voiko ihan oikeasti vauvalaan mennä sairaalassa kuka tahansa?
idea tähän aloitukseen syntyi, kun äiti kävi eilen ja juttelimme. puhe kääntyi esikoisen syntymään ja äitini kysyi "muistatko kun säikytin Mikon?"
tyttö oli noin kolmen päivän vanha kun mies tuli töistä ja suuntasi vauvalaan. minä nukuin huoneessani, verenpaineissa oli häikkää.. kun mies astui vauvalaan, näki toppatakkiin pukeutuneen naisen seisomassa tyttäreni sylissä. hoitajia ei näkynyt missään !
no, äitinähän se vain oli mutta entä jos ei olisi ollut ? tämä tapahtui Mikkelin keskussairaalassa 2009, en tiedä onko yleistäkin että joku voi vain mennä ja ottaa vauvan syliin .. :O
Kommentit (4)
Ei nykyään ole mitään vauvaloita. Eikä ollut silloinkaan.
Tuota, itse olen synnyttänyt myös esikoisen vuonna 2009. Eikä tyksissä kyllä mitään vauvalaa ollut. Erikseen oli lastenosastot jos vastasyntyneessä oli jotain miksi tarvitsi tarkkailua. Mutta sinne ei nyt kuka vaan voinut mennä ja ottaa lapsia syliin.
no se pieni huone jonne tuotiin vauvat , joiden äiti tarvitse lepoa ja samoin sinivalo-hoitoa tarvitsevat vauvat. muistan, että oman tyttären lisäksi siellä oli kahdesta neljään pienokaista.. vauvala minusta on osuvin nimitys! ja sinne äitini paineli havaittuaan minun nukkuvan, nappasi "mummin mussukan " syliin.
paikalla ei ollut ketään kysymässä pipopäiseltä, keski-ikäiseltä naiselta että kuka hitto tämä on ja miksi pitelee vauvaa? vasta noin 5min mieheni tulemisen jälkeen paikalle saapui myös hoitaja. en ole varma sanoiko mies tälle mitään, vaatiko selitystä.. muistaakseni ei, oli työpäivän jälkeen niin väsynyt ja eihän mitään vahinkoa ollut kuitenkaan käynyt.
ap
Missä on enää vauvaloita? K-S KS ei ollut vauvalaa vuonna 2000.