Viisaudenhampaan poiston hinta? Kokemuksia tänne!
Paljonko maksanut ja missä päin Suomea? Näkyikö hammas jo vai oliko kokonaan ikenen alla? Jäikö kuoppa?
Kommentit (48)
Kunnallisessa, hintaa en muista. Lääkäri hikoili enemmän kuin minä, ainoastaan puudutuksen laitto sattui. Lähti siististi kun ei ollut juuri koukussa, jäljelle jäi kuoppa. Tuppo poskessa päivän ja sitä verihyhmää ei saa imeskellä, jotta paranee. Kirjoitti särkylääkereseptin, joita tarvitsin vain pari päivää. Ei kannata jännittää.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin poistaa sen ilmaseks :)
Oletko hammaslääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Kunnallisessa, hintaa en muista. Lääkäri hikoili enemmän kuin minä, ainoastaan puudutuksen laitto sattui. Lähti siististi kun ei ollut juuri koukussa, jäljelle jäi kuoppa. Tuppo poskessa päivän ja sitä verihyhmää ei saa imeskellä, jotta paranee. Kirjoitti särkylääkereseptin, joita tarvitsin vain pari päivää. Ei kannata jännittää.
Miksi se lääkäri hikoili? Oliko se kokematon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se lääkäri hikoili? Oliko se kokematon?
Oli hyvinkin kokenut naisihminen, viisuri oli vain tiukassa ja ahtaasti, joutui käyttämään voimaa. Sanoi tuon ehkä vain rauhoitellakseen :D
Lahessa pari vuotta sitten noin 50 e muistaakseni. Näkyi kokonaan.
En ole tuo, mutta siksi ne hikoilee joskus, koska ne hampaat voi olla yllättävänkin tiukassa. On ihan eri asia poistaa joku parodontiitin tuhoama hammas joka heiluu villisti jo itsessäänkin. Mutta tuollanen syvään juntattu viisuri, joka pahimmassa tapauksessa ei ole yhtään puhjennut edes, niin kyllä siihen tarvii jerkkua käsivarsiin, että saa murrettua sen hampaan leukaluusta. Sellaista hienovaraista oikein kohdistettua vääntövoimaa, ettei murra koko leukaluuta. Se on taitolaji. Ja joskus hyvin hikinen sellainen. Ei ole lääkärin kokemusmäärällä mitään tekemistä tämän asian kanssa.
Mulla ola yläviisuri reikiintynyt, joten poistettiin. Kävin Riihimäellä kunnallisella, olisiko maksanut n.80€, ehkä alle. Hammas oli kokonaan ulkona ja poisto ei sattunut yhtään!
Jäi pieni kuoppa mutta ei häiritsevä :)
Ilmaiseksi poistaa ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö, jos on eka keikka. Ja jos olet opiskelija, siis. :)
Jos et, niin on se sen reilun satasen, koska puudutukset ja muut lisätään vielä hintaan. Mutta kannattaa investoida ajoissa, muuten voi olla kymmenen vuoden päästä tonninkin remontti edessä.
Vierailija kirjoitti:
Noniin nyt niitä hintoja!
Ei tämä ole semmonen asia missä kannattaa pelkkää hintaa tuijottaa. En ymmärrä koko hintavertailua alkuunkaan. Miksi menisit yksityiselle? Kunnallisella on samat ammattilaiset.
Ja vaikka haluaisitkin yksityiselle, niin googlaa paikkakuntasi hammaslääkäriasemat. Eihän kukaan täällä voi sulle mitään hinta-arvioita alkaa antamaan kun eri ihmisillä ne on vaan eri hintaiset operaatiot. Osalla on käyräjuurisia hampaita ja osalla osittain puhjenneita. Ne voi vaikuttaa hintaan.
77 eur kunnallisella Varsinais-Suomessa. Kaksi viisuria, molemmat näkyvillä. Pienet kuopat jäi.
Oon miettinyt samaa! Kannattaiskohan mun poistaa viisureita, jos ne ei näy?
Vaihtelee, toisessa maksoi 255 ja toisessa 278 egeä (siis täysin ilman Kelan osuutta). Ei tee kipeää, verta tulee aluks runsaahkosti,mutta menee "tupon purennalla" äkkiä umpeen.
Tampereen kunnallisella, poistettiiin Taysissa. Reilu 100e maksoi kahden hampaan poisto. Ei kipuja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee, toisessa maksoi 255 ja toisessa 278 egeä (siis täysin ilman Kelan osuutta). Ei tee kipeää, verta tulee aluks runsaahkosti,mutta menee "tupon purennalla" äkkiä umpeen.
Miten kellään opiskelijalla on varaa maksaa noin paljon???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kellään opiskelijalla on varaa maksaa noin paljon???
En ole opiskelija, lomilla täällä kotimaassa ollessani hoidin sen homman alta pois.
Montako viisaudenhammasta teillä kasvoi? Poistitteko kaikki?
Kunnallisella poistatin hintaa en muista, mutta ei ollut kallista. Hammaslääkäri suostui pyynnöstäni poistamaan kaikki 4 viisaudenhammasta kerralla. Kaksi oli puhjennut ja kaksi oli vielä ikenen alla juuri puhkeamaisillaan. Operaatio ei sattunut ollenkaan lähinnä hieman epämiellyttävyyttä kunhampaita kiskottiin tuntui että pää lähtee mukana. Jälkikäteen en ottanut kertaakaan kipulääkettä sillä ei ollut tarvetta. Sain hampaat itselleni yhdessä oliva juuret kasvaneet ristiin ja juurien väliin oli jäännyt pienipala leukaluuta eli tiukassa oli. Hammaslääkäri oli poikkeuksellisen isokokoinen mies noin 200cm ja kädet kuin moukarit. En usko että esim pieni nais hammaslääkäri llisi jaksanut kammeta osaa hampaista irti
Mä voin poistaa sen ilmaseks :)