Heippalaputtelu
Taas törmäsin uuteen heippalappuun töissä, se oli tyyliä vedäthän tämän verhon takaisin, jos siirrät sitä. Ei saakeli.
Mitä näillä tavoitellaan? Olen parikymmentä vuotta ollut työelämässä ja asunut kerrostaloissa jne. mutta ikinä en ole kokenut tarvetta ohjeistaa kanssaihmisiäni vastaavalla tavalla.
Tajuatteko te laputtelijat, miten ärsyttävä tuo tapa on? Jos tilat ovat yhteiset, mikä oikeus sinulla on päättää, missä asennossa tavarat ovat? Ja kun tulet itse paikalle, voit ihan itse siirtää sen verhon, koska siihen menee ehkä noin sekunti aikaasi. Kukaan tuskin kiusaksesi siirtää sitä hemmetin verhoa, se nyt saattaa liikkua, kun paikalla on ihmisiä toimittamassa asioitaan.
Ja jos se lappu on ihan pakko kirjoittaa, niin pitääkö sen olla tyyliltään alentuva tai sarkastinen? Onko ihan tarkoituskin esiintyä ikävänä ihmisenä ja tuoda ikävää tunnelmaa asuintaloon tai duunipaikalle?
Kommentit (2)
Meillä on bravuurina laittaa työpaikan jääkaapin oveen kuvasuurennoksia sinne jääneistä pilaantuneista eväistä. Eikä mitenkään huumorilla. Tuskin kukaan jättää sinne ruokaa tahallaan. Itse teen parhaani korjatakseni aina jälkeni ja ollakseni aiheuttamatta muille harmia, mutta joskus unohdan silti jotain väärälle paikalle. Usein korjaan muidenkin jälkiä, joten kyllä tuntuu kurjalle, kun sitä unohdusta sitten oikein alleviivataan, ja tuntuu pahalta muidenkin unohtajien puolesta.
Hah hah! Tuo oli hyvä. Meillä ei kerrostalon ilmoitustaululla heippalaput kauaa vanhene koska jos joku sellasen uskaltaa laittaa, se pannaan heti roskiin. Pitää uskaltaa sanoa asiasta jos joku nyppii. Lapuilla ei aiheuta kuin ärtymystä kaikille.