Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vuokravakuustilin purkamisesta?

Vierailija
09.02.2017 |

Olen toimittanut vuokrantajani allekirjoittaman vuokravakuustilin panttaussitoumuksen pankkiin jo hyvän aikaa sitten, mutta en hoksannut kysyä, että mistä tiedän, että tilin varat ovat taas käytettävissäni. Olen lähettänyt ktsymyksen myös pankkiin (Danske), mutta vastauksessa kestää.

Osaisiko joku oman kokemuksensa perusteella kertoa, mistä tiedän, milloin voin nostaa rahat pois tililtä? Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut nostaa verkkopalvelussa? Tuon pitäisi olla ihan helppo juttu hoitaa. Varmista, että ei ole kadonnut postissa.

Vierailija
2/6 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut nostaa verkkopalvelussa? Tuon pitäisi olla ihan helppo juttu hoitaa. Varmista, että ei ole kadonnut postissa.

En uskalla nostaa omin lupineni, sillä näyttäisi, että rahat ovat olleet nostettavissa koko vuokrasuhteen ajan. Tai ainakin laskuja maksaessani tuo tili on ollut mahdollista valita maksutiliksi aina.

Toimitin itse paperin suoraan pankin tiskille, mutta ilmeisesti se lähti sieltä vielä postissa eteenpäin toiseen paikkaan, joten voihan tuo olla tosiaan vaikka hukkunutkin matkalla. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne tule automaattisesti ilmoittamallesi vastatilille? Näin ainakin entisinä aikoina. 

Vierailija
4/6 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti toimittaa vuokran-antajan allekirjoittama paperi pankkiin ja vasta sitten sai nostaa rahat.

Vierailija
5/6 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokravakuustilin käyttöoikeudet muutetaan pankissa, kun he saavat asianmukaiset paperit tilin muutoksista. Tili on ilmeisesti avattu sinun nimellesi ja saat tilin normaalisti käyttöösi, kun se ei toimi enää vakuustilinä. Itse soittaisin pankkiin, että mikä on tilanne, että joko rahat ovat käytössäsi.  Samalla voi laittaa valtakirjan tilin lopetuksesta ja varojen siirrosta esim. käyttötilillesi, jos et halua ylimääräistä tiliä itsellesi.

Vertaalaina

Vierailija
6/6 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne tule automaattisesti ilmoittamallesi vastatilille? Näin ainakin entisinä aikoina. 

Siis rahat ovat koko ajan olleet nimisdäbi olevalka tilillä, joka on pankissa pantattu vuojravakuudeksi ja annettu vuokranantajalle oikeus nostaa näitä varoja, jos syytä on. Tuo panttaus vain siis puretaan täsdä kohtaa ja saan jälleen itse kajota noihin varoihin.

Ja tosiaan tuo vuokranantajan allekirjoittama paperi on jo yli viikko sitten toimitettu pankkiin, mutta lähti sieltä vielä postilla toiseen paikkaan käsiteltäväksi. Ka nyt en tiedä, voinko vain nostaa rahat vai odottelenko jotain ilmoitusta pankista, että varat ovat taas käytettävissäni. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi