Norjassa asuvat ja muutkin Norja-tietäjät
Hei!
Opiskelen tekniikan alaa ammattikorkeakoulussa ja olen vielä vähän aikaa opiskelija. Olenkin tässä ruvennut miettimään tulevaisuuttani. Minua on ruvennut kiinnostamaan ajatus, että valmistuessani ottaisin kissat kainaloon ja lähtisin Norjaan töihin. Norja maana viehättää minua ja koen että samalla työmäärällä pääsisin paremmille ansioille Norjassa. Minulla on kumminkin pari kysymystä mielenpäällä, joihin toivoisin täältä löytävän vastauksen.
Onko vastavalmistuneen "maahanmuuttajan" mahdollista löytää oman alansa töitä vai olisiko järkevämpää pari vuotta työskennellä Suomessa.
Millaisella norjan kielen taidolla aloitit työskentelemään Norjassa. Aion kyllä parhaani mukaan kieltä jo Suomessa ollessa opiskella, mutta en usko että mitään huimaa taitotasoa täällä pystyn vielä saamaan.
Minua myös kiinnostaa kaikki tarinat, siitä miten ja miksi päädyit Norjaan. Millainen elämä sinulla nyt on ja missä päin Norjaa olet kotisi löytänyt?
Kiitos kaikista vastauksista. :)
AP:n olisi kannattanut ympätä aloitukseensa sanoja "Jenni Vartiainen", "mitä teen kun mies ", "maahanmuuttajan vahvat käsivarret", niin tämä olisi saanut huomiota.