Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen haistattelu ja muu huono käytös

Veeranelämää
13.02.2017 |

Hei!
Mulla on semmoinen tilanne, et mies on masentunu ja se on jo pidemmän aikaa heijastunut tähän parisuhteeseen. Hän ei halua tehdä, mitään, mitä mä ehdotan ja valittaa, ettei ole tekemistä. Kuitenkin sanoo rakastavansa, eikä halua erota. Välillä sitten suutuspäissään sanoo pahoja asioita, joita ei kuitenkaan ymmärrä pyytää anteeksi. Jos asiasta huomautan, hän kokee, että alistan häntä.

Esimerkkinä tämmöinen tilanne:
Olimme lähdössä viikonloppuna juhlimaan isommalla porukalla erästä merkkipäivää. Menomatkalla kävimme kaupassa, hän ei puhunut mulle mitään, tiuski vaan. Käveli kaupassa kymmenen metriä toisessa suunnassa jne. Hän heitteli roskia auton ikkunasta. Hermostui, kun ei löytänyt ostamaansa röökiaskia. Kävi toisessa kauapssa ja veti helvetinmoisen käsijarrukäännöksen keskellä kaupan pihaa ja oli lähellä, ettei takana olevaan autoon osunut.

Juhlapäivänä hän oli paremmalla tuulella, mutta vähemmän mun seurassa. Viina virtasi ja meno oli villiä, mutta ajattelin, että ehkä tämmöinen irtiotto arjesta tekee hänelle ihan hyvää. Olin vähän kuin kärpäsenä katossa koko juhlissa ja nautin juhlatunnelmasta selvinpäin. Seuraavana päivänä mun piti lähteä töiden pariin. Hän oli etukäteen tietoinen asiasta, että mun piti lähteä hyvissä ajoin. Hän hermostui, haistatteli (kaverinsa nähden) ja käski mun painua vittuun. Tilanne oli todella hämmentävä.

Myöhemmin illalla ajattelin, että ehkä hän tajuaa pyytää anteeksi. Mutta ei. Hän vaan kiukutteli, kun mun piti lähteä töihin ja oli siitä pahoittanut mielensä. Olin kuitenkin järjestänyt jo hirveästi kalenteriani, että pääsin lähtemään tuonne parin päivän reissuun ja olin pahoillani, etten tätä viimeistä päivää saanut järjestymään. Kerroin, että tuota haistattelua en hyväksy ja et saa miettiä, miten mua haluaa kohdella. Ei pitäisi olla kai niin hirveän vaikeaa miettiä, kun parisuhteessa elää?

Miten mun kannattaisi tässä tilanteessa toimia? Tämä ei siis ole ensimmäinen kerta, kun hän huutaa mulle naama punaisena ton tyylistä, eikä pyydä anteeksi. Nyt on tullu mulla mitta täyteen. Ymmärrän, että hänellä on vaikeuksia omassa elämässään, mutta hoitaa niitä vaikeuksiaan lähinnä liiallisella päihteiden käytöllä. Onko mitään tehtävissä, että mies tajuaisi sanojensa vaikutuksia ja ymmärtäisi muuttaa käytöstään? Puhuttu on paljon ja oon pyytäny häntä ottamaan mun tunteet huomioon, mutta tilanne näyttää jatkumolta.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mene kaikki masennuksen piikkiin. Minä lähtisin suhteesta ja jättäisin miehen kiukuttelemaan keskenään. Varsinkin kaverin edessä haistattelu on viimeinen niitti.

T. vakavasti masentunut ja parisuhteessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla