Tunnetteko muut huonoa omatuntoa salaatinsyönnistä huonekasvien läsnäollessa?
Kommentit (13)
En saattaisi tehdä sitä niille. Syön ulkona, villikasvit haistaa murhan, mutta en koe olevani niiden tunteista samalla lailla vastuussa. Rennoimmin toki syön paikassa, jossa ei ole kasvin kasvia lähimaillakaan.
Kyllä, ehdottomasti tuntisin, ja siitä syystä syönkin ne salaa niin ettei huonekasvit näe. Pistän vielä radionkin päälle ettei ne vaan kuulis mun rouskutusta.
En, mutta kun lopetan jonkun huonekasveistani eli vien kompostiin tai teen suuren karsinnan, niin toisten kasvien kärsimyksen minimoidakseni teen sen suljettujen ovien takana esim kylpyhuoneessa.
Kyllä, huono omatunto kolkuttaa. Suljen usein verhotkin etteivät puut ja muut puskat näe, kun syön salaattia tai kasviksia. Tähän kyllä auttaa se, että kertoo / muistuttaa huonekasveja, että heitä ei tulla syömään. Uskoisin, että jotain ymmärrystä heiltäkin löytyy.
Minä aina hunnutan kasvit syömisen ajaksi tai laitan niille piirrettyjä harhautukseksi. Tosin tuo kirjovehka on selkeästi jo epäluuloinen.
Voi ei! Oliko pakko tuoda tämä näkökulma esiin? En olisi tullut itse tätä ajatelleeksi, mutta tästä lähtien joudun syömään salaattini kylpyhuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta kun lopetan jonkun huonekasveistani eli vien kompostiin tai teen suuren karsinnan, niin toisten kasvien kärsimyksen minimoidakseni teen sen suljettujen ovien takana esim kylpyhuoneessa.
Minun käy niin paljon sääliksi pois heittämiäni kasveja, että heitän aina pois kerralla vähintään kaksi ja vien ne samaan paikkaan, jottei niille tule yksinäistä kuollessaan.
Miltähän salaatista mahtaa tuntua kun sitä syödään, tai ylipäätään kasveista? Kasveilla on energiakenttä niin kuin ihmisillä ja eläimilläkin.
Olen huomannut kasvien stressaantuvan. Sellainen kasvi, jolta katkotaan suuri osa varsista ja lehdistä pois, saattaa innostua kukkimaan kuin vimeistä päivää. Pelkää varmasti joutuvansa kompostiin, jos ei kuki! Joskus riittää pelkkä uhkauskin tai naapurikasvin parturointi.
Puhun lempikasveilleni. Jaksavat kukkia näin, mutta jos tosiaan alkaa tympimään, niin otan kovemmat keinot käyttöön. Taimia säälin liian herkästi. Täytyisi vain karusti raaskia heittää niistäkin heiveröisimmät menemään!
Olen usein miettinyt kuinka kasvissyöjät voivat syödä tuoreita kasviksia, nehän ovat vielä eläviä! Ja perustelevat kasvissyöntiään sillä etteivät pidä kun eläimiä tapetaan ruoaksi.
ihana, päivän naurut!