moninkertaisesti yli suositusten.
Itse asun keskustassa enkä muualle suostuisi muuttamaan näin autottomana. Keskustassa kaikki kävelymatkan päässä.
Asuin aiemmin Metsäkankaalla ja voin suositella kaikille. Keskustaan viitisen km matkaa, S-market, Siwa, apteekki ja postipalvelut löytyy, eli niiden perässä ei tarvitse ainakaan keskustaan mennä. Muutaman kilometrin päässä on uimaranta ja lähellä hyvät ulkoilualueet.
Kiitos vastauksistanne. Tiedostan, että Lahteen muuttaminen on pikemminkin uhka kuin mahdollisuus ja näin ollen ymmärrän, etten ole kovinkaan järkevä muuttoa suunnitellessani. Keskusta saa olla kauempanakin, auto löytyy. Okt-asumiseen ei ole varaa eikä aikaa, valitettavasti. Jos haluaa asua rauhassa niin Lahti ei ehkä ole se ykkösvaihtoehto siihen, mutta etsin nyt kuitenkin Lahdesta aluetta, missä saisi asustella edes suhteellisen rauhassa ja kulkea öisinkin ilman pelkoa.
-Ap
Lahdessa on paljon kauniita, rauhallisia alueita. Jalkaranta ja Ruoriniemi on hyviä. Vaikea keksiä aluetta, missä tarvitsisi pelätä. Joutjärvelläkin on hyvät rannat ja monenhintaisia vaihtoehtoja. Vanhaan paloasemaan tulee hienoja asuntoja. Tonttilasta taas löytyy mielestäni tosi hyvän hinta-laatusuhteen asuntoja järven vierestä, jos on tiukempi budjetti. Omistusasunnothan on yleensä rauhallisia vuokrataloihin verrattuna.
Olen kouluvaiheeni sekä reilu parikymppisestä eteenpäin asunut Lahdessa eikä kaupunki ole koskaan näyttäytynyt mulle sellaisena kuten räppärit tai satunnaiset muut lahtelaiset julkkikset tätä mainostavat.
Olen oikeasti saanut aina olla rauhassa.
Olen asunut Nikkilässä, Niemessä, Ahtialassa, Kiveriössä, Metsäpellossa, Kerinkalliossa, Viuhassa.
Jalkarannassa on sekä kerrostaloja että mahtava luonto lähellä. Ja maineeltaan paras.
Vierailija kirjoitti:
white trashit asuvat Lahdessa.
Aika moni merkkihenkilö on siis wt?
Keskusta. Sieltä saat sen asunnon myytyä, kun lähdet pois. Joku 10 km keskustasta on Lahdessa sama kuin Hollola.
Vähän kyllästynyt Lahden parjaamiseen. Kaunis, vaihteleva luonto ja riittävän iso kaupunki. Ikinä en ole pelännyt. Esim. Jyväskylän keskusta oli jossain vertailussa vaarallisempi kuin Lahtiksen. Älä muuta, jos pelottaa.
Joku 100 kilsaa keskustasta lounaaseen on ihan jees.
Hollola muuten varteenotettava vaihtoehto!
Liipola ja mukkula on hyviä mestoja, palvelut ja luonto lähellä. Liipolassa tosin on pultsareita ja muita heikompiosaisia mutta ei niistä ole haittaa ollut. Mulkkulassa taas asuu vanhuksia enimmäkseen.
Ahtiala on kiva, hyvä koulu
Myös Kaarlaakso, Viuha ja Karisto