Erittäin omituinen vaiva joka alkoi jo vuonna 2014 eikä syy ole selvinnyt
Olen kärsinyt omituisesta vaivastani muistaakseni vuodesta 2014 alkaen.
Yksinkertaisuudessaan vaivani on sellainen että joka kerta kun juon alkoholia on siittä seuraavana päivänä imusolmukkeeni erittäin kipeät. Tai en ole varma ovatko imusolmukkeet itsessään kipeät mutta kaikki sellaiset paikat joissa tiedän niitä olevan kipeytyvät ja ovat ERITTÄIN kosketusarat. Kipua on etenkin kaulan molemminpuolin, leuan alla, niskassa, kainaloissa, nivusissa, kyljissä alhaalta ylös ja jossain vatsankinseudulla. Ja yläselassa. Kipua ei ole nivusista alaspäin eikä kainaloista pidemmälle käsiin.
Kipu ilmenee join sitten 1 siiderin tai 10 siideriä tai väkevämpiä alkoholijuomia pullollisen. Määrällä ei ole merkitystä - kipu ilmenee aina juomista seuraavana päivänä. Ei koskaan samantien tai saman päivän aikana.
Silläkään ei ole väliä mitä juon; joskus siideriä, joskus lonkeroa, joskus kuohuviiniä, joskus likööriä... aina sama kipu juomasta huolimatta tai sen määrästä.
Aiemmin ei siis moista vaivaa ole ollut, se ilmeni vasta pari-kolme vuotta sitten.
Join esimerkiksi eilen saunomisen ohessa 2 normaalikokoista siideriä. Ja tänään herätessä paikat ovat olleet pirun kipeät. Rintaliivien pitäminenkin tuntuu tuskaiselta kun iho on niin kosketusarka kyljistä, ikäänkuin olisi arkoja mustelmia kyljet täynnä joita liivit sitten painavat. Sellainen olo kuin niska, kaula, kainalot, kyljet ja nivuset olisi täynnä jotain näkymättömiä mustelmia.
Kipu häviää aina noin vuorokauden aikana. Millään tekijällä ei ole mitään apua tuohon kipuun. Se menee itsestään ohi vuorokauden kuluessa.
Olen 25v työssäkäyvä opiskelija nainen ja minulla ei ole alkoholiongelmaa. Juon korkeintaan kerran kuukaudessa. Tottakai voisin olla juomatta ja välttyä näin kuvaamiltani kivuilta mutta jostain tällaisenkin oirekuvan täytyy johtua, se ei ihan normaalia ole. Kyse ei ole mistään krapulasta. Minulla ei ole mitään tarvetta päästä kivusta eroon siksi että voisin juoda useammin tai enemmän vaan haluaisin kovasti tietää mistä tällainen kummallinen oire voi johtua. Vai onko tämä ihan normaalia? En itse tunne ketään kenellä olisi vastaavaa vaivaa.
Olen asiasta käynyt lääkärissä aikoinaan kolme kertaa ,viime kerrasta on jo vuosi. Yksityinen sisätautilääkäri sanoi minulle tuolloin ettei lääketiede tunne sellaista oiretta kuin alkoholinkäytöstä johtuva imusolmukkeiden kipu/kosketusarkuus. Imusolmukkeet eivät siis turpoa vaan muuttuvat vain erittäin kivuliaiksi ja kosketusaroiksi. Kipua ei ole koskaan muutoin kuin alkoholin juomista seuraavana päivänä. Mikään ruoka tai alkoholiton juoma ei tällaista aiheuta, ei liikunta eikä mikään muukaan asia.
Olen 25v, perusterve, säännöllistä liikuntaa harrastava nainen.
Kommentit (12)
Juotko niin paljon, että menetät muistisi ja telit itsesi? (Tuskin sentään). Allergiaa? Huono nukkuminen?
Vierailija kirjoitti:
Juotko niin paljon, että menetät muistisi ja telit itsesi? (Tuskin sentään). Allergiaa? Huono nukkuminen?
Kuvatunlainen kipu ilmenee vaikka joisin vain yhden pienen tölkin siideriä. En juo koskaan siten että menettäisin muistini tai örveltäisin muutoin pitkin kyliä. Kyllä tämä oire jotenkin liittyy alkoholinjuontiin. Tavalla tai toisella. Kertaakaan tätä kipua/arkuutta ei ole ollut jos en ole alkoholia edellisenä päivänä käyttänyt.
https://kaksplus.fi/threads/kipu-alkoholin-juonnin-yhteydessae.2225170/
Lue täältä , samankaltaisia oireita
Refluksitauti alkamassa.... kokeile nukkua ensikerralla jurissa puoli-istualtaan yö....
Ja täältä http://www.demi.fi/keskustelut/keho/kipu-kaulan-imusolmukkeissa-alkohol…
Mene uudestaan lääkäriin
Mulla tulee myös, erityisesti kun on ottanut hieman enemmän, olen tosin mieltänyt sen lihaskivuksi.
€ kirjoitti:
Ja täältä http://www.demi.fi/keskustelut/keho/kipu-kaulan-imusolmukkeissa-alkohol…
Mene uudestaan lääkäriin
Googlailin vaivaani ja löysin myös ton keskustelun. En ole sitä itse kirjoittanut vaikkakin helpottava tietää etten ole ainoa nuori kenellä on tällaista vaivaa.
Hodgkinin lymfooma voi oireilla noin.
Vierailija kirjoitti:
Hodgkinin lymfooma voi oireilla noin.
tiedän mutta jos tämä alkoi jo vuonna 2014 luulisi että syöpä olisi alkanut oireilla jo muutoinkin
Mitä tapahtuu, jos juot alkoholiannoksen aamulla? Alkaako oireilu jo illalla vai vasta liki vuorokauden kuluttua seuraavana aamuna?
onpas oudon kuuloinen vaiva kerta kaikkiaan!! mene äkkiä lääkäriin