Teinien hiihtoloma, mielipiteitä?
Teinit 13 ja 16 v, ei ole varaa lähteä mihinkään reissuun ja ajattelin että säästän oman lomani myöhempään kun tuon ikäiset ei enää paljon äidin seurassa vietä aikaa vaan kavereidensa kanssa. Ajattelin jos saisin kasaan 150 €/lapsi niin ois sit kiva käydä leffassa, shoppailee, syömässä tms. Oisko kiva idea? Ilahtuisiko sun nuori tällaisesta?
Kommentit (13)
Miten tuo oman loman säästäminen myöhempään liittyi asiaan?
Varmasti nuoret ilahtuvat. Mutta on aika iso summa "pelkästään" leffoihin, shoppailuun ja muuhun notkumiseen. Vähempikin riittäisi, jos nyt ei ole tarkoitus ostaa jotain kalliimpaa käyttövaatetta.
Loman säästäminen liittyy siten, että tähän asti olen ollut ladtennkaa yhtäaikaa lomalla ja tehty jotain yhdessä. Nyt mietin että jo pieneen reissuun esim. Risteilyyn menisi vähintään 500, niin jos mieluummin anan käytyörahaa lapsille ja oon ite töissä.
Kuulostaa kivalta, sitähän ei aina tarvitse mennä reissuun. Itse antaisin kuitenkin vain 50€/teini. Ne ylimääräisen 200€ säästäisin johonkin tulevaisuudessa tehtävään reissuun.
Oisko 100 e sit parempi, se kyl menee jos käyvät esim. Leffassa, syömässä niin menee jo noin 40 e, mut jäis vielä muuhunkin. Ap
Mielestäni satanen per naama riittää ihan hyvin, jos ei ole mitään pakollista ostettavaa.
Kuulostaa hyvältä, omani tykkäisivät kovasti!
Kiitos vastauksista. Näin teen 100 e per nuppi ja itse paistoin töitä.
Voihan oikoluku, siis paiskin töitä. Ap
Mun 13v ja 15v tyttäret odottavat kovasti hiihtolomaa, jotta saisivat olla nimenomaan perheen kesken. Eivät toivo shoppailuja tai matkoja, matkaillaan enimmäkseen pidemmillä kesälomilla. Teinit odottavat kiireettömiä aamuja, yhdessäoloa isän ja äidin kanssa, käydään vaikka kävelyllä, museossa, moikkaamassa isovanhempia, ehkä leffassa yhdessä, käydään ravintolassa syömässä jne.
On tosi vaikeaa sanoa yleispätevästi, mitä teinit lomiltaan haluavat, kun kaikki ovat niin erilaisia. Sinä tunnet teinisi paljon paremmin kuin me muut. Meidän teinit eivät tykkäisi siitä, että korvaisin aikani rahalla, mutta jos teidän teinit eivät enää vanhempien seurassa viihdy, niin tottakai tuo on hyvä vaihtoehto.
Itsestäkin ajatus siitä että korvaan aikani rahalla, tuntuu kurjalta. Mutta me ollaan Arsenalin paljon yhdessä, siis silloin kun teinit on kotosalla nimi olen täällä myös. Toinen juttu on se, että teinit nukkuu lomalla noin klo.12-13 saakka ja itse voin lähteä töistä klo 15, joten hyvin ehditään sittenkin jotain tehdä yhdessä. Ap
On aika paljon rahaa.